Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Leden at-haaglanden gewond bij inzet

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Six » vr nov 12, 2004 20:40

Spelfoud: je hebt in feite goede theorieën, zoals een burger met een flinke dosis gezond verstand inderdaad kan bedenken.
Wat je alleen mist is kennis, kennis van het vakgebied, dat merk je uit jouw verhaal.
Dat is logisch, en dat houdt men graag zo. Hoe graag jij ook dan die meerwaarde aan kennis zou willen bezitten om het wel allemaal goed in te kunnen zien.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Nightforce » vr nov 12, 2004 21:02

In het kader van de berichten van Spelfoud en Monolith en anderen....

erg leuk als iemand geintreseerd is in het wel en wee van het politie optreden, betekent echter niet dat hij /zij meteen antwoord hoeft te krijgen op al zijn vragen.

Er wordt tussen neus en lippen veels te vaak informatie verspreid. En niet alleen op deze site, zelfs ook op officiele politie sites.

Info die gewoon op straat (krant, nieuws) ligt, daar kan iedereen aan komen en daar hoeft niemand zich dan ook druk over te maken.

Echter al te vaak lees ik hier en daar antwoorden waarvan ik gewoon weet dat die getikt worden door collega's van het blauwe pak. Ik begrijp dat het leuk en intresant is om je kennis/ knowhow te delen, maar doe dat lekker op INTRAnet, en niet op INTERnet.

Velen bezoekers zijn niet eens geregistreerd hier, en zelfs die dat wel zijn, spuien alle info die ze hier lezen maar wat graag weer door op werk en in vrienden kringen.

Ik hoop dat een ieder, maar vooral de collega's, zich terdege bewust zijn, van wat ze hier plaatsen en wat er mee kan gebeuren.

NF.
Nightforce

Berichtdoor Monolith » za nov 13, 2004 0:18

Nightforce, ik ben het met je eens.

Ik ben me daar ter dege van bewust en lees hier ook wel eens dingen die "'on a need to know basis zijn and they do not need to know" Toch voelde ik me een beetje aangesproken doordat je mijn naam hieraan verbind. Ik neem aan dat je mijn naam verbind aan een reply die ik kort tevoren gaf. Dit is informatie die een ieder kan weten met een beetje boeren verstand. Ik denk dat jou gedachte zeer goed is en dat dit ook zo moet zijn, ik neem dat zeker in acht, maar dan moet je ook maar naar een andere site want op deze staat ook genoeg info.......toch. Mijn werk is mijn alles en daar zit een geheim-houdings plicht in. Integriteit staat bij mij in een hoog vaandel.

:)
Monolith

Berichtdoor Monolith » za nov 13, 2004 0:22

Ik las nu pas de reply van Spellfout op die van mij.......
Tja die 2 vragen weet ik zelf ook echt niet en inderdaad, nightforce :) , als ik dat wel wist zou ik die zeker niet beantwoorden.
Monolith

Berichtdoor 66-1099333128 » za nov 13, 2004 10:56

Het moge duidelijk zijn dat je altijd enigszins voorzichtig moet zijn met informatie, maar daar moet je wel redelijk in blijven. laten we eerlijk zijn, de informatie waar de gemiddelde diender over kan beschikken is voor elke zichzelf respecterende crimineel zonder enig moeite te verkrijgen. Dan heb ik het uiteraard niet over recherche/CID-info of informatie met betrekking tot AT's etc.
66-1099333128

Berichtdoor Dangerdeep » za nov 13, 2004 12:27

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op do nov 02, 2006 18:54, in totaal 1 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor Kat » za nov 13, 2004 14:53

Guest schreef:Het is logisch dat de overheidsdiensten niet zo blij zijn met foto's en opnames van acties maar het is gewoon hun eigen verantwoordelijkheid om anoniem te blijven.

Dus voortaan maar iets meer tijd nemen om ons zelf onherkenbaar te maken dan ons bezig te houden met de uitoefening van onze taak???????????

duidelijk eerst schreeuwen en dan pas nadenken...
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Kat
Hoofdagent

Berichtdoor Kat » za nov 13, 2004 14:54

Guest schreef:Ik heb nog wel een vraag aan de politiemensen hier:
Waarom is er, als je om 2.45 een inval doet bij een pand, een fotograaf bij?
Hoe kan zo iemand weten waar 'ie moet zijn, heb je dan niet een lek? of is dit 'normaal'?

Zou het misschien ook een buurtbewoner kunnen zijn??? ;) bovendien moest je eens weten hoe snel men iets in de gaten heeft, en met zijn neus vooraan wil staan, om te zien wat er gebeurd :angry:
Kat
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » za nov 13, 2004 15:20

Dus voortaan maar iets meer tijd nemen om ons zelf onherkenbaar te maken dan ons bezig te houden met de uitoefening van onze taak???????????

Ben het niet met je eens KAT.

Ik ben het met mesne eens als men zegt dat het deels hun eigen verantwoordelijkheid is.

AT' ers en ook BBE'ers weten dat de media het een rotzorg zal zijn dat je herkenbaar met je kop op tv komt, of in de krant komt te staan. Dan is het een heeeelllleee kleine moeite om ff een balaclava op te doen. 3 seconden werk, en ze mogen filmen en kiekjes maken wat ze willen, herkenbaar zijn die jongens dan niet meer.

Gegroet,
Chef.

Overigens wil ik nog even mijn waardering uitspreken betreffende alle Aters en BBE ers, en wie al niet meer voor hun actie.Zij hebben duidelijk laten zien uit welk hout ze gesneden zijn... ;)
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -spelfoud- » za nov 13, 2004 17:08

Kat schreef:
Guest schreef:Het is logisch dat de overheidsdiensten niet zo blij zijn met foto's en opnames van acties maar het is gewoon hun eigen verantwoordelijkheid om anoniem te blijven.

duidelijk eerst schreeuwen en dan pas nadenken...

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren aangezien het niet gewenst leek maar ik doe het toch :P

- Kat je hebt inderdaad gelijk dat het je taakuitvoering belemmert, het onherkenbaar maken van jezelf.
Dan is de provocerende opmerking natuurlijk; dan doe je het gewoon niet, en laat je je mooi op de foto zetten (de foto in de krant belemmert je werkuitvoering ook niet).

En nu de serieuze opmerking: als het om een gebouw gaat, dat van alle kanten omsingeld is, in een wijk die bijna compleet ontruimd is, dan heb je toch wel 3 seconden?
Wanneer het om een bliksemactie gaat, dan heb je geen tijd, dan staat er waarschijnlijk ook geen filmploeg naast je...

Het onherkenbaar zijn/blijven is geen deel van hun(AT) taakbeschijving (zwart op wit zal het niet staan, indien wel, verbeter me), dus de pers belemmert ze er niet in.
Een verkoper heeft als taak; orders binnenhalen, daarbij hoort, dat hij er representatief uit moet zien.
De pers moet de waarheid verslaan (behalve in de VAE, rusland etc), dat is hun taak, daarbij hoort, dat ze het zakelijk aanpakken(critisch).
Mijn punt is: het herkenbaar in beeld zijn, van AT'ers belemmert de uitvoering van hun taak niet, het is misschien wel een onprettige gedachte, dat men je herkent. Dus het is iets waar je zelf dan maar op moet letten.

Nu denk je misschien, en wat als ze bedreigd worden, AT'ers?
Dan gaat het uitvoeren van de taak moeilijk, net zoals het bij bedreigde columnisten(pers) weleens gaat.
Of ze worden uit de eenheid gehaald, net zoals verkopers die hun target niet halen.

PS:
Trouwens, ME'ers staan soms ook op de foto, zouden die dan ook onherkenbaar moeten zijn? Ik denk dat die misschien wel meer gevaar lopen ivm. wraak dan AT'ers (reden: 'log' apparaat en veel mensen om hun heen, de herkenkans is groot, vooral in eigen regio).
-spelfoud-

Berichtdoor PatF » za nov 13, 2004 17:52

Guest schreef:Mijn punt is: het herkenbaar in beeld zijn, van AT'ers belemmert de uitvoering van hun taak niet, het is misschien wel een onprettige gedachte, dat men je herkent. Dus het is iets waar je zelf dan maar op moet letten.

Men moet voor de volle 100 % met de gedachten bij de klus zijn. Als men dan ook nog eens op moet letten dat er misschien een camera in de buurt is, wordt men wel degelijk belemmert in het werk. Derhalve ben ik van mening dat de pers er rekening mee moet houden.

Guest schreef:PS:
Trouwens, ME'ers staan soms ook op de foto, zouden die dan ook onherkenbaar moeten zijn? Ik denk dat die misschien wel meer gevaar lopen ivm. wraak dan AT'ers (reden: 'log' apparaat en veel mensen om hun heen, de herkenkans is groot, vooral in eigen regio).

Wat een onzin !! Het kaliber "tegenstander" is nogal verschillend. Natuurlijk is het voor een ME'er ook geen pretje als er een aantal hooligans rond z'n huis zwerven. Maar ik heb liever een vak hooligans om de deur dan 1 terrorist.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Kat » za nov 13, 2004 17:55

Zoals PatF al zegt, het soort VE is totaal anders. Het valt niet met elkaar te vergelijken.
Kat
Hoofdagent

Berichtdoor Franc Tireur » za nov 13, 2004 18:39

Guest schreef:Nu denk je misschien, en wat als ze bedreigd worden, AT'ers?
Dan gaat het uitvoeren van de taak moeilijk, net zoals het bij bedreigde columnisten(pers) weleens gaat.

Dit is geen probleem van vandaag of gisteren.
Het al dan niet herkenbaar publiceren van personen speelt al vanaf het begin van het inzetten van de BBE, de ME of een AT.

Van de commandant van het BBE team, dat jaren terug een einde maakte aan de gijzeling door de Deny broers in de gevangenis in Den Haag, kwam een paar dagen later een duidelijk herkenbare foto in de krant bij een artikel over de gijzeling en de ontzetting van de gegijzelden.
Binnen 2 x 24 uur was hij overgeplaatst naar de USA om daar een aantal jaren te blijven.
Niet omdat hij zo graag naar Washington wilde, maar omdat de minister voor zijn leven vreesde.
Eerst jaren later heeft hij weer normaal in Nederland kunnen functioneren. Leuk voor zijn echtgenote en z'n kleine kinderen.
Daarom is het zaak dat medewerkers aan dit soort acties zo veel als mogelijk anoniem moeten blijven.

Franc :(
Franc Tireur

Berichtdoor Sungkit » za nov 13, 2004 19:23

Buiten al dat gespuw op de media (welke ik overigens bijna altijd deel) is het in dit geval ook in sterke mate een taak van jezelf. De media doet zijn ding, dan moet jij de jouwe doen. Sommigen kiezen ervoor om op het PD met een baret te lopen, je hebt hem tenslotte verdiend ;) Maar dan neem je de risico's van vervelende kiekjes voorlief, ''ze'' zijn niet van gisteren hoor.
..SUNGKIT..
Sungkit
Hoofdagent

Berichtdoor Sungkit » za nov 13, 2004 19:23

Franc Tireur schreef:Dit is geen probleem van vandaag of gisteren.

Exactemento.
..SUNGKIT..
Sungkit
Hoofdagent

VorigeVolgende

Keer terug naar Arrestatieteam

Toon nieuwe berichten