Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Dé ME voor ME

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Spring » zo maart 04, 2012 20:18

ME staat voor jullie voor Mobiele Eenheid. Voor mij staat ME voor Myalgische Encephalomyelitis. Dit klinkt als een enge ziekte en dat is het ook. 
Ik heb ME en ben altijd ziek en zo goed als huis- en bedgebonden. Ik heb neurologische klachten, hartklachten, maag-darmklachten en mijn immuunsysteem werkt niet goed. Daarom ben ik altijd moe en ziek.

ME is door de Wereld gezondheidsorganisatie erkend, maar in Nederland  worden de rond 20.000 patiënten schandalig behandeld. Terwijl uit veel onderzoeken in het buitenland lichamelijke afwijkingen naar voren komen, worden wij naar de psychiater gestuurd.
Helaas is er nog nergens een genezende behandeling voor ME. Maar wij zouden als patiënten al heel blij zijn met erkenning en artsen die ons ziektebeeld kennen en ons dus serieus nemen. Daarom voeren wij (zover we dat vanuit ons bed kunnen) actie. 
Omdat jullie ME-ers gezond zijn en échte acties kunnen voeren vroeg ik mij af of jullie iets voor ons kunnen doen onder het mom 'Dé ME voor ME' .

Wij vragen niet om geld maar om handtekeningen. Dit kan online op de petitiesite: petities.nl/petitie/erken-myalgische-encephalomyelitis-als-een-invaliderende-biomedische-ziekte/prominents#tabs
(helaas even knippen en plakken, ik mocht nog geen directe link plaatsen)

Maar dit kan ook door op papier handtekeningen op te halen. Vandaag zijn er bij de Kuip door een stel vrijwilligers handtekeningen ingezameld onder Feyenoordsupporters, waar zij de ME dus ook tegengekomen zijn.

Het zou fantastisch zijn als een ME-er (zo een van jullie dus) dit zou willen oppakken op welke manier dan ook. Misschien lopen jullie eens een marathon en willen jullie t-shirts met 'ME voor ME' dragen of hebben jullie een ander idee. 

Ons doel is 40.000 handtekeningen zodat de petitie geldt als burgerinitiatief en dan moet de Tweede Kamer aandacht aan onze vraag om erkenning besteden.

Als je dit leest kan je in ieder geval al vast je handtekening op de online petitie kunnen zetten. Dit kan anoniem, maar met toevoeging 'ME voor ME' zou al een leuk begin zijn.

Alvast dank!

Een ME-patiënt
Spring
Aspirant

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten