Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

De politie gaat meer geheime agenten opleiden.

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor snipernl » za apr 05, 2008 16:37

Politie werkt vaker undercover

DEN HAAG - De politie gaat meer geheime agenten opleiden. Deze undercoverbeambten moeten infiltreren in criminele bendes, om zo de zware criminaliteit beter te kunnen bestrijden.
Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) roept een nieuwe unit in het leven, genaamd Werken onder dekmantel, waar meer agenten worden getraind in undercoverwerk. De agenten worden niet alleen opgeleid voor het zware infiltratiewerk, maar leren daarnaast ook om 'eenvoudiger' operaties uit te voeren. Zo moeten ze zich kunnen voordoen als een barman in een kroeg die populair is onder criminelen. Ook leren ze technieken waarmee ze op de sportschool kunnen aanpappen met bekende misdadigers.

De eenheid moet de kwaliteit van 'dekmantelactiviteiten' verhogen en een flinke impuls geven aan dergelijke operaties, aldus het KLPD. In een landelijk expertisecentrum wordt de kennis over undercoverwerk bijeengebracht.

Met de nieuwe opleiding wordt het mogelijk om agenten al na een korte cursus in te zetten voor heimelijke operaties. De bestaande opleiding voor undercoverwerk is zwaar en duurt zo'n twee jaar. Daardoor zijn deze operaties nu weggelegd voor slechts een selecte groep agenten.

De politie wil met de nieuwe unit haar informatiepositie verbeteren. De 'stillen' moeten met name in het begin van het onderzoek de situatie beter in kaart brengen. Nu nog gebruikt de politie undercoveragenten vaak pas als andere opsporingsmethodes te weinig bruikbare informatie hebben opgeleverd.

Daar komt bij dat de politie met de veelgebruikte telefoontaps steeds minder resultaat boekt. Criminelen houden er vaak rekening mee dat ze worden afgeluisterd. Ook bellen ze veel via het internet, wat meeluisteren technisch lastig maakt.

Vanaf 1 juli gaat de divisie aan de slag voor de politie, bijzondere opsporingsdiensten, de Rijksrecherche en de Koninklijke Marechaussee. Het KLPD is nu druk met het werven van personeel voor de unit, die zich niet richt op kleine misdrijven als diefstal.

Uit onderzoek van deze krant bleek eerder deze week dat politiekorpsen vaker agenten in burgerkleding inzetten tegen kleine criminaliteit.

Bron:Nederlands Dagblad(http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=111642)
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor ~Lancer~ » zo apr 06, 2008 17:46

Je moet er wel eea voor over hebben.
NL is een klein land, de kans van herkenning is aanwezig. Rekning houdende met het feit dat er diep in een crimineel milieu wordt gewerkt.
Nu is dat bij OT's al iets om bij inzetten rekening mee te houden , laat staan bij undercoveroperaties van dit kaliber.

Desalniettemin een mooi job,
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor Bleu_E1000 » zo apr 06, 2008 17:50

Kan me iemand me wat meer vertellen over die OT's (om 't even van welke instantie) en hun inzet c.q. werkwijzen? Desnoods per PB. Ben zéér geïnteresseerd. Denk wel te weten van 't hoe enzo, maar klopt mijn beeld ook... En hoe kom je in zo'n OT/wanneer kom je in aanmerking om een functie binnen een OT te vervullen? Of is dat gelijk aan dat van 't AT? Alvast bedankt.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor snipernl » zo apr 06, 2008 18:47

Heey, net als jou , ben ik net zo geinteresseerd :wink: , dus ik zou er ook graag wat meer over willen weten.Alle informatie is welkom .
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor ~Lancer~ » zo apr 06, 2008 19:29

Emile schreef:Kan me iemand me wat meer vertellen over die OT's (om 't even van welke instantie) en hun inzet c.q. werkwijzen? Desnoods per PB. Ben zéér geïnteresseerd. Denk wel te weten van 't hoe enzo, maar klopt mijn beeld ook... En hoe kom je in zo'n OT/wanneer kom je in aanmerking om een functie binnen een OT te vervullen? Of is dat gelijk aan dat van 't AT? Alvast bedankt.

OT houdt zich bezig met observeren van VE's / objecten
denk ook aan dynamische observatie

Werken met peilzenders etc

infovergaring en vervolgens het tikken van een pv bevinding

ze doen zelf geen aanhoudingen dus het is geen AT

volgens mij staat op de site ook info hierover.

gr.
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » zo apr 06, 2008 20:24

En daarmee is alles gezegd wat op een openbaar forum gezegd kan/mag worden.
Chef
Hoofdcommissaris

Dus

Berichtdoor --X-- » zo apr 06, 2008 20:42

Ik hou het in het snotje...... wees gerust.

Als je meer wilt weten lees bovenstaand bericht goed en dus even de KLPD bellen lijkt me.

gegroet strijders :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » zo apr 06, 2008 23:44

Hey bedankt.
En bellen...daar was ik zelf ook al op gekomen, maar ze lieten niet veel meer los dan dit. Had trouwens gehoord dat de BSB ook observatietaken uitvoert. Vandaar dat ik het vroeg. Had ook al een sol.pakket van de "Nederlandse MI6" besteld...schijnt meer in te staan dan dat op hun site staat, ook wat betreft hun O-taken. Tot zover, want alles wat ik meer gehoord heb, is niet geschikt voor 'n openbaar forum.

EDIT: ...maar daarom had ik er ook "desnoods per PB" neergezet :roll:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma apr 07, 2008 20:03

Nederlandse MI6.... :(
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma apr 07, 2008 20:07

lol :lol: het begint met 'n A en eindigt op IVD... :wink:
Hint: check m'n onderschrift :wink:

De vergelijking is BS-ing, want hier hebben ze geen license to kill (ze dragen niet eens een wapen :cry: ), maar wel de taak om intel te vergaren..
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op ma apr 07, 2008 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma apr 07, 2008 20:10

Emile schreef:Hint: check m'n onderschrift :wink:

Ja béhoorlijk!

Licence to kill? Vertel jij me dan maar waar ze die wel hebben.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma apr 07, 2008 20:13

-LN- schreef:
Emile schreef:Hint: check m'n onderschrift :wink:

Ja béhoorlijk!

Licence to kill? Vertel jij me dan maar waar ze die wel hebben.

Volgens de verhalen: Mossad (spel je dat zo? iig de Israëlische geheime dienst), CIA, MI6 dus en die van Rusland. En van andere landen misschien ook, maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord.

EDIT: natuurlijk ontkent MI6 (SIS) in alle toonaarden... maar ja, hoe harder de ontkenning...

Vreemd trouwens dat ik nog nooit iets van een ontkenning van de kanten van de mossad en de CIA gehoord/gelezen heb.

EDIT 2: zou trouwens wel nice zijn als we hier in NL in de werkelijkheid 'n eenheid à la Deadline hadden, dat geen last heeft van verstrikkende regeltjes...
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma apr 07, 2008 22:32

Emile schreef:EDIT: natuurlijk ontkent MI6 (SIS) in alle toonaarden... maar ja, hoe harder de ontkenning...

Vreemd trouwens dat ik nog nooit iets van een ontkenning van de kanten van de mossad en de CIA gehoord/gelezen heb.

Dus als ze het ontkennen doen ze het.... en als ze niet ontkennen doen ze het ook! Dat is pas redeneren.

Emile schreef:EDIT 2: zou trouwens wel nice zijn als we hier in NL in de werkelijkheid 'n eenheid à la Deadline hadden, dat geen last heeft van verstrikkende regeltjes...
Heel verstandige opmerking. Hoeft tenminste niemand meer zo'n lastige studies als criminologie en dergelijke te volgen. Gewoon opruimen die lastpakken, stomme regels...
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma apr 07, 2008 22:38

LN schreef:
Emile schreef:EDIT 2: zou trouwens wel nice zijn als we hier in NL in de werkelijkheid 'n eenheid à la Deadline hadden, dat geen last heeft van verstrikkende regeltjes...
Heel verstandige opmerking. Hoeft tenminste niemand meer zo'n lastige studies als criminologie en dergelijke te volgen. Gewoon opruimen die lastpakken, stomme regels...

Hoor ik daar enig sarcasme, dan wel cynisme?

Btw: Zo lastig is 't niet hoor.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » ma apr 07, 2008 23:46

Emile schreef:
LN schreef:

Hoor ik daar enig sarcasme, dan wel cynisme?

Btw: Zo lastig is 't niet hoor.

Dacht al dat het niet doordrong.
Heb niks tegen je studie hoor. Je zegt alleen nogal wat.
Gaat tegen elk rechtsprincipe van onze westerse wereld in. Of het in het verleden nu wel of niet (on)terecht is gedaan.
-LN-
Commissaris

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten