Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Antiterreur eenheden vragen over recrutering.

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor J.Wiersma » di aug 05, 2008 0:46

toch maar even aangemeld bij arrestatieteam.nl ivm een aantal onbeantwoorde vragen, oa omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik had een aantal vragen over de recrutering van antiterreureenheden die onder de DSI vallen.
(1.) Hoe gaat dit in zijn werk word voor bijvoorbeeld de UIM een selectie gemaakt uit een groep mensen die bij de marine werken of is het mogelijk dat deze mensen zelf aangeven voor de UIM te willen werken.
(2.)of is het zelf mogelijk dat er iemand van de KMar word geselecteerd hiervoor of een andere tak van defensie?
(3.) welke banen bieden deze mogelijkheden en heb je hier zelf enig vat op of word dit alleen beslist door hogere hand? of kun je aangeven dat je hiervoor een test zou willen doen?
(4.)welke opleidingen geven hierbij een pluspunt?
(5.)UIM spreekt mij erg aan en ik vroeg mij af hoe lang je bij de marine behoort te werken voordat het mogelijk is bij de UIM terecht te komen, is het ook mogelijk direct bij de UIM terecht te komen? dmv een test te volgen? of iets dergelijks.

Ik ga binnenkort beginnen met een versnelde opleiding Coordinator Beveiliger volgen dit valt te behalen in een tijdsduur van 2 jaar ik ben momenteel 20 jaar en ben al enorm veel bezig met conditietraining en fysieke training. ik ben mij bewust van de enorm zware training en probeer mij hier nu al op te richten.
wat mij erg aanspreekt is de DKDB, UIM en BSB/AT.

ik hoop dat al mijn vragen beantwoord kunnen worden en zou het zeer op prijs stellen advies te krijgen hierover met name over opleidingen.
J.Wiersma
Aspirant

Berichtdoor J.Wiersma » di aug 05, 2008 13:10

ik had nog een uiterst belangrijke vraag, ik heb een oogafwijking van -2.25
maximaal is bij de KMar -2.00 toegestaan.

maar ik neem aan dat wanneer je je ogen laat corrigeren dmv een laserbehandeling dat je wat dat betreft dan wel door de controle komt?
J.Wiersma
Aspirant

Berichtdoor Feerce » di aug 05, 2008 20:16

Om bij de verschillende 'speciale eenheden' van Defensie te kunnen komen zul je eerst meerdere jaren actief moeten zijn bij het bijbehorende Krijgmachtsonderdeel. Ik adviseer je daarom om je eerst eens goed te gaan verdiepen in welk onderdeel je eigenlijk wilt doen (KL, KM, Kmar, Klu).
Zogauw je daar aan de slag bent en zeer goed presteert kun je proberen door te soliciteren. Bij uitzonderingen word je er zelf voor uitgenodigd.

Dit valt onder dezelfde uitspraak als bij de Politie:

Ga eerst maar eens het vak/onderdeel leren waar je voor gekozen hebt, en dit meerdere jaren uitvoeren, na een paar jaar kun je wel eens verder gaan kijken.

Het UIM bevat overigens niet zonder reden het woord Mariniers ;). Marine en Mariniers zijn twee verschillende dingen!
Ga eens een aantal infodagen langs, bel wat met de infolijnen, en stuur als last resort maar een PM!

F
PHM
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor Scientist » wo aug 06, 2008 12:46

J.Wiersma schreef:ik had nog een uiterst belangrijke vraag, ik heb een oogafwijking van -2.25
maximaal is bij de KMar -2.00 toegestaan.

maar ik neem aan dat wanneer je je ogen laat corrigeren dmv een laserbehandeling dat je wat dat betreft dan wel door de controle komt?

Toevallig heb ik hier wat wervingsmateriaal liggen van de Koninklijke Marine. Bij de aanname-eisen staat het volgende over ogen:

'Ogen
Afhankelijk van de sterkte van de cilinderafwijking kan in grote lijnen worden gesteld:
-Voor het Korps Mariniers' (waar UIM onder valt) 'is slechts een zéér geringe oogafwijking toegestaan.'

Dit is zeer oppervlakkige info. Voor exactere info zul je, denk ik, toch even met de wervingsafdeling van de Koninklijke Marine moeten bellen.
Scientist
Hoofdagent

Berichtdoor defensiemedewerker » wo aug 06, 2008 16:17

Solliciteer eerst bij het KCT, LMB of de KMARNS.
Dien hier je eerste contract uit en daarna kun je (bij goed functioneren) door solliciteren naar bijv de DSI.
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor Doggieman » wo aug 06, 2008 16:53

En daarbij de vragen beantwoordt
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten