Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Eenheden

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor xblutch » ma feb 04, 2013 17:08

Ik kan zowel schrijven als lezen, ik kan in tegendeel niet goed opmaken uit deze site wat de verschillen zijn. Ik zou het daarom zeer op prijs geven als iemand dat wel zou kunnen uitleggen voor mij.

Ik heb de site goed bekeken en van sommige eenheden is gewoon voor mij onvoldoende uitleg wanneer bijvoorbeeld een bepaald team word ingezet.

Bij voorbaat dank,

Mvg.

Mbt, mijn vorige post.
xblutch
Aspirant

Berichtdoor defensiemedewerker » ma feb 04, 2013 19:21

concrete antwoorden volgen op concrete vragen.
Ondertussen ex-defensiemedewerker.
Nu bij de politie..
defensiemedewerker
Agent

Berichtdoor xblutch » ma feb 04, 2013 21:03

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen deze eenheden, dat was ook mijn eerdere topic die is gelocked omdat volgens de beheerder alles concreet word beantwoord, waar ik het mee oneens ben.

Politie
Marechaussee
AT
DSI
ME
BSB
DSRT
BBE
BOT
BBT
xblutch
Aspirant

Berichtdoor PatF » ma feb 04, 2013 21:06

xblutch schreef:Ik kan zowel schrijven als lezen

Kijk, hier twijfel ik al meteen aan. Als dit zo zou zijn, had je je tenminste als fatsoenlijk nieuw lid gedragen. :roll:
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor xblutch » ma feb 04, 2013 21:44

Ik wil niet onbeleeft overkomen, begrijp me niet verkeerd.

Maar mijn eerdere topic is door een mod verwijderd omdat ik: ''zogenaamd niet goed had gelezen''

Terwijl ik op de site goed gekeken heb of ik daar concrete uitleg kon krijgen, wat ook lukt tot op zekere hoogte, maar ik wil graag weten wat het doel is van de eenheden, want voor mij is bijvoorbeeld een bsb en een at van de politie hetzelfde (hier kan ik geen verschillen tussen vinden).

:)
xblutch
Aspirant

Berichtdoor PatF » ma feb 04, 2013 22:01

xblutch schreef: Ik wil niet onbeleeft overkomen, begrijp me niet verkeerd.

Je bent al onbeleefd begonnen, daar doelde ik ook op: de algemene beleefdheidsvormen op dit (en menig ander) forum.

xblutch schreef:Maar mijn eerdere topic is door een mod verwijderd omdat ik: ''zogenaamd niet goed had gelezen''

Je topic is niet verwijderd. Er is een slotje op geplaatst. Iets totaal anders. Verwijderen is cru en dat gebeurd hier niet.

xblutch schreef:Terwijl ik op de site goed gekeken heb of ik daar concrete uitleg kon krijgen, wat ook lukt tot op zekere hoogte, maar ik wil graag weten wat het doel is van de eenheden, want voor mij is bijvoorbeeld een bsb en een at van de politie hetzelfde (hier kan ik geen verschillen tussen vinden).

Misschien zijn de verschillen wel heel klein of zijn er geen verschillen. Zoals Adje Van Den Berg al zei:" De antwoorden zijn altijd al aanwezig !". Slotje ?
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor xblutch » ma feb 04, 2013 22:05

Sorry als ik onbeleefd op je over kwam, het was zeker niet mijn bedoeling, zoals je misschien wel gemerkt heb, zit ik niet vaak op forums en weet niet goed hoe ik een topic moet openen (als in de openingszin).

maarja, in ieder geval bedankt voor je tijd, en dat er weinig verschil tussen zit meende je dit?
xblutch
Aspirant

Berichtdoor thebeholder » di feb 05, 2013 16:58

xblutch schreef:Sorry als ik onbeleefd op je over kwam, het was zeker niet mijn bedoeling, zoals je misschien wel gemerkt heb, zit ik niet vaak op forums en weet niet goed hoe ik een topic moet openen (als in de openingszin).

maarja, in ieder geval bedankt voor je tijd, en dat er weinig verschil tussen zit meende je dit?

De eenheden/teams hebben overkoepelende taken of nemen taken van elkaar over.

Zie bijvoorbeeld arrestatieteam.nl/arrestatieteam/werkgebieden.php bij het kopje "Postje erbij!"
thebeholder
Agent

Berichtdoor xblutch » di feb 05, 2013 17:05

Ik zie het inderdaad, bedankt voor je post, dat maakt voor mij al een hoop duidelijk, maar ik neem aan dat sommige trainingen langer / zwaarder / moeilijker? zijn dan andere? of zit ik hier mis?

Is zo bijvoorbeeld het bsb een langere opleiding als AT v.d politie? zomaar een voorbeeld
xblutch
Aspirant

Berichtdoor thebeholder » di feb 05, 2013 22:43

xblutch schreef:Ik zie het inderdaad, bedankt voor je post, dat maakt voor mij al een hoop duidelijk, maar ik neem aan dat sommige trainingen langer / zwaarder / moeilijker? zijn dan andere? of zit ik hier mis?

Is zo bijvoorbeeld het bsb een langere opleiding als AT v.d politie? zomaar een voorbeeld

De BSB is opgericht als overlapping tussen de Bijzondere Bijstands Eenheid (anti-terreur eenheid) en het arrestatieteam (politie). (staat op deze website)

De reguliere (als ik het regulier mag noemen) taken van de BSB zijn anders dan die van het arrestatieteam van de politie. De BSB zit vaak in het buitenland.

En over je vraag of de BSB een langere opleiding is als het AT van de politie:
Wat mij bekend is dat ze beide andere eisen hebben. Maar de eisen van het AT kan je gewoon op deze site vinden. Je kan voor de BSB natuurlijk ook een vacature bekijken en daar informatie uit halen bijv. marechaussee.mysites.nl/mypages/marechaussee/188353.html

Maar je zou eens moeten kijken in het forum, gewoon de titel lezen, dan kan je wel raden wat voor soort vraag er gesteld is. Je komt zo al makkelijk bij meer informatie. Ik zelf kijk ook af en toe gewoon in een oude post.

thebeholder
Agent

Berichtdoor thebeholder » di feb 05, 2013 22:45

thebeholder schreef:
xblutch schreef:Ik zie het inderdaad, bedankt voor je post, dat maakt voor mij al een hoop duidelijk, maar ik neem aan dat sommige trainingen langer / zwaarder / moeilijker? zijn dan andere? of zit ik hier mis?

De BSB is opgericht als overlapping tussen de Bijzondere Bijstands Eenheid (anti-terreur eenheid) en het arrestatieteam (politie). (staat op deze website)

De reguliere (als ik het regulier mag noemen) taken van de BSB zijn anders dan die van het arrestatieteam van de politie. De BSB zit vaak in het buitenland.

En over je vraag of de BSB een langere opleiding is als het AT van de politie:
Wat mij bekend is dat ze beide andere eisen hebben. Maar de eisen van het AT kan je gewoon op deze site vinden. Je kan voor de BSB natuurlijk ook een vacature bekijken en daar informatie uit halen bijv. marechaussee.mysites.nl/mypages/marechaussee/188353.html (geen officiële site van de kmar, gewoon maar 1 van google gepakt ;) )

Maar je zou eens moeten kijken in het forum, gewoon de titel lezen, dan kan je wel raden wat voor soort vraag er gesteld is. Je komt zo al makkelijk bij meer informatie. Ik zelf kijk ook af en toe gewoon in een oude post.

thebeholder
Agent

Berichtdoor xblutch » wo feb 06, 2013 14:20

Hartstikke bedankt, nu snap ik het, het bsb is natuurlijk onderdeel van defensie, dus kunnen ze ook in het buitenland op treden, terwijl het at van de politie is en vooral in nederland op treden
xblutch
Aspirant

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten