Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

'Antiterreureenheid functioneert naar behoren'

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Scientist » di jul 15, 2008 15:32

Nu.nl schreef:'Antiterreureenheid functioneert naar behoren'
Uitgegeven: 15 juli 2008 12:40

DEN HAAG - De antiterreureenheid Dienst Speciale Interventies (DSI) functioneert naar behoren. Dat concludeert een commissie die een evaluatie naar deze dienst heeft gedaan.

De commissie meent in een dinsdag uitgekomen rapport dat de DSI en het stelsel van speciale eenheden aan hun doel beantwoorden. De speciale eenheden van politiemensen en militairen zouden wel nog beter kunnen functioneren als de samenwerking wordt uitgebreid.

De DSI is een elitekorps dat een cruciale rol speelt bij het overmeesteren van terroristen of gevaarlijke criminelen. De dienst valt onder het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en werd in 2006 gepresenteerd.

Minder mensen
In september vorig jaar bleek nog dat de DSI serieus onder druk stond, met name omdat de krijgsmacht- en politieonderdelen onvoldoende personeel voor dit elitekorps konden leveren. Hierdoor waren veel minder mensen op de been dan de bedoeling was.

Op dat moment verlieten ook relatief veel mensen de DSI uit onvrede over de in hun ogen veel te beperkte inzet van de eenheid. In oktober vorig jaar erkende minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) dat de eenheid onderbezet was. Ze hoopte dat de eenheid begin dit jaar op sterkte was met 98 mensen.

Uitwisseling
Een van de belangrijkste aanbevelingen van de commissie is dat de uitwisseling van personeel wordt verbeterd, bijvoorbeeld tussen de DSI en de arrestatieteams van de politie.

Mensen van verschillende onderdelen kunnen zo op diverse vlakken voldoende praktijkervaring opdoen. Mocht een speciale eenheid een keer voor langere tijd worden ingezet, dan kunnen de leden elkaar aflossen en onderling versterken.

(c) ANP

Goed om te horen.

Die aanbeveling lijkt me ook een goed punt, want werken in het DSI of AT lijkt me echt hartstikke zwaar en dan is het wel fijn als je tijdens een inzet van een flink aantal uren een keertje afgelost kan worden. Kun je een beetje uitrusten en dat betekent dus ook weer een betere concentratie wat de actie ten goede komt.
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor GlockCop » wo jul 16, 2008 18:12

Die aanbeveling betekent dat mensen van de DSI met AT's meedraaien en andersom en heeft niets met aflossingen voor, na of tijdens acties te maken.

Afbeelding
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo jul 16, 2008 19:23

...aflossing tijdens 'n actie, ik zie 't al voor me: "VE ff wachten schieten, moet ff iemand afgelost worden!"
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Scientist » wo jul 16, 2008 19:30

GlockCop schreef:Die aanbeveling betekent dat mensen van de DSI met AT's meedraaien en andersom en heeft niets met aflossingen voor, na of tijdens acties te maken.

Ok. Ik dacht dat het tijdens acties zou zijn (acties zijn zeker best kort?), maar dat is dus niet zo begrijp ik. Wat bedoeld wordt, is dan zeker dat ze tijdens een intensieve periode (enkele dagen/weken) van veel acties achter elkaar worden afgelost?
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo jul 16, 2008 19:33

Scientist schreef:
GlockCop schreef:Die aanbeveling betekent dat mensen van de DSI met AT's meedraaien en andersom en heeft niets met aflossingen voor, na of tijdens acties te maken.

Ok. Ik dacht dat het tijdens acties zou zijn (acties zijn zeker best kort?), maar dat is dus niet zo begrijp ik. Wat bedoeld wordt, is dan zeker dat ze tijdens een intensieve periode (enkele dagen/weken) van veel acties achter elkaar worden afgelost?

Als je ff GOED gelezen had en je verdiept had in de materie (hoewel, dat laatste niet noodzakelijk is, gewoon ff logisch nadenken), had je dat geweten. :roll:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Scientist » wo jul 16, 2008 19:38

Emile schreef:
Scientist schreef:

Als je ff GOED gelezen had en je verdiept had in de materie (hoewel, dat laatste niet noodzakelijk is, gewoon ff logisch nadenken), had je dat geweten. :roll:

Das waar. Soms neem ik teksten iets te letterlijk.
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor Six » wo jul 16, 2008 21:42

Emile schreef:...aflossing tijdens 'n actie, ik zie 't al voor me: "VE ff wachten schieten, moet ff iemand afgelost worden!"
Laakkwartier anyone?!
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor --X-- » do jul 17, 2008 5:25

Six schreef:
Emile schreef:...aflossing tijdens 'n actie, ik zie 't al voor me: "VE ff wachten schieten, moet ff iemand afgelost worden!"
Laakkwartier anyone?!

PPSSSTTTT kijk ff wie het zegt....

Dus wees gerust keep a eye on him.

Gegroet strijders :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » do jul 17, 2008 9:03

ik zei dan ook niet of het wel/niet gebeurt :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Chef » do jul 17, 2008 9:59

ik zei dan ook niet of het wel/niet gebeurt

Niet zuigen,dat bedoelde je wel...
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » do jul 17, 2008 10:12

Chef schreef:
ik zei dan ook niet of het wel/niet gebeurt

Niet zuigen,dat bedoelde je wel...

Nee chef, dat bedoel ik NIET!!!

Ik kreeg een visualisatie:
AT is binnengedrongen in een pand. Staat oog in oog met de VE('s). En dan: AT-er: "ff wachten met schieten! We moeten ff iemand wisselen!" VE: "Ok ik wacht!" <wissel> AT-er: "ok, bring it on, er is gewisseld"

Ik wist niet of er in zo'n situatie überhaupt "gewisseld" werd, en zei daar dus niks over.. En anders had ik wel gezegd: "Er wordt niet afgelost tijdens een actie!" of iets dergelijks, maar dat deed ik niet. :roll: :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Scientist » do jul 17, 2008 11:01

Six schreef:
Laakkwartier anyone?!

Dat had ik dus eigenlijk in gedachte met aflossing als er zich zo'n situatie voordoet.
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » do jul 17, 2008 13:41

AT is binnengedrongen in een pand. Staat oog in oog met de VE('s). En dan: AT-er: "ff wachten met schieten! We moeten ff iemand wisselen!" VE: "Ok ik wacht!" <wissel> AT-er: "ok, bring it on, er is gewisseld"

Ik wist niet of er in zo'n situatie überhaupt "gewisseld" werd, en zei daar dus niks over.. En anders had ik wel gezegd: "Er wordt niet afgelost tijdens een actie!" of iets dergelijks, maar dat deed ik niet.

Hehehehe....lekker om zelf een keer te kunnen zeggen..

Niet happen Emile..het is geen eten.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » do jul 17, 2008 14:18

Chef schreef:

Ik wist niet of er in zo'n situatie überhaupt "gewisseld" werd, en zei daar dus niks over.. En anders had ik wel gezegd: "Er wordt niet afgelost tijdens een actie!" of iets dergelijks, maar dat deed ik niet.

Hehehehe....lekker om zelf een keer te kunnen zeggen..

Niet happen Emile..het is geen eten.

argh :x :oops: trap er met open ogen in :oops: argh :roll:
Jij blij :wink:
Over eten gesproken...krijg spontaan honger...alweer. :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Doggieman » vr jul 18, 2008 6:41

En maar weer een slotje als jullie je niet kunnen gedragen.
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten