Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Koninklijke Marechaussee

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor snipernl » do sep 04, 2008 17:14

He ,
Momenteel ben ik bezig met de selecties van de politie.Wanneer ik deze niet haal, dan wil ik graag solliciteren voor de koninklijke marechausse met als functie Wachtmeester.
Binnenkort heb ik kunnen regelen dat ik een dag mag meelopen met de marechaussee op schiphol.

Nu wilde ik graag weten wat de marechaussees hier op het topic zo mooi vinden aan hun werk.Wat hun werk nou zo bijzonder maakt.Deze vragen stel ik dan ook tijdens die dag dat ik meeloop, maar ik wilde graag aan wat meer mensen dit vragen.Vandaar dat ik de leden van de kmar op dit forum raadpleeg.
(Meerdere vragen volgen nog).

Gegroet
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor 52 » vr sep 05, 2008 9:34

Leuk dat je een dagje erbij mag zijn, dat zou ik ook wel een keer willen doen en ik ken ook nog wel anderen die dat zouden willen.. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D
52
Aspirant

Berichtdoor Doggieman » vr sep 05, 2008 10:53

Ik heb zelf 10 jaren gewerkt bij de KMar, leuke van de functie is/was dat je om de drie jaren overgeplaatst werd naar een andere functie voor je carriere. Het schijnt dat dit ook alweer verandert is.

Het nadeel is dat er volgens mij alleen maar voor een bepaalde tijd wordt aangenomen, dus bijvoorbeeld 4 jaren. Ik zat zelf onbepaald en wat het voortdurend verhuizen behoorlijk zat. Want ik ben 3 keer verandert van functie, dus drie keer moeten verhuizen.

Ik ben niet helemaal meer up-to-date voor wat betreft de KMar, maar een speerpunt van hun is nog steeds grenscontroles met daarbij politietaken op voornamelijk defensie gerelateerde zaken. (op Schiphol na dan).
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor snipernl » vr sep 05, 2008 19:03

52 schreef:Leuk dat je een dagje erbij mag zijn, dat zou ik ook wel een keer willen doen en ik ken ook nog wel anderen die dat zouden willen.. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D

He, het was een lange weg.Ik ben echt minimaal 8 keer doorgestuurd.
Ik belde eerst naar werving en selectie van de kmar, maar die vertelde me dat het niet mogelijk was.Ik belde vervolgens naar de korpsstaf van den haag.Die stuurde me door naar de korpsstaf schiphol amsterdam en daarna ben ik nog een aantal doorgestuurd.Uiteindelijk heb ik de district adjudant van schiphol gesproken en nadat ze me wat vragen had gesteld, werd ik de dag erna terug gebeld dat ik een dag mee mag kijken.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor HRBkmar » wo jan 06, 2010 12:42

en vond je het wat
:lol:
HRBkmar
Aspirant

Berichtdoor snipernl » vr sep 03, 2010 14:28

De reactie is heel wat later.Mijn excuses, maar ik vond die dag echt helemaal top.Inmiddels ben ik nog even met een andere opleiding bezig, omdat ik NOG een diploma wilde ipv alleen mijn normale vmbo tlw en mijn koksdiploma:P en omdat er nu alweer een tijdje een vacaturestop is, maar nu begint het toch weer te knagen.Ik wil gewoon heel erg graag bij de kmar of politie, maar momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de kmar.
Als het goed is, zijn binnenkort weer voorlichtingen mogelijk, dus dan ben ik de eerste die zich aanmeld 8) :wink:

gegroet
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor Kmar1986 » wo okt 20, 2010 18:59

En? Al gesolliciteerd ondertussen? Het wisselen van functie is iets waar je inderdaad rekening mee moet houden bij de Kmar. In principe ben je een pion die ingezet wordt waar nodig. Echter bieden de meeste brigades de mogelijkheid om intern te slapen, zodat je op je vrije dagen lekker thuis kunt zijn. Het is dus niet nodig om steeds maar te verhuizen. maar het is wel iets waar je serieus rekening mee moet houden.
Strijder van God's Eigen Wapen
Kmar1986
Aspirant

Berichtdoor snipernl » wo okt 20, 2010 20:05

Tot op heden geldt er nog een vacaturestop bij de kmar.Gisteren zag ik wel dat er wel weer voor de functie wachtmeester gesolliciteerd kon worden, maar ik wil gaan voor de functie wachtmeester.Daar wacht ik op.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor Lex » ma nov 01, 2010 20:49

Eerst werken bij de politie om dan de overstap te maken naar de Kmar, kan ik je niet aanraden. Veel agenten zijn je voor geweest en afgewezen.

Beste is toch direct te kiezen, of het een of het ander...
Lex
Aspirant

Berichtdoor Lex » ma nov 01, 2010 20:55

Doggieman schreef:Ik heb zelf 10 jaren gewerkt bij de KMar, leuke van de functie is/was dat je om de drie jaren overgeplaatst werd naar een andere functie voor je carriere. Het schijnt dat dit ook alweer verandert is.

Het nadeel is dat er volgens mij alleen maar voor een bepaalde tijd wordt aangenomen, dus bijvoorbeeld 4 jaren. Ik zat zelf onbepaald en wat het voortdurend verhuizen behoorlijk zat. Want ik ben 3 keer verandert van functie, dus drie keer moeten verhuizen.

Ik ben niet helemaal meer up-to-date voor wat betreft de KMar, maar een speerpunt van hun is nog steeds grenscontroles met daarbij politietaken op voornamelijk defensie gerelateerde zaken. (op Schiphol na dan).

Hoi, Dib!

Hier hetzelfde, ben binnengekomen op Schiphol als Hr. Agent, daarna de vreemdelingendienst, waarna ik weer wieberen kon, stapje IND gedaan, Justitie en nu weer terug als reservist bij P&O.

Het is gewoon thuiskomen. Niet zoveel actie meer, maar ach, ben daar nu ook wel wat te oud voor geworden, en het lijkt wel alsof de jongens steeds groter en breder worden.

Er wordt op dit moment in de Haagse wandelgangen gesproken over meer aansluiting naar de politie, ME etc. of als liason bij zaken waarbij men dan de landmacht binnengrens wil inzetten..Iets wat ik wel waarderen kan, zo hebben de mannen meer contact met dagelijkse leven en er is meer te doen...
Lex
Aspirant

Berichtdoor snipernl » di nov 02, 2010 19:51

Lex schreef:Eerst werken bij de politie om dan de overstap te maken naar de Kmar, kan ik je niet aanraden. Veel agenten zijn je voor geweest en afgewezen.

Beste is toch direct te kiezen, of het een of het ander...

Nee, ik wil solliciteren voor de kmar en eventueel daarna doorstromen mits dit mogelijk is naar de regionale(of dan landelijke) politie, maargoed dat is allemaal toekomst muziek.Wil me nu eerst focussen op de kmar.

groet
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor Lex » di nov 02, 2010 20:32

Prima, ik vat hem, goed plan! Succes, misschien bedenk je je nog wel, wie kan er in de toekomst kijken :lol:
Lex
Aspirant

Berichtdoor snipernl » wo dec 01, 2010 19:11

ja, het is nu toch lastig vanwege de bezuinigingen(vacaturestop).Ik heb al eerder voor de politie gesolliciteerd, 2 maal.Toen was ik een jaar of 17.Ben toen geheel door de keuring gekomen(beide keren) , maar op het laatst toch afgewezen vanwege een te kort aan levenservaring(had ik wel eerder kunnen bedenken, maar was toch te gemotiveerd).Inmiddels heb ik een koksopleiding afgerond en begin gemaakt aan de opleiding tot verpleegkundige(twijfelde voor richting ambulance), maar nu kriebeld het weer.Politie of marechaussee.Ik kies eerder voor kmar, omdat ik denk hier meer kans te hebben voor het behalen van selectie.

Ik heb nu wel echt een grote dosis ervaring.Deze heb ik voornamelijk opgedaan bij mijn werk ik het ziekenhuis(je maakt toch vanalles mee).

Er is nog een twijfel voor sollicitatie bij politie vanwege toch een beetje vrees voor opnieuw een afwijzing.Momenteel ben ik bijna 21(over een aantal dagen), dus dat is toch weer 3 a 4 jaar na de 2 sollicitaties.

Ik heb pas op internet gekeken en zag hier een link staan genaamd:Blauw Talent

http://www.blauwtalent.nl/

Hier bereiden ze je voor op de selectie procedure.Misschien dat ik hierdoor weer de stap sneller maak.Ik ben nog steeds heel erg gemotiveerd.

Groet
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor Snake Doc » wo dec 01, 2010 22:52

snipernl schreef:ja, het is nu toch lastig vanwege de bezuinigingen(vacaturestop).Ik heb al eerder voor de politie gesolliciteerd, 2 maal.Toen was ik een jaar of 17.Ben toen geheel door de keuring gekomen(beide keren) , maar op het laatst toch afgewezen vanwege een te kort aan levenservaring(had ik wel eerder kunnen bedenken, maar was toch te gemotiveerd).Inmiddels heb ik een koksopleiding afgerond en begin gemaakt aan de opleiding tot verpleegkundige(twijfelde voor richting ambulance), maar nu kriebeld het weer.Politie of marechaussee.Ik kies eerder voor kmar, omdat ik denk hier meer kans te hebben voor het behalen van selectie.

Ik heb nu wel echt een grote dosis ervaring.Deze heb ik voornamelijk opgedaan bij mijn werk ik het ziekenhuis(je maakt toch vanalles mee).

Er is nog een twijfel voor sollicitatie bij politie vanwege toch een beetje vrees voor opnieuw een afwijzing.Momenteel ben ik bijna 21(over een aantal dagen), dus dat is toch weer 3 a 4 jaar na de 2 sollicitaties.

Ik heb pas op internet gekeken en zag hier een link staan genaamd:Blauw Talent

http://www.blauwtalent.nl/

Hier bereiden ze je voor op de selectie procedure.Misschien dat ik hierdoor weer de stap sneller maak.Ik ben nog steeds heel erg gemotiveerd.

Groet

Je moet het doen voor het werk, niet voor de selectie :wink:
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor snipernl » do dec 02, 2010 0:24

Ja, klopt.Daar heb je helemaal gelijk in.Ik focus me te veel op het wel of niet halen van de selectie en minder op het uiteindelijke werk.

Ik denk dat ik het wel van te voren wil doen, dat van blauw talent.Als dit mijn kansen nog meer kan vergroten, dan is het mooi meegenomen.
Politie lijkt me gewoon ontzettend mooi werk :wink:

Groet
snipernl
Hoofdagent

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten