Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

nieuw wapen voor nederlandse politie

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor -LN- » do maart 22, 2007 1:34

blauwebaret schreef:
GlockCop schreef:Omdat de politie een weerspiegeling van de samenleving wil zijn is er nog een optie bijgekomen voor het nieuwe dienstwapen. De: "Fo shizzle my nizzle."

Afbeelding :lol:

dat is wel een redelijke blaffer ja :lol:
maare is dat nou een dessert eagle?! zo ja klopt het dan dat daar maar 7 patronen in kunnen?!

grtz blauwe

In .50 AE wel. Zijn ook iets grotere patronen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:CartridgeComparison.jpg
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Andy » do maart 22, 2007 9:00

blauwebaret schreef:
GlockCop schreef:Omdat de politie een weerspiegeling van de samenleving wil zijn is er nog een optie bijgekomen voor het nieuwe dienstwapen. De: "Fo shizzle my nizzle."

Afbeelding :lol:

dat is wel een redelijke blaffer ja :lol:
maare is dat nou een dessert eagle?! zo ja klopt het dan dat daar maar 7 patronen in kunnen?!

grtz blauwe

je speelt zeker Counter Strike ? :P
er kunnen ook meerdere patronen in als je een andere kogel dan de .50 AE gebruikt
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor FarvaNL » za maart 24, 2007 17:45

Ik zou gaan voor de Walther P99 of de Glock 17. Het is alleen zo dat de glock geen haantje heeft en dus ook een veiligheidspal mist. Aangezien er toch nog wel eens een ongelukje gebeurt met dienstwapens, bevorderd de glock dit niet echt.
De Walther!

Gr. F
FarvaNL
Aspirant

Berichtdoor -LN- » za maart 24, 2007 18:12

Waar zit die veiligheidspal op m'n P5 dan? Denk niet dat ze bij het nieuwe dienstwapen ineens een manuele veiligheid gaan inbouwen. Lijkt me dus geen argument voor de P99 of tegen de Glock.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » do maart 29, 2007 18:56

FarvaNL schreef:Ik zou gaan voor de Walther P99 of de Glock 17. Het is alleen zo dat de glock geen haantje heeft en dus ook een veiligheidspal mist. Aangezien er toch nog wel eens een ongelukje gebeurt met dienstwapens, bevorderd de glock dit niet echt.
De Walther!

Gr. F

Afbeelding

Misschien dat jij iets weet wat niemand anders weet maar waar zit dan de veiligheid of uitwendige hamer op de Walther?????????????
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » do maart 29, 2007 19:05

jahhaaa..daar heeft tie een puntje....
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Ozcar » do maart 29, 2007 19:57

Maar wat is ie mooi he die P99.

Weet iemand al iets meer of zal het weer vies veel ambtelijke tijd in beslag gaan nemen.

gr Oz
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor Chef » do maart 29, 2007 21:17

Weet iemand al iets meer of zal het weer vies veel ambtelijke tijd in beslag gaan nemen.

Voor zover mijn kennis ( en die van mijn VuWa instructeurs) reikt, wordt het het laatste Oz...
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Tjeerd » do maart 29, 2007 22:36

De P99 is echt heel mooi, vooral in vergelijking met de Glock 17
Tjeerd
Aspirant

Berichtdoor -LN- » do maart 29, 2007 23:09

Tjeerd schreef:De P99 is echt heel mooi, vooral in vergelijking met de Glock 17

Er hangt hier iemand rond die het hier niet mee eens is. Ben z'n naam even kwijt... :twisted:
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Woody » do apr 19, 2007 18:06

Tjeerd schreef:De P99 is echt heel mooi, vooral in vergelijking met de Glock 17

begrijp dat ieder zijn voorkeuren heeft v.w.b. het mooi vinden van het uiterlijk van een wapen.....

Voor mij persoonlijk is het van belang hoeveel tijd met onderhoud ik aan zo'n ding moet besteden..... Wat is de bedrijfszekerheid als het ding vol met zand zit..... Storingsgevoeligheid op alle gebieden.....Hoeveel patronen gaan er in de lader....... Hoe is het gebruiksgemak (bijv. bij het wisselen van de lader) etc, etc, etc.

Maar goed, het zal in deze ook wel een politiek spelletje worden, europees aanbesteden en dan de goedkoopste die aan de eisen voldoet aankopen.

Uiteindelijk zal ik er niet zo'n last van hebben, de Glock is bij Defensie nu eenmaal het standaard handvuurwapen en ik heb nog geen geluiden mbt vervanging gehoord.

greetz
Woody
Aspirant

Berichtdoor NatoNauT » vr apr 20, 2007 13:16

Ik was laatst bij TBM (Muller, Arnhem) en de medewerker daar kon mij vertellen dat de politie in verregaande onderhandelingen zijn met SigSauer.

Het betreffende wapen heeft ook de single action en double action en de handgreep is er in 3 verschillende maten, nl S, M & L (voor de dames bij de politie).

Zelf ben ik absoluut tevreden met de Walther, weinig onderhoud en nooit storing.

Ik denk dan ook dat men de single, double action erin wil blijven houden. We wachten het wel af!
[/quote]
Op dit moment zijn er meerdere vuurwapens op u gericht. Bij elke verdachte beweging zal er geschoten worden!!!
NatoNauT
Aspirant

Berichtdoor Wolf » zo mei 20, 2007 19:31

de laatste jaren en zeker de laatste tijd beginnen de Walthers steeds meer storing te vertonen. Als ik op de baan sta heb ik geen les meer waar er totaal geen storingen op treden. Het wordt nu wel eens tijd om die Walthers te gaan vervangen.
Wolf
Agent

Berichtdoor Chef » zo mei 20, 2007 20:10

Hoeveel schiet jij dan ongeveer Wolf? Nu moet ik zeggen dat ik zo nu en dan ook wel een storing heb, maar niet op een dergelijke regelmatige basis.
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Eurometaal » zo mei 20, 2007 22:37

De door TBM bedoelde SigSauer is volgens mij het model 2026. 'k Weet het alleen niet zeker.
De P5's zijn gewoon hard aan het verslijten. Vooral de Action-3 munitie is zwaar voor ze geweest. Normaal behoort een P5 loop 10.000 schoten mee te gaan, maar de gemiddelde levensduur met A3 lag ergens in de buurt van de 5000. Ook de rest van de onderdelen zijn zwaar op de proef gesteld.
Niets is wat het lijkt...
Eurometaal
Agent

VorigeVolgende

Keer terug naar Arrestatieteam

Toon nieuwe berichten