Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Jonge vader in leger hoeft niet op missie

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Zou dit voorstel aangenomen moeten worden?

ja
2
13%
nee
13
87%

Totaal aantal stemmen : 15

Berichtdoor JanZwolle » wo okt 25, 2006 1:10

Jonge vader in leger hoeft niet op missie

Bron: www.telegraaf.nl

AMSTERDAM - Mannelijke militairen met kinderen in de leeftijd tot 5 jaar kunnen vrijstelling krijgen voor buitenlandse missies. Op dit moment geldt deze regeling alleen voor hun vrouwelijke collega's.

Een meerderheid van de Tweede Kamer stemt voor een voorstel daartoe van de SP. De krijgsmacht krijgt nu de opdracht jonge vaders in deze periode vervangende werkzaamheden aan te bieden.

CDA-staatssecretaris Van der Knaap stelde in 'Opzij' in juni dat hij graag zou zien dat de regel dat vrouwen met een jong kind niet op een buitenlandse missie worden uitgezonden ook gaat gelden voor mannen met zo'n klein kind.

Natuurlijk heb ik hier wel een mening over... maar die houd ik nog even voor mij.... :) Mijn verzoek aan jullie is: denk hier eens over na en wat vinden jullie hiervan?

Greetzzzz, Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Feerce » wo okt 25, 2006 10:02

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel uitmaakt hoe oud je kind is, mocht je dood gaan op een buitenlandse missie, dan is je kind toch vaderloos, no matter the age, it hurts.

Fee
PHM
Feerce
Hoofdagent

hoi

Berichtdoor Jantjuhh » wo okt 25, 2006 11:08

Ik denk dat het wel uitmaakt, als je ervoor kiest militair te worden moet je ook de conseqenties ervan accepteren, en dat is in dit geval dat je op missie moet.
Of je nu kleine kinderen hebt of niet telt niet mee..
Als je overigens net als vroeger verplicht in dienst had gemoeten, had ik het wel met dit voorstel eens geweest.
Jantjuhh
Brigadier

Berichtdoor Dangerdeep » wo okt 25, 2006 11:35

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op ma nov 13, 2006 17:36, in totaal 2 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor ~Lancer~ » wo okt 25, 2006 15:58

Dangerdeep schreef:Dan moet je gewoon een leuke baan bij een andere baas zoeken waar je netjes ouderschapsverlof kunt krijgen. Ik vind dit vrij belachelijk! Militairen horen thuis in oorlogsgebieden indien daar hun hulp nodig blijkt niet op de bank met poepluiers en flesjes. Het verhaal zit anders in elkaar als het over een vrouwelijke militair gaat die zwanger is uiteraard. :)

Hoezo zou het anders moeten zijn voor een vrouwelijke militair. Die heeft er ook voor gekozen.
~Lancer~
Hoofdagent

Berichtdoor Chef » wo okt 25, 2006 20:09

Lezen lancer...

Het verhaal zit anders in elkaar als het over een vrouwelijke militair gaat die zwanger is uiteraard.

Keyword: zwanger!
Sorry danger, ben je voor jongen :wink:
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » wo okt 25, 2006 20:23

Ben ook van mening dat dit een vervelende bijkomstigheid is die erbij hoort.
Waar ik wel nog in kan komen is, als je niet al je mankracht nodig hebt, je de kerels met jonge kinderen thuis laat. Indien zij dit zelf willen natuurlijk.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor JanZwolle » do okt 26, 2006 1:06

Hahaha, geweldig!

Ik vind dus ook met dezelfde motivatie die Dangerdeep geeft, dat dit voorstel NIET zou moeten worden aangenomen.

Dit heb ik niet direct aangegeven omdat ik een discussie wilde over het wetsvoorstel... en niet over mijn mening... :D

Ik wil mensen met een andere onderbouwde mening ook nadrukkelijk uitnodigen om te reageren, tot nu toe heeft niemand "ja" gestemd.

Greetzzzz Jan
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Dangerdeep » do okt 26, 2006 22:49

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op ma nov 13, 2006 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor Ujku » do okt 26, 2006 23:12

:?:
Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 14:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor Doggieman » vr okt 27, 2006 15:51

Ujku schreef:(PS stemwijzer gaf geen SP als eerste keuze voordat jullie dat weer denken)
:D :D :D :D :D :D
Jaja :D :wink:
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Dangerdeep » vr okt 27, 2006 17:51

-leeg-
Laatst bijgewerkt door Dangerdeep op ma nov 13, 2006 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Dangerdeep

Berichtdoor Ujku » vr okt 27, 2006 19:58

Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 14:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Berichtdoor JanZwolle » vr okt 27, 2006 21:33

hahaha Ujku, niemand zal op je schieten omdat je een afwijkende mening verwoord op dit forum (op uitnodiging zelfs! :D )

Hoewel ik gevoelsmatig best wel een eind kan meekomen in je redernatie (je brengt trouwens wel een aantal mitsen en maren aan...) denk ik toch dat een persoon die ervoor kiest, militair te zijn, OOK kiest voor een aantal minder leuke dingen die aan dat vak vastzitten.

Ik neem aan dat een AT' er die net vader geworden is, ook niet ineens uit het AT gezet wordt vanwege het risico dat zijn nagslacht loopt om wees te worden.

Verder kan ik mij voorstellen dat deze regeling door kinderloze militairen als discriminatoir zal worden gevoeld, alle goede intenties ten spijt...
Ik kan me zelfs voorstellen dat er rekening met eventuele uitzendingen gehouden zal worden gehouden m.b.t. geboorteplanning.

Ben benieuwd... Greetzzz Jan
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor Ujku » vr okt 27, 2006 23:15

Laatst bijgewerkt door Ujku op za jun 28, 2008 14:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Ujku
Inspecteur

Volgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten