Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Overval op truck mondt uit in vuurgevecht

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor b-boy » wo aug 04, 2010 13:02

ARENDONK/EERSEL Een overval op een vrachtwagen in Arendonk is maandagavond op de A67/E34 in Eersel geëindigd in een vuurgevecht. Niemand liep verwondingen op. De daders gebruikten kalasjnikovs.

De politie kwam in actie na een oproep van een vrachtwagenchauffeur. Die meldde dat dieven omstreeks 20.00 uur zijn truck, geladen met tomaten, wilden stelen in Arendonk op de afrit van de snelweg. Hij vertelde ook dat de daders het vuur hadden geopend.

De trucker kon ontkomen en sprak met de politie af op de E34 richting Eindhoven, aan het benzinestation tussen de grensovergang in Postel en de afrit Eersel. Twee politiewagens reden naar de afgesproken plek. Aan de vrachtwagenchauffeur werd voorgesteld om onder begeleiding van de politie terug te keren naar België.

Op de afrit in Eersel kwam de colonne wagens oog in oog te staan met de dieven, die opnieuw een vrachtwagen aan het overvallen waren. Het ging om een kleine vrachtwagen. De overvallers begonnen meteen te schieten op de politie. Eén van de agenten dook uit de wagen en vuurde terug. Een overvaller kroop daarop achter het stuur van de vrachtwagen, gaf gas en ramde een politiewagen.

De vrachtwagen reed vervolgens via de E34 richting Turnhout. Een andere dader kon ontkomen met zijn eigen vluchtwagen. Daarvan was onder meer de achterruit aan flarden geschoten door politiekogels. Intussen was massaal alarm geslagen. De politie zette de achtervolging in en trof de brandende vrachtwagen aan op Nederlands grondgebied op twee kilometer van de grens. Van de overvallers was geen spoor te bekennen.

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/7 ... erland.ece

Youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=XvLJKyLwD08&feature=fvhl
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor Snake Doc » wo aug 04, 2010 14:21

Gister zag ik ook een filmpje van omroep Brabant ofzo aan zo'n verslaggever vroeg hoe die mensen hadden kunnen ontsnappen terwijl de politie er al bij was. Mens, hou dan gewoon je mond dacht ik toen.

Op het moment dat je met een Kalasjnikov wordt beschoten, heb je dus een vet probleem.

Opmerkelijk dat een paar weken terug, ongeveer 30km van Maastricht af een Belgische collega in zijn hoofd was geschoten met een Kalasjnikov, zijn geluk was dat hij door de wang werd geschoten. En nu hier bij Eersel, komt dichtbij.
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Customs Autority » wo aug 04, 2010 15:31

Euhm ik denk dat er meer hier op dit forum zijn die vrezen dat er
binnen niet al te afzienbare tijd zoiets gebeurt waarbij de nederlandse
politie de pineut is :S.

Maar verder is nederland heel veilig hoor :roll:
Always looking for a way to life another day
Customs Autority
Agent

Berichtdoor KE3 » vr aug 06, 2010 0:37

Zolang er nog steeds korpsen zijn in Nederland die met ongepantserde voorportieren rijden, nog steeds niet in elk dienstvoertuig de zware vesten hebben liggen én nog steeds foute info verstrekken over het gebruik van de zware vesten zie ik dergelijke omstandigheden niet graag dichter bij komen ....

Niet voor niets lopen agenten in sommige staten van Amerika standaard met een automatisch wapen ....
KE3
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » vr aug 06, 2010 10:31

Meeste korpsen in de VS hebben een extra geweer in de auto bovenop de standaard shotgun.
Dat komt vooral door de North Hollywood Bank Shootout http://en.wikipedia.org/wiki/North_Hollywood_shootout.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Six » vr aug 06, 2010 13:58

Kom op Glocky, dat is toch nergens voor nodig in Nederland... :cry:
Mooi taakaccent: geweerschutter.
Zal wel bij dromen blijven.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

hmm

Berichtdoor splinter » zo aug 08, 2010 20:47

KE3 schreef:Zolang er nog steeds korpsen zijn in Nederland die met ongepantserde voorportieren rijden, nog steeds niet in elk dienstvoertuig de zware vesten hebben liggen én nog steeds foute info verstrekken over het gebruik van de zware vesten zie ik dergelijke omstandigheden niet graag dichter bij komen ....

Niet voor niets lopen agenten in sommige staten van Amerika standaard met een automatisch wapen ....

over je 1e deel ben ik het eens... maar je 2e. daar heb ik toch wel mijn tijfels over om dat hier te doen in nl.. sommige agenten hebben al moeite met de walther p5, laat staan als er dan nog een wapen bij komt. die je veilig moet inzetten. en de daarbij komende toetsen, nee denk niet dat het een goed idee is.
splinter
Aspirant

Berichtdoor SasRelic » zo aug 08, 2010 20:51

splinter schreef:sommige agenten hebben al moeite met de walther p5, laat staan als er dan nog een wapen bij komt. die je veilig moet inzetten. en de daarbij komende toetsen, nee denk niet dat het een goed idee is.

Is het werkelijk zó triest gesteld met het personeel bij de politie?
Laatst bijgewerkt door SasRelic op zo aug 08, 2010 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.
SasRelic
Brigadier

Berichtdoor Customs Autority » zo aug 08, 2010 20:51

splinter schreef:over je 1e deel ben ik het eens... maar je 2e. daar heb ik toch wel mijn tijfels over om dat hier te doen in nl.. sommige agenten hebben al moeite met de walther p5, laat staan als er dan nog een wapen bij komt. die je veilig moet inzetten. en de daarbij komende toetsen, nee denk niet dat het een goed idee is.

Misschien moet de politie dan eens bij de Kmar kijken. Hier kunnen de collega's die bij de politiedienst lopen (of grens) ook met de MP5 schieten.
Hier lopen ze dan ook mee mocht de HRB te weinig mensen hebben.
Customs Autority
Agent

Berichtdoor splinter » zo aug 08, 2010 21:13

Customs Autority schreef:
splinter schreef:over je 1e deel ben ik het eens... maar je 2e. daar heb ik toch wel mijn tijfels over om dat hier te doen in nl.. sommige agenten hebben al moeite met de walther p5, laat staan als er dan nog een wapen bij komt. die je veilig moet inzetten. en de daarbij komende toetsen, nee denk niet dat het een goed idee is.

Misschien moet de politie dan eens bij de Kmar kijken. Hier kunnen de collega's die bij de politiedienst lopen (of grens) ook met de MP5 schieten.

met allen kijken kom je er niet. en waarom bij de kmar kijken als er binnen de eigen dienst ook teams zijn met een MP5 ervaring vb; AT, DKDB.
het probleem zit hem denk in de trainings uren en opleidingen die er aan vast zitten.
splinter
Aspirant

Berichtdoor Q » zo aug 08, 2010 22:22

en opleiden kost geld.

voorlopig zijn de patronen op ratsoen dus ......
Good men don’t need rules. Today’s not the day to find out why I have so many.
–The Doctor, Doctor Who
Q
Inspecteur

Berichtdoor --X-- » zo aug 08, 2010 22:54

splinter schreef:
Customs Autority schreef:

met allen kijken kom je er niet. en waarom bij de kmar kijken als er binnen de eigen dienst ook teams zijn met een MP5 ervaring vb; AT, DKDB.
het probleem zit hem denk in de trainings uren en opleidingen die er aan vast zitten.

Wat dacht je van de collega's binnen de BPZ die bij de ME zitten met als taakaccent MP5.......

****Dus Custom ik denk dat je (gezien je berichtgevingen eerder, op andere onderwerpen) eerst eens goed moet verdiepen voordat je iets neerzet. Het valt me al een tijdje op dat U zo af en toe wat roept (iets met klok en klepel) Ook bent U er al eens door een ander forum lid op gewezen. En uiteraard zijn er meerdere zoals U die daar onder vallen... hiervan zijn dan ook enkele postings verwijderd.*****

U en u allen hebben de aandacht.

gegroet strijders :marn:
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Customs Autority » zo aug 08, 2010 23:01

--X-- schreef:Wat dacht je van de collega's binnen de BPZ die bij de ME zitten met als taakaccent MP5.......

Dit was bij mij niet bekend. Enige agenten die ik ken met de MP5 zijn de At'ers dus hierbij weer wat geleerd.

Zal ook altijd als eerste toegeven dat ik niet alle wijsheid in pacht heb, en ook enkel spreek uit de kennis en ervaringen die ik tot mij genomen heb.
Customs Autority
Agent

Berichtdoor Andy » di okt 05, 2010 17:00

GlockCop schreef:Meeste korpsen in de VS hebben een extra geweer in de auto bovenop de standaard shotgun.
Dat komt vooral door de North Hollywood Bank Shootout http://en.wikipedia.org/wiki/North_Hollywood_shootout.

Niet door de FBI shootout?
Andy
Hoofdagent

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten