Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Vragen m.b.t. Koninklijke Marechaussee

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor DutchForca » vr maart 16, 2012 12:18

- Wanneer is de eerst volgende voorlichting in of in de buurt van Friesland? Wanneer kan je daarvoor inschrijven op de website?
Alle voorlichtingen zijn vol volgens de website en ik denk dat er vanwege bezuinigingen het ook nog wel even gaat duren. Klopt dat?

- Kan je zonder HAVO diploma als wachtmeester niet doorgroeien naar officier?

- Hoeveel verdien je netto als je begint met werken na je opleiding als wachtmeester.

- Ik heb gehoord dat de opleidingen 4x in het jaar starten. Wanneer begint de eerstvolgende opleiding voor wachtmeester?

- Is de opleiding voor wachtmeester in Apeldoorn of Eefde?

- Hoeveel kans op uitzending als wachtmeester en hoe gaat dat in zijn werking, bijvoorbeeld voor hoelang?

- Hoeveel kans heb je als wachtmeester om bij de BSB, BE of HRB te komen?

- Is er een verschil tussen marechausseebeveiliger en wachtmeester wat betreft salaris?

- Kan je na de opleiding gewoon in Friesland blijven wonen? Of wordt er voor jou bepaald waar je het beste kunt wonen vanwege je bereikbaarheid op het werk?

- Wordt de taak van het beveiligingen van het het transport van de Nederlandsche Bank door marechausseebeveiligers gedaan of ook door wachtmeesters?

- Kun je tot je pensioen blijven werken bij de marechaussee?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Grtz, Jorn
:D
DutchForca
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr maart 16, 2012 18:16

Ga research doen. Alles wat je hier vraagt is te vinden op de wervingssite van de KMar: http://www.werkenbijdemarechaussee.nl ... Nou ja bijna alles. Dat wat er niet staat kun je vragen tijdens de voorlichting en/of telefonisch bij Werving & Selectie.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Kmar1986 » vr maart 16, 2012 20:00

- Wanneer is de eerst volgende voorlichting in of in de buurt van Friesland? Wanneer kan je daarvoor inschrijven op de website?
Alle voorlichtingen zijn vol volgens de website en ik denk dat er vanwege bezuinigingen het ook nog wel even gaat duren. Klopt dat?
Geen idee, hou de website in de gaten.
- Kan je zonder HAVO diploma als wachtmeester niet doorgroeien naar officier?
Nee, helaas niet. Of een HAVO diploma, of een MBO niv.4 diploma is nodig voor de opleiding tot officier.
- Hoeveel verdien je netto als je begint met werken na je opleiding als wachtmeester.
Hangt van je leeftijd af en of je nog thuis woont en hoeveel woon/werk km je maakt.
- Ik heb gehoord dat de opleidingen 4x in het jaar starten. Wanneer begint de eerstvolgende opleiding voor wachtmeester?
Hou de website in de gaten.
- Is de opleiding voor wachtmeester in Apeldoorn of Eefde?
Je begint in Eefde met de AMBV en daarna ga je door naar Apeldoorn voor de functionele opleiding.
- Hoeveel kans op uitzending als wachtmeester en hoe gaat dat in zijn werking, bijvoorbeeld voor hoelang?
De kans is aanwezig. Sommige gaan gelijk als ze klaar zijn met de opleiding (vrijwillig) en sommige gaan pas na 3 functies eens een keer op uitzending (ongeveer 9 jaar)
- Hoeveel kans heb je als wachtmeester om bij de BSB, BE of HRB te komen?
Ligt aan jezelf. Hoeveel zelfdiscipline heb je om te blijven trainen naast je opleiding en werk? HRB is voor de Marechaussee beveiligers. De BE is een nevenfunctie die je naast je gewone werkzaamheden doet op oproepbasis (doe ik zelf ook) en de BSB is een volledige functie waarvoor je hard zult moeten trainen en talent voor moet hebben.
- Is er een verschil tussen marechausseebeveiliger en wachtmeester wat betreft salaris?
Ja, de marechaussee beveiliger is een rang lager dan de wachtmeester. Mar3 en Mar2 kan je vergelijken met een soldaat en soldaat der eerste klasse en een Mar1 kan je vergelijken met een Korporaal. Een wachtmeester staat gelijk met een sergeant.
- Kan je na de opleiding gewoon in Friesland blijven wonen? Of wordt er voor jou bepaald waar je het beste kunt wonen vanwege je bereikbaarheid op het werk?
Je mag zelf kiezen waar je gaat wonen. Waar je gaat werken wordt enigzins voor je bepaald. Jij woont in Friesland, maar als ze mensen nodig hebben in brabant-zuid, dan zal je er rekening mee moeten houden dat je dus intern zou moeten slapen/wonen.
- Wordt de taak van het beveiligingen van het het transport van de Nederlandsche Bank door marechausseebeveiligers gedaan of ook door wachtmeesters?
Vind ik iets te privé voor op een openbaar forum.
- Kun je tot je pensioen blijven werken bij de marechaussee?
Als jij het leuk vind, en de Kmar heeft jou nodig wel. Vind jij het wel leuk, maar heeft de Kmar je niet meer nodig niet. En dat laatst geval speelt nu voor een aantal collega's met de bezuinigingen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Geen probleem. Succes

Grtz, Jorn
:D
Grtz, Kmar1986 :at:
Strijder van God's Eigen Wapen
Kmar1986
Aspirant

Berichtdoor DutchForca » vr maart 16, 2012 21:04

Kmar1986

Super bedankt voor je antwoorden, hier heb ik tenminste wat aan.
Helaas zijn de voorlichtingen voor wachtmeester nog steeds vol en de reden dat er op de homepage wachtmeester: vacatures beschikbaar heeft volgens iemand van de Werving & Selectie met het feit dat ze nog wel vrouwen willen aantrekken...
Helaas nog wachten miss eerst de landmacht of marine proberen daar is tenminste nog het e.e.a. beschikbaar gelukkig. En dan heb je altijd nog de mogelijkheid om nog bij marechaussee te solliciteren
DutchForca
Aspirant

Berichtdoor JanZwolle » za maart 17, 2012 2:45

DutchForca schreef:Kmar1986
Helaas zijn de voorlichtingen voor wachtmeester nog steeds vol ...
Helaas nog wachten miss eerst de landmacht of marine proberen daar is tenminste nog het e.e.a. beschikbaar gelukkig. En dan heb je altijd nog de mogelijkheid om nog bij marechaussee te solliciteren

Tja Jorn, zo word je in ieder geval het wachten meester! :wink: :lol:

Greetzzzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor DutchForca » za maart 17, 2012 12:38

Haha ik laat alles even in de wacht staan zodat ik het wachten meester wordt en daarna misschien na het wachten op de functie van wachtmeester kan solliciteren.
DutchForca
Aspirant

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten