Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

ME - Waterwerper

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Jantjuhh » zo dec 24, 2006 20:12

Ben het tot op zekere hoogte met Rromero eens.
Agressieve mensen die zich tegen het wettelijk gezag keren moeten hard aangepakt worden, met name de hooligans.
Dit inderdaad doormiddel van traangas, vriendelijke kogels, etc. etc.
in de toekomst zullen deze regels zeker komen naarmate het geweld toenneemt.
Verder lijkt het me begrijpelijk dat de politie van deze promotie filmpjes laat zien.
Je moet toch wat om aan mensen te komen, wat echt het motief van deze filmpjes wel is ivm een tekort aan personeel binnen de politieorganisatie, (scheelt trouwens ook veel welke regio).
Op het gebied van promotie maken kan de krijgsmacht kan er trouwens helemaal wat van..
Het lijkt me niet goed dat de burgers ontzag voor de politie hebben omdat ze bijvoorbeeld bang zijn voor een prent of iets dergelijks.
Er moet juist een goede verhouding tussen de burgers en de politie ontstaan waar de politieorganisatie mee gebaat is, en wat ook veel symphatieker werkt (het voorbeeld van die hond van Chef vind ik trouwens heel toepasselijk).
Kortom de verhouding (samenwerking) burger, politie is zeer belangrijk naar mijn inzien..
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Feerce » zo dec 24, 2006 20:50

Jantjuhh schreef:vriendelijke kogels

Oh god, wat klinkt dat mooi :lol:
Voor de rest ben ik het met je eens Jantju!
F
PHM
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor Ro » zo dec 24, 2006 23:04

Nu even wat anders,

wie bepaalt direct hoe hard die straal word ingesteld en wanneer die mag gebruikt worden?

Is dat Officier van Justitie of de burgemeester? Of moet ik het hoger op de ''foodchain'' zoeken.

Ik zou best wel benieuwd zijn naar hun motivering achter het soms softe optreden met het apparaat.

Toedeloe!
Ro
Agent

Berichtdoor Rromero » zo dec 24, 2006 23:11

Aan Jantje.

Mijn vraag is: Hoe kun je dan respect krijgen, zonder mensen te straffen, dan heb ik het niet over normale mensen?
Wat/wie is de hond van de Chef?

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Jantjuhh » ma dec 25, 2006 8:57

Rromero schreef:Aan Jantje.

Mijn vraag is: Hoe kun je dan respect krijgen, zonder mensen te straffen, dan heb ik het niet over normale mensen?
Wat/wie is de hond van de Chef?

Mvg,
Rromero

Uiteraard heb ik het hier niet over criminelen ed.
Ik doelde meer op het feit dat ik bijvoorbeeld hoe zo´n voorgenoemde fietslichtjescontrole in zijn werk ging juist wel heel goed vindt.
Het werkt averrechts als je direct een machtspositie naar de burger inneemt..
Met vriendelijke woorden moet je er op wijzen wat de gevaren etc zijn.
Als je voorgaande postings gelezen zou hebben had je ook gelezen dat Chef al eerder opmerkte dat er een heel verschil is in een hond die luistert omdat hij anders afgeranseld word, of omdat hij luistert omdat hij zijn baas respecteerd.
Uiteraard moet er respect voor de Politie zijn, maar dat hoef je bij de burger niet altijd geweldadig af te dwingen.
Wat wel geld voor criminelen ed natuurlijk!

Die kogels zullen waarschijnlijk ook niet als vriendelijk ervaren worden Fee :wink:
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Chef » ma dec 25, 2006 20:41

wie bepaalt direct hoe hard die straal word ingesteld en wanneer die mag gebruikt worden?

In den beginne gaan de heren van "de drie hoek" over de inzet van ME en AE eenheden. ( neem aan ook de inzet van de waterwerper.)

De Drie hoek zijn: Officier van justitie,burgemeester(korpsbeheerder) en de korpschef van politie.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Jantjuhh » di dec 26, 2006 11:21

Het lijkt mij het meest logisch dat de peletons commandant ter plaatse naar eigen inziens de kracht van de straal bepaald.
Nog even een ander vraagje.
Ik hoorde van een brandweerman dat ze met oud en nieuw beveiligd worden, werden door de ME.
Dat waren echter mensen met bivakmutsen op, en in spijkerbroeken..
Treed de ME ook op in deze ´´kostuums´´, of is dit gewoon een kletspraatje :roll:
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Ujku » za feb 03, 2007 19:10

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 15:09, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor Tjeerd » wo feb 21, 2007 15:38

Mooi ding zeg!!

Nja.. ik zeg gewoon, hard aanpakken. Ik neem even een voorbeeld:

Een buurjongetje van 8 jaar.. dat is geen bedreiging toch? Nou.. het is niet erg leuk dat als je over straat loopt en de hond uitlaat je vollop uitgescholden wordt met "k*thond van je" enz.

Dat kind dat had (ja.. had) werkelijk geen respect voor niemand. Ik kwam op een dag de straat inlopen en dat kind gaat weer schelden. Vervolgens gooide ik 'm op de grond en trapte ik hem vollop tegen z'n enkels aan. Dat kind moest hartstikke hard janken, maar nu durft ie gewoon helemaal niks meer!

Het is natuurlijk wel een andere situatie.. maar het moraal is dat je gewoon een xtje hard moet optreden om ervoor te zorgen dat er weer respect voor je is.

Het is natuurlijk mijn mening.. niet iedereen is 't daarmee eens
Tjeerd
Aspirant

Berichtdoor Rromero » wo feb 21, 2007 16:10

Ik weet niet hou oud jij bent, maar misschien kon je het ook gewoon over je heen laten gaan. Het is maar een kind van 8.

Als je weet wat agenten over zich heen krijgen...hoe reageer je dan>?

Mvg,
Rromero
Qua Patet Orbis.
Rromero
Surveillant

Berichtdoor Tjeerd » wo feb 21, 2007 16:14

Rromero schreef:Ik weet niet hou oud jij bent, maar misschien kon je het ook gewoon over je heen laten gaan. Het is maar een kind van 8.

Als je weet wat agenten over zich heen krijgen...hoe reageer je dan>?

Mvg,
Rromero

Je moest dat kind is horen. Je hebt aan de andere kant wel gelijk.. Ik had me ook kunnen beheersen, of met de ouders kunnen praten. Heb ik al wel is geprobeert, niet geholpen..

Tsja.. het is maar hoe je de situatie ziet, maar neem maar van mij aan, als je constant uitgescholden wordt door een jochie van 10 jaar (z'n broertje is 8.. vergissing, maar zijn broertje neemt het wel van 'm over) dan zie je de situatie wel anders

Misschien dat ik dan een beetje verkeerd gehandelt heb.
Tjeerd
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » wo feb 21, 2007 17:55

Als ik zo jouw leeftijd schat ben je toch niet strafbaar voor de wet Tjeerd.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » wo feb 21, 2007 19:01

Tjeerd, wellicht is dit niet zon handige ''bekentenis'' op een forum waar veelal dienders komen...
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Tjeerd » wo feb 21, 2007 19:34

Chef schreef:Tjeerd, wellicht is dit niet zon handige ''bekentenis'' op een forum waar veelal dienders komen...

idd.. niet slim :P

naja.. weinig kan ik er meer over zeggen he. het is dan wel een jaartje geleden, maar toch..

EDIT: Ik zie, als ik mijn verhaal zo lees, dat het erg verkeerd kan over komen.

Ik zal het dan even snel vertellen, en vervolgens weer ontopic gaan.

Het is zegmaar zo, dat ik die jongen (naam is nu even X1) mij, en iedereen uit de buurt gewoon voor de lol uitschold. Hiermee bedoel ik dus woorden roepen die kwetsend voor anderen kunnen zijn.. en zelf niet weten wat het betekend. Dat deed dat X1 al zo'n paar jaar lang.

Hij is erg agressief.. en ik heb dus de ouders van X1 een keer aangesproken op het gedrag van hem. Hier is weinig uit voortgekomen.

Ondertussen ging X1 lekker door met schelden, op gegeven moment liep ik de straat in, en zat hij te voetballen. Ik wist al dat ik de volle laag over me heen zou krijgen, dus ik kwam aanlopen en jahoor, de ziektes vlogen me om de oren..

Ik pikte het niet meer en dacht bij mezelf "nu is het klaar", ik liep naar hem toe en duwde hem op de grond. Hij stond op en trapte me tegen m'n schenen. Ik trapte hem tegen z'n enkels en toen zat de schrik er bij hem goed in. Vervolgens rende hij naar binnen en liep ik rustig door naar huis toe.

X1 heeft sindsdien een stuk minder gescholden, het blijft natuurlijk een jongetje dat nog geen 15 seconden kan buitenspelen zonder op de grond te hebben gespuugt, maar hij heeft mij sindsdien niet meer uit gescholden

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden..

en dan even back on topic;

zijn waterwerpers nou echt zo handig? want van nat worden stoppen die hooligans volgens mij nog niet hoor..
Tjeerd
Aspirant

Berichtdoor Feerce » do feb 22, 2007 12:35

Tjeerd schreef:zijn waterwerpers nou echt zo handig? want van nat worden stoppen die hooligans volgens mij nog niet hoor..

Nee, we proberen ze verkouden te maken, zodat ze elkaar allemaal ziek maken, en dan de hooligan-griep krijgen.
PHM
Feerce
Hoofdagent

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten