Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

ME - Waterwerper

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Ujku » do dec 21, 2006 23:11

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor Rromero » do dec 21, 2006 23:18

Een kennis van me vader, werkt bij de politie en als er Feyenoorders kuren hebben, is hij er bij als ME`er.

Alleen die straal waar ze mee spuiten zei hij, van zo`n waterkanon, kan vele malen harder, als waar ze normaal mee spuiten.
Hij zei: als je wil kan je het stront uit hun lichaam spuiten :shock: :D .

Maar als die Hooligans met stenen gooien, naar de bussen, paarden, ME`ers zelf, waarom spuiten jullie ze dan niet eens weg i.p.v. nat???

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Palmpie » do dec 21, 2006 23:19

Palmpie
Brigadier

Berichtdoor ~Lancer~ » do dec 21, 2006 23:34

Rromero schreef:Een kennis van me vader, werkt bij de politie en als er Feyenoorders kuren hebben, is hij er bij als ME`er.

Alleen die straal waar ze mee spuiten zei hij, van zo`n waterkanon, kan vele malen harder, als waar ze normaal mee spuiten.

Maar als die Hooligans met stenen gooien, naar de bussen, paarden, ME`ers zelf, waarom spuiten jullie ze dan niet eens weg i.p.v. nat???

Mvg,
Rromero

De commandantjes krijgen geen toestemming. We leven in een knuffelstaat weet je nog? Eerst het hele stadion laten slopen, en dan heel voorzichtig een pisstraaltje over die hooligans misschien dat ze dan weggaan want ze worden een beetje nat, dat zal ze leren :lol:

gr. Lancer
Laatst bijgewerkt door ~Lancer~ op vr dec 22, 2006 3:17, in totaal 1 keer bewerkt.
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor --X-- » vr dec 22, 2006 1:32

Rromero schreef:Een kennis van me vader, werkt bij de politie en als er Feyenoorders kuren hebben, is hij er bij als ME`er.

Mvg,
Rromero

Dan hadden we ook een andere patroon voor de Wp5 moeten hebben en iets sterkere spul dan de pepperspray nu .......... en mag de korte wapenstok buiten de broek gedragen worden (hebben jullie daar wel eens over nagedacht ?) snap je hem een beetje........ kabinet wil lief zijn voor boefjes...
\
gegroet strijder :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Jantjuhh » vr dec 22, 2006 12:28

Ik denk echter dat hier in de toekomst heus wel wat gewelddadiger tegen opgetreden zal worden naarmate ook de agresiviteit van de hooligans, krakers en andere agresieve cellen in de maatschappij toenneemt.
Wat ik alleen jammer vind is dat Nederland er een handje van heeft om achter de feiten aan te draven, wat ook al opgemerkt werd: Eerst breken ze een half station af, en dan gaan we eens heel voorzichtig proberen de herriemakers op een zo vredelievend mogenlijke manier verwijderen.
Iedereen zal toe moeten geven dat Nederland nooit zo´n gewelddadige staat geweest is voorheen.
De Nederlandse wetgeving komt/kwam niet goed overeen met zware criminele delicten, wat allemaal in een tijdsbestek van zo´n 40 jaar bijgespijkerd moest worden.
Uiteraard was het in eerdere tijden ook wel een wat aan de hand, maar van bijvoorbeeld een moord op klaarlichte dag was zo goed als geen sprake.
Nederland heeft simpelweg wat tijd nodig om de wet af te stemmen op de huidige steeds agressiever wordende samenleving.
Een voorbeeld van deze activiteiten is bijvoorbeeld de nieuwe ME-waterwerper!
Dat dit wat lang duurd is echter een feit :?
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor phoenix » za dec 23, 2006 17:36

Leuk bakkie, wil ik thuis ook wel een :lol: , hopelijk gaan ze hem ook optimaal gebruiken.
En inderdaad, knuffelstaat, stadion laten slopen en ze dan een beetje nat spuiten :? Al die idioten wegspuiten/neerknuppelen/beschieten met rubberkogels en traangas en dan oplaaien. Met name voetbal lijkt tegenwoordig niets voor te stellen zonder vechtpartij/rel/vandalisme achteraf.
phoenix
Surveillant

Berichtdoor Feerce » za dec 23, 2006 21:52

Zo'n schatje reed enkele weken geleden in Gouda nog in de buurt van het politiebureau.

Knuffelstaat, inderdaad :evil: Hooligans horen achter de tralies, net als baby's, die slopen ook altijd alles, en krijsen achteraf.

F
PHM
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor Low rider » za dec 23, 2006 22:18

Nee dat zie je verkeerd Feerce,
Die jongen had gewoon pech! En een rotjeugd gehad.....
If you don't believe in yourself, no one else will.
Low rider
Aspirant

Berichtdoor Ro » zo dec 24, 2006 12:36

Low rider schreef: Nee dat zie je verkeerd Feerce,
Die jongen had gewoon pech! En een rotjeugd gehad.....

Hij is leuk :lol:

Maar inderdaad, ik heb wel het idee dat er weer een golfslag is dat er weer harder opgetreden word, langzaam aan maar het komt er wel.

Wat betreft de hooligans, waterwerper op ze hardst daarna de honden erop af met een heleboel aardige me'ers als ze dan nog niet willen luisteren zet je gewoon een linie ''beanbaggers'' in en gooi je een zooi traangas tussen die idioten.
En ik ga niet zeggen dat dit misschien erg heftig is want dit verdient dat tuig gewoon.
Ro
Agent

Berichtdoor Rromero » zo dec 24, 2006 16:08

Over dat wat Ro zegt.

Misschien kost het de politie wel de goede naam, keihard optreden en iedereen die hooligan, schreeuwer, kijker of simpel in de weg loopt op pakken.
En als ze er niets mee te maken hebben, volgende dag vrij laten.
Je zult een golf van kritiek krijgen, maar het schrik effect zal er goed in zitten.

Dat voorkomt weer miljoenen schades aan stadions, winkels, straten, kapotte politie busjes en agenten die een steen/vuurpijl/vuurwerk/bierfles etc. naar hun hoofd krijgen.

Weet nog wel dat mijn moeder vertelde, dat als ze vroeger kerstbomen oorlog hadden en later alles in de fik staken, dat dan de brullende politie Chevrolet`s de straten in kwamen rijden, ME`ers stapten uit met hun wapen stokken en veegde het pleintje binnen een mum van tijd schoon.
Wie in de weg liep kreeg een ferme tik met een knuppel (wapenstok).

Toen hadden de politie agenten op straat nog gezag, men was bang voor meneer de agent.

En nu, ik werd aan gehouden voor bromfiets controle, zegt die agent koud hé! En hij begon een heel praatje met me...
Dan denk ik je ben toch geen knuffel beer??? Zeg, stap af, je kan je papieren aan haar laten zien en als alles in orde is dan hoor je het zo.

Waar is die mentaliteit van gezag en ontzag van de burgers naar de politie agenten toe.
Daarom vond ik dat filmpje op deze site goed, van: als ik het tegenkom op tv of internet dan... :evil:

Zijn er zo weinig kandidaten voor het politie werk, of hebben jullie zo te kort, om goede, steng maar rechtvaardige kandidaten aan te nemen.

En dan dat promotie filmpje op tv, waar je duikers, helikopters, speciale teams, ME`ers en alle facetten tegen komt, wanneer ze die deur van dat busje open doen, dat komt helemaal niet overeen met de werkelijkheid, was het maar zo.

Net als die rellen in Rotterdam, op TV zag ik 5 ME`ers tegen over een groep van meer als 40 hooligans. :cry: Dat is toch van de gekken.
Keihard slaan die k*t hooligans.
Een plus punt, ze hielde goed stand, maar ze neigden bijna om hun vuurwapen te trekken, hoorde ik in een intervieuw met een van die vijf.

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » zo dec 24, 2006 16:18

Afbeelding

Voor de massa's hooligans.
Afbeelding
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ro » zo dec 24, 2006 16:18

@ romero
Ik snap je reactie niet helemaal. Ben je er nou voor of tegen???

Misschien ligt het aan mij maar ik vind dat je een beetje aparte zinsopbouw hebt. Ik denk dat je het wel met me eens bent :roll: :?:
Ro
Agent

Berichtdoor Rromero » zo dec 24, 2006 17:15

Aan Ro, dat kan wel kloppen.

Maar simpel, ik ben voor een hardere aanpak van criminelen, hooligans en ander ontuig.

Mvg,
Rromero

Ps: Ik zal mijn zinsopbouw proberen te verbeteren.
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Chef » zo dec 24, 2006 17:59

En nu, ik werd aan gehouden voor bromfiets controle, zegt die agent koud hé! En hij begon een heel praatje met me...
Dan denk ik je ben toch geen knuffel beer??? Zeg, stap af, je kan je papieren aan haar laten zien en als alles in orde is dan hoor je het zo.

Wat is daar mis mee? ik zelf doe het vaak net zo.
Ik behandel mensen in den beginnen netjes en correct, leg uit waarom ze van mij een mini krijgen etc etc. Vind ik zelf ook wel prettig. je hoeft niet direct hard op te treden, krijg je vaak (terecht) vervelende reacties op. Echter...gaan ze lopen klieren en etteren...zijn ze bij mij
aan het verkeerde adres. 1 x vragen, 2 de x vorderen.. nog niet luisteren? BAM aanhouden die handel.

Toen hadden de politie agenten op straat nog gezag, men was bang voor meneer de agent.

Eerlijk gezegd is angst voor mij niet de ideale reden waarom men respect voor mij heeft. Het zelfde als met een hond. Eeen hond kan naar je luisteren omdat hij bang is anders klappen krijgt (angst dus)..of hij luisterd omdat hij jou RESPECTEERD als baas..groot verschil in mijn ogen.

Net als die rellen in Rotterdam, op TV zag ik 5 ME`ers tegen over een groep van meer als 40 hooligans. Crying or Very sad Dat is toch van de gekken.
Keihard slaan die k*t hooligans.
Een plus punt, ze hielde goed stand, maar ze neigden bijna om hun vuurwapen te trekken, hoorde ik in een intervieuw met een van die vijf

Dat is idd een situatie die zich niet voor moeten, kunnen, mogen doen.
Echter heb ik het bewuste videotje ook gezien, en ofschoon het een zeer bedreigende sitatie is, hebben de bewuste coll zeer slim opgetreden.

geroet!
Chef
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten