Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Geheime Politie dienst

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor PD0MV » vr mei 13, 2011 17:21

GlockCop schreef:Ik ben blij dat dares er is. Ik voel me nu ook veiliger op straat wetende dat ingeval van nood jongens als PD0MV er zijn als backup!

Glock COP : jij hebt het begrepen, dat C2000 is een snert netwerk, daar kun je beter erwtensoep van maken, dat is nog is te pruimen :wink:
-----------------------------------------------------------------------------------
Tiquin:en dat er aan C2000 gesleuteld wordt, dat maakt een hoop duidelijk.
en dares is erkend sinds 2006, en er wordt echt wel gebruik van gemaakt.
let op mijn woorden, het plaatsen van masten van C2000 is niet goed over nagedacht want de electronica staat op de grond en als het overstroomt, dan geef ik 5 a 10 minuten maar dan is het systeem onder water en is uit de lucht, neem dat maar van mij aan Tiquin, het is zeer proffesioneel het C2000, Het heet niks voor niks Catastrofe 2000 even slecht als vroeger de videoband recorder C2000 en wij amateurs werken tenminste met het betrouwbaarste wat eris.
maar goed als jij denkt beter te weten naja, zoek het uit :)
jij moet geloof ik maar is nogmaals de papieren nalezen , maar dan nu wel UP to Date AUB :wink:
Gelicenseerd Radiozendamateur : PD0MV
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor Six » vr mei 13, 2011 18:12

:lol:
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor GlockCop » za mei 14, 2011 10:09

Van de dares site:
De rol van zendamateurs
Het bekendste voorbeeld in Nederland dat zendamateurs een cruciale rol hebben vervuld was bij de watersnoodramp in 1953. Vele tientallen zendamateurs hebben toen verbindingen onderhouden vanaf plaatsen waar verder niks was. Of waar bestaande infrastructuur was vernield. Enkelen woonden in het rampgebied, sommigen zijn met hun uitrusting door helikopters gedropt weer anderen zijn met boten vervoerd.

Is de groep die via zulke speciale middelen ingezet wordt een soort AT binnen het dares? Worden die speciaal getraint in droppings en hoog risico inzetten en zo?
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 11:59

GlockCop schreef:Van de dares site:
De rol van zendamateurs
Het bekendste voorbeeld in Nederland dat zendamateurs een cruciale rol hebben vervuld was bij de watersnoodramp in 1953. Vele tientallen zendamateurs hebben toen verbindingen onderhouden vanaf plaatsen waar verder niks was. Of waar bestaande infrastructuur was vernield. Enkelen woonden in het rampgebied, sommigen zijn met hun uitrusting door helikopters gedropt weer anderen zijn met boten vervoerd.

Is de groep die via zulke speciale middelen ingezet wordt een soort AT binnen het dares? Worden die speciaal getraint in droppings en hoog risico inzetten en zo?

Ja ze worden getraint en om de zoveel tijd is er oefeningen zoals Floodex 2009 waarin de zendamateurs hun taak bewezen hebben.

en de deelnemers worden ook geexamineerd door een zendamateur met behulp van AT en de nodige zaken voor kennis geving.

ik zelf ben nog niet deelnemer, maar als ze te kort komen kunnen ze beroep doen op elke amateur, ongeacht deelnemer of geen deelnemer.

want een bericht doorspelen naar een dares deelnemer, kan ook gedaan worden door geen deelnemer.

wij bieden dan steun aan dares, om als een soort relais post te fungeren als het waren.

want er zijn er maar 500 deelnemer van DARES, en er tellen ruim 12.000 zendamateurs met licentie en dat kunnen er al wel meer zijn, maar mocht dares te kort komen, kan er dus beroep gedaan worden
op andere zendamateurs, want we werken immers met de zelfde apparatuur.
en berichten doorspelen naar dares, dat is gewoon kwestie van bericht kopieeren en door sturen, via winlink system

soort van email maar dan via de radiozendontvanger.

73 de PD0MV
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 12:03

Six schreef::lol:

heb ik u in verlegenheid gebracht :roll:

er kan wel vannalles bij gebouwdworden bij het C2000, maar als de basis niet deugd, dan is de bijgebouwde zaak ook niet reddend :twisted:
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » za mei 14, 2011 13:14

Als de dijken of zo weer breken lachen ze niet meer hoor die Six en Tarquin!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 14:54

GlockCop schreef:Als de dijken of zo weer breken lachen ze niet meer hoor die Six en Tarquin!

ow, ach ja, dat zijn de meeste hoor, als er echt wat ergs gebeurd, nemen ze alles terug wat ze zeggen of denken :wink:

de basis van C2000 deugt al niet als het echt nodig is, en ach alles wat ze erbij maken en of bouwen, als de basis niet goed is, heeft de rest ook geen zin.

C2000 is digitaal, als 1 onderdeel niet deugt licht het hele systeem plat, dat kan zijn
- GPS
- Tetra netwerk zelf
- TEA 2 Protocol
- Masten van C2000

etc, etc

ach ja analoog, deugt altijd en gaat je leven lang mee als je er zuinig op bent :lol: :lol: :lol: :lol: :twisted:

en ja ach die ruis. het werkt te minste :P :P

En het heeft zijn dienst al bewezen van de Dares.

Zelfs het Wifi netwerk van Defensie, is ook niet deugend, want dat viel uit tijdens Floodex 2009 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en wij zetten een set neer en accu of aggregaat en antenne en hup draaien maar. :wink: :wink:

73 de PD0MV

P.s. ik heb Floodex 2009 DVD van de Dares xD
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » za mei 14, 2011 15:26

Nou je het zegt: mijn digitale tv van UPC stoort ook altijd, of doet het niet, terwijl de analoge tv het ALTIJD doet!! En idd praat me het niet over de wifi!
:evil:
Ben jij nu in training voor dares? Heb je daar ook een intake voor?
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 16:33

GlockCop schreef:Nou je het zegt: mijn digitale tv van UPC stoort ook altijd, of doet het niet, terwijl de analoge tv het ALTIJD doet!! En idd praat me het niet over de wifi!

nee ik ben nog niet in training.

maar om in training te gaan en deelnemer te worden moet je in bezit zijn van de Novice licentie of Full licence.

en omdat te krijgen, moet je lid worden van de Veron
kun je doen op www.veron.nl

dan kun je de studie Novice of Full licence bestellen voor ongeveer 12,50 euro

als het onder de knie hebt, kun je bij stichting radio examen, EXAMEN afleggen

heb je dat met goed gevolg afgelegd of met slecht gevolg, wordt het gestuurd naar Agentschap Telecom, als je geslaagd bent en je heb de papieren in huis, kun je bij AT roepnaam krijgen, die zelf kan samenstellen.

en als dat allemaal gedaan is.

kun je apparatuur aanschaffen :wink:

en kun je een antenne neerzetten of plaatsen.

die antenne moet geregistreerd worden bij AT.

en als dat allemaal gelukt is, kun je on the air :D
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor --X-- » za mei 14, 2011 16:50

Dat analoge netwerk dat is toch makkelijk te jammen ?????
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Ozcar » za mei 14, 2011 16:57

GlockCop schreef:Nou je het zegt: mijn digitale tv van UPC stoort ook altijd, of doet het niet, terwijl de analoge tv het ALTIJD doet!! En idd praat me het niet over de wifi!

Glock je hebt erg veel interesse misschien een hobby erbij voor je??
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 17:05

--X-- schreef:Dat analoge netwerk dat is toch makkelijk te jammen ?????

Ja maar het werkt tenminste, en ach als politie.

als jullie net als de burgers niks te verbergen hebben, wat hebben jullie dan te vrezen :lol: , als politie zijnde

en ach alles wat gecodeerd is is te decoderen, dat weet iedereen.
en wij amateurs hebben mede geholpen om het C2000 op poten te krijgen, maar op het moment dat het nog niet goed functioneerde, is het door het ministerie toch doorgedrukt, terwijl er gewaarschuwd was, dat het nog niet goedgenoeg functioneerde.

Ik verwijd het jullie niet, hoor, jullie kunnen er niks aan doen.
En het feit dat er geroepen wordt dat jullie er niet goed mee omgaan, dat is de grootste waanzinnige onzin.

Als iets het niet goed doet, kun je er ook niet verkeerd mee omgaan.
want het werkte van tevoren al niet, dus laat staan dat er onzorgvuldig mee omgegaan wordt.

Maar goed wie ben ik :)

Ik heb wel wat beters te doen :D
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 17:12

ik heb wel autisme:

en ben in de radio hobby geinteresseerd.

maar alleen op amateur gebied.

ik hou me aan de licentie voorwaarden.
op de amateurbanden
PD0MV
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » za mei 14, 2011 17:18

Helaas geen tijd voor. Maar wat extra kennis over iets wat ons leven kan redden als hulpverlener sla ik niet af natuurlijk! En ik weet waar jij woont Oz dus ik weet dat dijk doorbraken en overstromingen een groot gevaar zijn voor jou!
En dan ben jij heel blij als je de mannen van het who DARES wins en
Agentschap Telecom uit hun heli's en zodiacs ziet springen!!!!
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PD0MV » za mei 14, 2011 17:35

GlockCop schreef:Helaas geen tijd voor. Maar wat extra kennis over iets wat ons leven kan redden als hulpverlener sla ik niet af natuurlijk! En ik weet waar jij woont Oz dus ik weet dat dijk doorbraken en overstromingen een groot gevaar zijn voor jou!
En dan ben jij heel blij als je de mannen van het who DARES wins en
Agentschap Telecom uit hun heli's en zodiacs ziet springen!!!!

er zijn vele leden van AT die ook amateur zijn :wink:
en dares
en de rest van de 12.000 inwoners die licentie op zak hebben.

.--. -.. ----- -- ...-
-- .- .-. -.-

ik ben ook van plan om met het oude wetse morse te beginnen.

en met minder dan 50mW de hele wereld werken

50mW maar dan spraak is ook mogelijk 1 amateur is het al gelukt :wink:
en heeft de USA gewerkt met 50mW phone
PD0MV
Aspirant

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten