Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Koninklijke Marechaussee

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor defensiemedewerker » do dec 02, 2010 9:30

Je moet ook een beetje vertrouwen in jezelf hebben.
Vorige keer haalde je alles, en werd je afgewezen op levenservaring.
Ga er dan nu gewoon weer zitten, en bedenk voor jezelf dat je benodigde competentie voor een agent hebt, anders zou je niet door te testen komen.
En het levenservaring verhaal, je ben nu weer 3 jaar verder, hebt weer mer geleerd en gezien, dus daarin ben je ook gegroeid.
En bovenalles wil je nog steeds graag bij de politie, dus je hebt er echt we goed over nagedacht.

Zorg dat je deze dingen goed voor je zelf kunt uitleggen tijdens een gesprek, en dan zou ik het geweeon weer proberen.

De aanhouder wint. Vergeet dat niet!

Succes
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor snipernl » do dec 02, 2010 19:34

Als ik terug kijk naar de vorige keren, had ik me ook niet voorbereid op het psychologisch gesprek.Ik kon niet goed beschrijven wat mijn sterke en zwakke punten waren en dergelijke.Dit weet ik nu wel heel duidelijk.Ik wil het gewoon weer proberen!

3 keer is scheepsrecht! :wink:
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor defensiemedewerker » vr dec 03, 2010 21:09

dat lijkt me een gezonde instelling.

succes
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor marko-- » zo dec 12, 2010 11:05

vraag je, Als ik nou bij de Kmar een tijdje zit 8jaar ofzo en ik maak de overstap naar de politie, moet ik dan als aspirant (1streep) beginnen of is het mogelijk om met een hogere rang beginnen? :wink:
marko--
Aspirant

Berichtdoor Q » zo dec 12, 2010 13:47

Het enige dat ik weet

Kennis van me was wachtmeester der allereerste klasse. Heeft gesolliciteerd bij haaglanden. kon toen als hij zou worden aangenomen gelijk zijn 4 streepjes krijgen. Ze wilden hem alleen niet.

denk dat het wel mogelijk is. (maar ja maat kan ook lullen natuurlijk)
Good men don’t need rules. Today’s not the day to find out why I have so many.
–The Doctor, Doctor Who
Q
Inspecteur

Berichtdoor Q » zo dec 12, 2010 13:48

MAAR WAT IS ER EIGENLIJK FOUT AAN EEN 1 STREEPJE ???? Afbeelding
–The Doctor, Doctor Who
Q
Inspecteur

Berichtdoor -LN- » zo dec 12, 2010 14:34

Dan moet je zo vaak koffie halen 8)
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Q » zo dec 12, 2010 15:31

true, maar je kan zelf dan ook gelijk een bakkie pakken. Je kan zeggen ik snap het ff niet kan jij dit ff snel doen dan haal ik koffie etc etc.

:oops:
–The Doctor, Doctor Who
Q
Inspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » zo dec 12, 2010 15:43

Q schreef:true, maar je kan zelf dan ook gelijk een bakkie pakken. Je kan zeggen ik snap het ff niet kan jij dit ff snel doen dan haal ik koffie etc etc.

:oops:

Over koffie gesproken, schenk je ff voor me in?! :twisted:
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Q » zo dec 12, 2010 16:46

Maak jij me huiswerk millieu dan even voor me, ik snap het niet zo goed.

Afbeelding
–The Doctor, Doctor Who
Q
Inspecteur

Berichtdoor daanvs » zo dec 12, 2010 20:27

marko-- schreef:vraag je, Als ik nou bij de Kmar een tijdje zit 8jaar ofzo en ik maak de overstap naar de politie, moet ik dan als aspirant (1streep) beginnen of is het mogelijk om met een hogere rang beginnen? :wink:

Ik heb een klasgenoot die bij de Kmar vandaan komt en die moest toch echt gewoon in kwartiel 1 beginnen als aspirant met 1 streep.
daanvs
Agent

Berichtdoor PeterL » ma dec 13, 2010 15:53

verschilt per korps. Een klasgenoot bij rijkspolitie (grapjuh..) Flevoland moest idd q1 1 streep beginnen. Hij heeft veel ervaring opgedaan bij de KMAR en is m.i. meer ervaren en bekwaam dan een hoop collega brig's en ip's.

Anderzijds, bij regio AA lopen oud-wachtmeesters gelijk met 4 strepen en moeten maar een paar proeves doen (gvz, jeugd, overlast en nog wat..?)

Het heeft voordelen, het heeft nadelen. Dat van koffie halen, flikken ze je één keer, is dan grappig, daarna is dat ook wel voorbij. Groot voordeel is dat je met één streep dom kan doen zonder er voor worden afgerekend. Dat is ook gelijk het nadeel, soms word je optreden onterecht in twijfel getrokken, dan zou het helpen als je wat meer goud op je schouder had.
PeterL
Agent

Berichtdoor marko-- » di dec 14, 2010 20:01

Q schreef:MAAR WAT IS ER EIGENLIJK FOUT AAN EEN 1 STREEPJE ???? Afbeelding

niks mis mee als je nooit in een politie organisatie hebt gezeten, Maar ja als je bij de Marechaussee een tijdje zit zou ik wel verwachten (na de keuring natuurlijk) met een hogere functie in te stromen :at:
marko--
Aspirant

Berichtdoor Nxat » wo dec 15, 2010 16:12

maar wanneer je vanaf de KMAR instroomt bij de politie en daar gelijk een hogere rang krijgt dus b.v. 4 strepen, verwachten mensen dat je deze ook kunt waar maken.
Wanneer je aspirant bent hebben mensen er meer begrip voor en zien ze dat je nog aan in opleiding bent.
Wanneer je zoveer jaar bij de KMAR hebt gezeten ben je de 4 strepen niet direct waard, misschien wel wat sneller dan een gemiddelde burger.
Nxat
Agent

Berichtdoor Kmar1986 » do feb 03, 2011 12:47

Wat betreft het overstappen van Kmar naar RePo:

Er is een tijd geweest dat de RePo mensen tekort had. De WMR(1) van de Kmar konden toen zo overstappen. Het hing van de regio af, en de wanhoop die ze hadden om ervaring binnen te krijgen, met welke voorwaardenze konden overstappen.
Voorbeeld: Kmar brigade Amsterdam werd opgeheven en ging over in Brigade Noord-Holland. De WMR(1) van brigade Amsterdam, hadden de kennis van de omgeving en de ervaring. De RePo Amsterdam had mensen nodig en was bereid om de WMR(1) over te nemen. De WMR(1) zaten in een gunstige positie om te onderhandelen. Ze konden blijven bij de Kmar Brigade Noord-Holland of overstappen naar de RePo. Zo hebben een hoop collega's behoud van salaris, dienstjaren etc afgedwongen als ze zouden overstappen.

Echter het hangt er dus vanaf hoe wanhopig de RePo is en welke ervaring je hebt. De ene regio neemt de WMR(1) over maar moet opnieuw in de opleiding. En de andere regio geeft de WMR(1) vrijstellingen waardoor de WMR(1) slechts 2 jaar in de opleiding hoeft.

De geruchten die nu op de werkvloer te ronde gaan, geven ook niet echt zekerheid over de Kmar. Samenvoeging met het KLPD heb ik al gehoord. Waarbij het grootste gedeelte van de Kmar burger wordt en samen met de KLPD de grensbewaking en de KLPD werkzaamheden. Een kleine hoeveelheid Kmar blijft de MP werkzaamheden uitvoeren en blijft militair.
De hele toekomst is nog niet zeker voor de Kmar. Maar goed, we wachten het allemaal af.
Strijder van God's Eigen Wapen
Kmar1986
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten