Sine Pari schreef:26 schreef:@ sine pari,
het lijkt erop dat je door de DWOT alle regels wetten en afspraken overboord wilt gooien... doel heiligt de middelen???

Ik denk niet dat ik hier een discussie moet of wil voeren met iemand die denkt dat het welzijn en de privacy van een terrorist belangerijker is dan de veiligheid en het welzijn van de onschuldige burger die door dezelfde word bedrijgt. Die spelletjes speel je maar op het eenvandaag forum met je radicale vriendjes.
"Yes, making mock o' uniforms that guard you while you sleep" - Rudyard Kipling
het invullen wat de mening is van een ander gaat je blijkbaar goed af, net als het ridiculiseren van iemand... "beetje jammer", en je knipoog kan die zwakte niet verbergen...
het welzijn en de privacy van IEDERE wereldburger is belangrijk. en iedereen is ONSCHULDIG tot het tegendeel is bewezen. Als iemand vervolgens schuldig is bevonden, dan nog heeft zo iemand bepaalde rechten, ondanks dat andere rechten hem ontnomen worden.
die rechten worden voor iedereen beschermd door middel van wetten.
de WarOnTerror mag dan wel in gang zijn gezet, maar ik zie geen reden dat dit een legitieme basis vormt om de wetten te mogen overschrijden.
ik vind het belangrijk dat er geheime diensten zijn die hun werk naar behoren kunnen uitvoeren. ook vind ik het belangrijk die dat er eenheden zijn die dergelijke diensten op executief gebied kunnenbijstaan. maar ik zie geen heil in het overschrijden van wetten, zoals bijvoorbeeld het martelen van een "terrorist", of nog beroerder, een "vermeende terrorist". of "vermeende terroristen" jaren lang vast zetten zonder enig uitzicht op een eerlijke rechtzaak.
en dan heb ik het nog niet eens over discutabele "covert actions", zoals je vrienden van de CIA ze in het verleden veelvuldig hebben uitgevoerd.
die wet is er niet voor niets, de verdragen zijn er niet voor niets.
als je nu gaat toestaan dat men enigszins die wetten mag breken onder bepaalde omstandigheden, dan voorzie ik een uitholling van ons gerechtelijk systeem. en daar ben ik zwaar op tegen!
de welbekende "glijdende schaal"...
gevolg daarvan is dat bevoegdheden steeds verder gaan. en uitendelijk tast dit de vrijheid en privacy van de GEWONE burger aan. terwijl dit in eerste instantie er juist voor was bedoeld om deze verworven vrijheden van de burger te beschermen.
dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt, heb ik in een ander topic uiteengezet.
http://www.arrestatieteam.nl/forum/view ... 6882#76882
mensen als oud bvd/aivd directeuren Kuipers en van Hulst, hoogleraar terrorisme/contra terrorisme Bob de Graaff en BVD historics Dick Engelen hebben hier belangrijke dingen over gezegd. Ook oud BVD-er Frits Hoekstra heeft zich hier duidelijk over uitgelaten. ofwel, genoeg mensen met serieus verstand van zaken die deze visie met mij delen, daar zijn geen "radicale" vriendjes voor nodig