Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

PVV: Zet het leger in bij drugsoorlog zuid-Nederland

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor snipernl » vr dec 03, 2010 12:07

De strijd tussen henneptelers in Brabant en Limburg wordt steeds heviger. De PVV wil dat er een noodverordening wordt afgekondigd en dat het leger wordt ingezet. Noord-Limburg en Brabant zouden de graanschuur van Nederland zijn, wat wiet betreft

Drugsoorlog is het gevolg van funest gedoogbeleid
Daarmee zouden grote delen van Brabant en Limburg onder verscherpte controle van de politie komen te staan. De politie krijgt dan meer bevoegdheden, zoals preventief fouilleren en gebieden kunnen afsluiten. Het leger zou volgens PVV-Kamerlid Hero Brinkman kunnen samenwerken met douane en politie.

Kogels
'Het leger moet de straat op om te voorkomen dat de kogels de burgers om de oren vliegen,' zegt Brinkman. 'We moeten schoon schip maken met die jongens en zestig man binnen twee weken in de lik zetten,' zegt Brinkman.

Ook PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch wil dat er onmiddellijk actie wordt ondernomen. Hij heeft een spoeddebat met minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid en Justitie) aangevraagd. 'Criminelen die daar een oorlog uitvechten moeten zo snel mogelijk achter slot en grendel,' aldus Marcouch.

Drugsbendes
Woensdag besloot de burgemeester van Helmond, Fons Jacobs (CDA), onder te duiken na ernstige bedreigingen. Hij probeerde de drugsbendes te bestrijden door een tweede coffeeshop in de stad te openen. Jacobs wilde zo de illegale handel indammen. De coffeeshop is bestookt met handgranaten, geramd met een auto en is inmiddels gesloten.

Bron: Elsevier.nl

Zie eerder artikel van 28 maart 2010

http://www.elsevier.nl/web/Dossiers/For ... wijken.htm
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor crossfire » vr dec 03, 2010 13:46

tja...dat et daar een puinhoop is dat wil ik best geloven maar het zijn nog geen mexicaanse taferelen. Dus de groene jongen morgen wat mij betreft in de kazerne blijven. En laten we wel wezen, het is weer zo`n pvv uitspraak die totaal nergens over gaat.
crossfire
Aspirant

Berichtdoor -LN- » vr dec 03, 2010 13:49

Denk dat het stiekem gewoon over bijstand van de KMAR gaat, waar natuurlijk niets mis mee is. Maar 'het leger inzetten' bekt waarschijnlijk lekkerder.
"Don't do anything by half. If you love someone, love them with all your soul. When you go to work, work your ass off. When you hate someone, hate them until it hurts."
Henry Rollins
-LN-
Commissaris

Berichtdoor snipernl » vr dec 03, 2010 14:41

ja, klopt.Ik heb weer in een andere krant gelezen dat het waarschijnlijk om de Kmar zal gaan.Ook in de link die ik daaronder heb geplaatst staat dat het om de marechaussee gaat.

Inderdaad, het inzetten van het leger klinkt gelijk al heel wat natuurlijk.Dat is hetzelfde als dat er gezegt wordt dat er stadsmariniers komen.Ook een pvv uitspraak.
CDA en VVD zijn ook met meerderheid eens over dat het ''leger''(koninklijke marechausee) ingezet moet worden.
winning does not make you strong. Struggle develops your strength.
snipernl
Hoofdagent

Berichtdoor Kevin_ » za dec 04, 2010 13:10

Hoewel ik er midden in zit, en er nu 5 onderzoeken lopen, en geen onderzoek méér. Er wordt personeel van de blauwe afdelingen gehaald om bij te schuiven in de TGO's. Er wordt inderdaad bijstand verleend door de Kmar, Belasting en ondersteunende organisaties. Alleen...nu dit balletje is gaan rollen, gaat dit niet eindigen. Ik zeg het je, voor de kerstdagen hebben we nog een dooie. Ongetwijfeld.
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor Bleu_E1000 » zo dec 05, 2010 14:23

Kevin_ schreef:Ik zeg het je, voor de kerstdagen hebben we nog een dooie. Ongetwijfeld.
Zolang 't maar aan de kant van de "boefjes" is...
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Kevin_ » zo dec 05, 2010 14:25

Jahoor, komt in orde.
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten