Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Minister Kamp boos op Van Bommel

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor JanZwolle » do dec 21, 2006 1:41

Haha, ik gaf in mijn vorige posting niet voor niets aan: "FF advocaat van de duivel spelen"... E.e.a. verwoordt ook niet geheel mijn visie...

Ik kan een eind met jullie meegaan hoor, maar zoals Luc terecht opmerkte: "Echter moet je de linkse partijen wel gelijk geven. Onze democratisch gekozen kamer heeft namelijk ingestemd met de missie op voorwaarde dat het een opbouwmissie zou zijn en dat er niet gevochten zou worden. Als het kabinet had gezegd dat nederland daadwerkelijke gevechtsoperaties zou gaan uitvoeren dan was de missie waarschijnlijk niet doorgegaan."

M.b.t. Uruzgan beschik ik over wat inside info van iemand die er geweest is, (maar daar mag ik niet inhoudelijk over spreken, dat heb ik hem beloofd) laat ik het zo zeggen; het is echt geen vakantie daar!

Laten we hopen dat die kwestie daar zonder verder onnodig bloedvergieten opgelost wordt... (Dit is wellicht weinig realistisch, maar hoop doet leven) Persoonlijk vind ik, hoewel er zaken zijn die het waard zijn om voor te vechten, oorlog het toppunt van menselijke stupiditeit. Maar goed, da's mijn mening.

Ik wens jullie en alle mensen in het buitenland die het nu zonder hun naasten moeten stellen fijne kerstdagen! :)

Greetzzz, Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor PeterL » di jan 23, 2007 18:26

:lmb:

Gevechtmissie en Opbouwmissie. Het zijn beide termen zonder inhoud. Je kan Afghanistan pas opbouwen als je het veilig hebt gemaakt. Andersom ook, je krijgt Afghanistan pas veilig met een stukje opbouw. Die 2 gaan hand in hand samen.

Wil de Navo succes hebben, dan moeten ze volhouden. Proces gaat nog jaren duren. Afghanistan is zwaar naar de klote na 20 jaar oorlog. De mensen willen echt vrede. Maar de Taliban gebruikt wapens als armoede, honger en angst. Onze jongens zijn goed bezig...laat Den Haag dat beseffen en de ballen toonen om door te blijven gaan!

:lmb:

Groeten uit Kandahar
PeterL
Agent

Vorige

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten