Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Vraag opleiding Marechaussee & Politie.

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor maartenwink » ma nov 08, 2010 17:14

Hee.

Ik ben Maarten, 16 jaar oud. Ik zal eerst even een stukje over mijzelf en mijn scholing vertellen:

School: Op het moment Special onderwijs. Dat is mede doordat mijn jeugd moeilijk was, en ik in de knoop zat met mijzelf. Daardoor zat ik vanaf mijn 12e op special onderwijs. Nu blijkt dat dat te maken heeft met NLD. (Non-verbal learning disorder) Om een lang verhaal kort te maken; Ik ben met bepaalde dingen heel goed, en met sommige dingen heel slecht, en dat is ook moeilijk omhoog te krijgen. Mijn zwakte ligt bij Rekenen.
De Plus en Min sommen lukt mij nog, Keer sommen moeilijk, en Breuken en procenten is gewoon te moeilijk. Ik moet met mijn vervolg opleiding dus rekening houden met deze 'stoornis'. Mijn Nederlands en andere talen daarin tegen is super, en heb ik dus geen moeite mee, op sociaal vlak ook niet. Ik zit nu niet meer met mijzelf in de knoop trouwens, ik ben er in de loop der jaren mee gaan leven. Excuses voor de lange uitleg over NLD, maar dat moet ik er wel even bij vermelden denk ik. Dat jullie weten waarom ik daar op zit. Onderhand wel mijn Diploma's van Nederlands en Engels. Wiskunde ook, maar een lager niveau.

Andere dingen: ben vrij sportief. Hardlopen, fietsen, voetbal. Ben vrij smal, dat wel. De spanning van hoe mensen kunnen reageren lijkt mij heel leuk, en ook het sportieve lijkt mij gaaf.

Nu zit ik er de laatste tijd mee (ook omdat ik nu toch moet gaan bedenken wat ik wil) welke opleiding ik wil doen. Al een jaartje ongeveer lijkt mij de Marechaussee of politie heel leuk, en het is ook haalbaar met mijn 'beperking', tenminste, dat diegene die NLD geconstateerd heeft.

Nou zit ik in een Dilemma: Bij Defensie wordt heel veel bezuinigd, en misschien later ook wel bij de marechaussee. Zou ik, als ik bij de marechaussee niet meer in dienst kan zijn, ook door kunnen stromen bij de Politie?
Dat ik als ik niet meer bij de marechaussee wil, of er bezuinigd wordt, wel een andere baan kan vinden? Dat ik niet in de shit zit, omdat ik geen vervolg opleiding heb.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want moet al vrij snel een keus maken.

Groetjes,

Maarten.
maartenwink
Aspirant

Berichtdoor Lex » ma nov 08, 2010 19:23

Bij de Kmar zijn op dit moment de laatste plekken voor de opleiding wachtmeester vergeven. Voor Marechaussee is er al een aardige wachtlijst.

Sorry dat ik je dit te moet melden. Succes!
Lex
Aspirant

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten