Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

BOT aanhouding

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor KE3 » di maart 09, 2010 19:46

Politie arresteert twee mannen bij bunker Osdorp

Agenten van het Bijzonder Ondersteuningsteam (BOT) hebben dinsdag rond het middaguur in de directe omgeving van de gerechtsbunker in Osdorp twee mannen aangehouden.
Volgens het Openbaar Ministerie is het tweetal gearresteerd wegens het hinderen van het vervoer van een gedetineerde. In dit geval betrof het een van de verdachten in het liquidatieproces-Passage, die op dat moment naar de zitting in de bunker werd gereden.

Het BOT verzorgt zwaarbeveiligde, risicovolle transporten van gedetineerden, veelal afkomstig uit de extra-beveiligde inrichting (EBI) in Vught, de best beveiligde gevangenis van Nederland. In 'Passage' zitten drie van de tien verdachten in voorarrest in Vught. Justitie plaatst een gedetineerde in de EBI als er aanwijzingen zijn dat deze met hulp van buitenaf met geweld zal worden bevrijd of dat er gevaar dreigt voor diens leven.

Het BOT heeft de twee arrestanten overgedragen aan de Amsterdamse politie. Het is onduidelijk of het duo criminele plannen had. Volgens de woordvoerder hebben zij ook te hard gereden.
De rechtbank hervatte dinsdag na enkele weken stilte het proces. Zij hoorde een getuige in het onderzoek naar de moord op twee jonge Joegoslaven, gepleegd in het voorjaar van 1993. De getuige, destijds de partner van een verdachte wiens vervolging in verband met een dodelijke ziekte is gestaakt, beweert dat zij de vermoedelijke daders over de dubbele moord heeft horen spreken. In een eerder contact met de politie heeft zij gezegd dat verdachte Jesse R. daar niet bij was. Later, toen het onderzoek naar de diverse liquidaties in volle gang was, hield zij stellig vol dat dit wel het geval was. Dinsdag zei de vrouw dat zij het inmiddels niet meer wist.

Peter la S., verdachte en kroongetuige in het proces, kondigde dinsdag aan dat hij een verklaring wil afleggen die van invloed zou kunnen zijn op het hele proces. De rechtbank geeft hem daarvoor op 15 maart de gelegenheid. Het is onbekend waarover de verklaring van La S. zal gaan.

bron at5.nl
KE3
Surveillant

Berichtdoor Six » wo maart 10, 2010 16:56

Interessant stukje. Ik kwam echter deze "update" tegen.

Goeie grap... :roll:

Arrestatieteam in actie voor grap
Arrestatieteam in actie voor grap

2 mannen die gisteren 'voor de grap' een gevangentransport achtervolgden, zijn opgepakt door een arrestatieteam. Dat gebeurde bij de Bunker aan de Zuidermolenweg.

In de Bunker is nog altijd het liquidatieproces aan de gang. 3 van de verdachten zitten in de zwaarbeveiligde gevangenis in Vught. Per zwaarbewaakt transport gaan zij naar de bunker.

Bevrijdingsactie
De 2 mannen achtervolgden het transport op de weg. De bewakers vonden dit verdacht en hielden rekening met een poging om de verdachte te bevrijden.

Naar huis gestuurd
De mannen zijn na verhoor naar huis gestuurd. Volgens de politie zijn ze erg geschrokken en hadden ze niet verwacht dat ze gearresteerd zouden worden.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Customs Autority » wo maart 10, 2010 17:45

Waneer leren deze gasten nou eens dat als er met blauw blauw
word gereden dat je dan gewoon aan de kant moet en verder
niks doen. Gebeurd ook zo vaak dat tijdens een file een auto achter een Ambu mee rijd. Ik zeg gewoon 70 uur in politiecel zetten en het hele jaar
bij een bureau met meer dan 20 auto's ze alle auto's schoon laten maken
en wassen. Hoop dat ze dan eens wat meer respect krijgen

(het liefst zou je de saudi'se manier gebruiken echter staat de wet dit
niet toe :( )
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Sietse » wo maart 10, 2010 20:22

Customs Autority schreef: Gebeurd ook zo vaak dat tijdens een file een auto achter een Ambu mee rijd.

Vind ik opzich niet erg, er gebeurd niks strafbaars en er is genoeg ruimte om vlot achter de ambulance aan te rijden. Eerder slimmigheidje vind ik het. Het is iets anders als hij de amblance hindert of andere weggebruikers hindert.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Sietse
Agent

Berichtdoor KE3 » wo maart 10, 2010 23:50

Sietse schreef:Vind ik opzich niet erg, er gebeurd niks strafbaars en er is genoeg ruimte om vlot achter de ambulance aan te rijden. Eerder slimmigheidje vind ik het. Het is iets anders als hij de amblance hindert of andere weggebruikers hindert.

Het is méér dan hinderlijk voor een chauffeur met spoed. Je moet namelijk ook op gaan letten dat de gene achter je geen andere rare dingen gaat doen.

Er zijn gevallen waarvan ik vind dat je richting art.5 gaat.
KE3
Surveillant

Berichtdoor runman » wo maart 17, 2010 10:36

ik zeg...

toch trots op me justitie collega's ghegheghe

Deze twee gasten laten dit voortaan wel uit t bolletje hahaha
[*]Wanneer is straf een straf en wanneer een nieuwe kans?[*]
10 mrt starten met de opleiding voor DJI :)
Nu ruim een jaar later nog steeds blij met de keus voor DJI
8 juni 2009 starten met IBT opleiding.
17 juni 2009 geslaagd voor het IBT.
runman
Surveillant

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten