Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

ik zal me ook even voorstellen

Zinloos gekeuvel, grappige verhaaltjes en andere nuttloze praat: dit is de verbale afvalbak.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Snake Doc » vr aug 03, 2007 19:19

super daan, ochja even wachten en dan heb je wel wat moois! :)
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor brans frauer » di aug 14, 2007 21:19

lijkt een leuke sport. Soort paintbal. Wat mij stoort is dat er lui rondlopen met "politie arrestatieteam "op hun vest. Dat zijn veelal de wanna bee mannen. Het werkelijke politiewerk is een stuk minder stoer. Ik vraag mij af of je wel het juiste vak aan het kiezen bent.
brans frauer
Aspirant

Berichtdoor daanvs » wo aug 15, 2007 9:49

Dat recht heb je. Het CCM en het korps Rotterdam Rijnmond denken echter wel dat ik het juiste beroep heb gekozen terwijl zowel de psychologe als degene met wie ik het korpsselectie gesprek heb gehad van deze hobby weten. Ik ben er zelf ook 100% zeker van. En als jij denkt dat het dragen van een patch bij een sport waar dit normaal is, mij ongeschikt maakt als agent dan zegt dat meer over jou dan over mij. Als jij aan een foto kan afleiden wat mijn redenen zijn geweest om te solliciteren bij de politie dan vind ik dat ook echt heel knap.

Oordelen over iets waar je echt de ballen verstand van hebt is menselijk maar niet het toonbeeld van intelligentie. De mensen die deze sport spelen maken zich geen illusies. Wil je ook zeggen dat mensen die games als SWAT3 en 4 spelen wanna be's zijn? Daar speel je uiteindelijk ook ATer... Airsoft is ook een spel namelijk en je kan het leuk vinden of niet net als met voetbal. Iemand meteen veroordelen vind ik persoonlijk heel erg laag. Zeker zonder goede argumenten.

genoeg woorden aan vuil gemaakt lijkt me zo....
daanvs
Agent

Berichtdoor Feerce » wo aug 15, 2007 17:16

daanvs schreef:De mensen die deze sport spelen maken zich geen illusies. Wil je ook zeggen dat mensen die games als SWAT3 en 4 spelen wanna be's zijn? Daar speel je uiteindelijk ook ATer... Airsoft is ook een spel namelijk en je kan het leuk vinden of niet net als met voetbal.

Daarnaast draait Airsoft niet puur om het schieten op de 'tegenstanders', het gaat om de spanning, de tactiek, de teamplay en de actie. Ik mag daarnaast ook hopen dat het schiet-gehalte niemand aan zal trekken in een AT danwel de politie, ga dan eerst maar denken aan alle collega's die op het moment thuis zitten met psychische problemen na het neerschieten van een VE.

SWAT3/4 is een leuk spel als het AT-werk je een beetje boeit, maar het is toch wel weer gericht op het schieten. Leuk om te doen, maar als het echt de rede voor je is om bij een AT te gaan werken kun je toch beter eerst naar een psycholoog gaan om een gesprek te hebben over fantasie en werkelijkheid.

Airsoft maar op zeer weinig punten hetzelfde als paintball, maar daar kun je net zo goed even voor Googelen.

F
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor Peet » vr aug 17, 2007 18:29

Nou Daan,

ik kan me voorstellen dat je dit erg leuk vind om te doen.
Wij trainen bij IBT ook regelmatig met FX munitie en geloof me, vanachter een dekking schieten is dan ineens echt vanachter een dekking schieten, want je wilt niet geraakt worden.

Vanachter een dekking schieten met de standaard schiettoets kan iedereen, maar wetende dat je weleens geraakt zou kunnen worden door een zeeppatroon, auw! :D
Peet
Aspirant

Berichtdoor Andy » za aug 18, 2007 16:41

FX munitie ?
kan iemand me dat uitleggen ? :oops:
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor Peet » zo aug 19, 2007 11:56

FX munitie zijn patronen die stukjes plastic schieten met een zeepoplossing erin.

Afbeelding

Ze doen zeer en laten een vlek (en plek) achter op de plek waar je bent geraakt.
Peet
Aspirant

Berichtdoor daanvs » zo aug 19, 2007 18:29

Hey Peet, ik wist niet dat we dat ook gaan krijgen. ik heb in canada voor mijn werk als military simulation developer met Simunition geschoten, gaat nog iets harder dan airsoft. Is denk ik hetzelfde als die FX ammo. In welk kwartiel ga je daarmee trainen dan?

Het mooie van airsoft/simmunition training is dat je geen dingen gaat doen die je in het echt ook niet zou doen. Het bekende MILES systeem dat met lasers werkt, zorgt er voor dat je nog wel eens een rambo actie uit zal voeren. De pijn bij airsoft, simmunition en FX ammo geeft je die angst die je in het echt (waarschijnlijk nog wel erger) zal voelen. Erg goede training naar mijn mening. Je leert het wapen van je tegenstander te vrezen en dat houd je op je hoede.

Ik heb een drietal jaar geleden meegewerkt aan een initiatief van de amerikaanse overheid om de LE eenheden te introduceren met airsoft. Dit werd gedaan door een organisatie genaamd F.A.S.T.
Ik heb daarvoor de manual vormgegeven en er een hoop van geleerd.
Ik begrijp dat mensen de sport een beetje discutabel vinden, uiteindelijk maak je je politie en militaire tactieken en procedures eigen en je leert omgaan met wapens. Dit laat het amerikaanse initief dan ook heel goed zien.

Het voordeel van simmunition en FX munitie over 6 of 8mm airsoft is toch wel dat de projectielen worden afgevuurd door een vuurwapen dat je ook in het echt zal gebruiken met alle voor en nadelen waar je in het echt ook mee overweg zal moeten kunnen. De airsoft replicas hebben weinig tot geen terugslag, zijn een stuk minder zuiver op lange afstand en werken op gas of luchtdruk. Ze hebben echter vaak wel het echte gewicht, zijn van metaal, hebben een bewegende slede, hebben de echte vuurgroepen (e.g semi, auto) en zijn een stuk goedkoper dan een vuurwapen in de meeste gevallen. uitzonderingen daar gelaten... mijn breaching shotgun, de mossberg M500, kostte mij bijvoorbeeld meer dan het echte model bij de walmart in amerika.
daanvs
Agent

Berichtdoor Bleu_E1000 » za dec 15, 2007 11:55

idd goed :idea: om me ff voor te stellen.
Ik ben emile, ben 20 jaar en kom uit Nijmegen.
Heb havo gedaan, daarna vwo.

Studeer nu criminologie in Leiden en woon daarom nu in Oegstgeest.
Ben deze studie gaan doen, omdat in de eerste plaats het me een interessante studie leek en in de tweede plaats omdat ik net iets te laat was met de inschrijving voor de officiersopleiding bij de KMar.

Ben van plan om in het masterjaar het profiel forensische criminlogie te gaan doen, want bij "veiligheidsbeleid en rechtshandhaving" komt bij mij het idee van stoffige wetboeken en bureau overladen met papier naar voren...

Voor de mensen die zich afvragen wat je met criminologie op zak kunt doen (ik hoor deze vraag dagelijks,en met mij zo onderhand elke criminologiestudent :roll: ): Je kunt er super veel mee. Binnen KMar, politie, AIVD, Inter-/europol etc. etc.

Sport: roeien en fitnessen
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Nero » di dec 18, 2007 21:05

Welkom.
Gr. Nero
Nero
Agent

Berichtdoor HonDenTraiNer » vr feb 08, 2008 3:30

Sorry dat ik evt. een oud onderwerp naar boven haal maar.

Allereerst enorm gefeliciteerd met je baan bij de politie.
Ik kan je verder alleen dringend de tip geven en zeggen: Zodra jij in Nederland met een van je wapens, of het nu keurig in een koffertje in je auto ligt of gewoon thuis en wie weet nog in een kluis ligt ook gepakt wordt... Dan heb je een gigantische probleem. Al je wapens worden in beslag genomen en je bent dan officieel verdachte wegens overtreding van de wet wapens en munitie. Ook krijg je een strafblad voor verbodenwapen bezit en een onherroepelijk ontslag bij de Politie.

Dus als het werk bij de Politie je lief is zou ik je de tip willen geven, stop met deze hobby, hoe jammer het ook is.

Ik heb hetzelfde gehad met een paintballwapen .. hiervan wist ik niet dat dit niet mocht, mede omdat er binnen de paintballsport een enorm grijs vlak zit van wat er nu wel en niet mag. De zogenaamde door jou gebruikte BBguns hebben enorm veel media aandacht gehad, hiertegen helpt een smoes dat je het niet wist niet.

Bij mij wordt nu gekeken of ik een strafblad krijg ja of nee.
Zoja dan is het einde Politie voor mij wat een ramp zou zijn. Ik wil het al vanaf mijn 7de en met succes, ik zou het verschrikkelijk vinden dat het hierdoor zou eindigen.

Wat jij dus hebt met Airsoft heb ik met Paintball.. maar kijk er mee uit. Je baan bij de Politie ben je kwijt voor je er erg in hebt.

Bij mij loopt alles nog, ik heb gesprekken gehad met Bijzondere Wetten, verder moet ik het recht proberen te zetten bij de HOVJ, en moet ik wachten op de beslissende uitspraak van de rechter ... er gaan in ieder geval nog vele gesprekken en rechtzaken volgen en in een drama als deze wil je liever niet terrecht komen.

Verder veel succes bij de Politie en veel plezier met je hobby!
Afbeelding
HonDenTraiNer
Surveillant

Berichtdoor Snake Doc » vr feb 08, 2008 10:51

Hondentrainer,
Ik wens jou heel veel succes met de uitspraak en ik hoop dat je gewoon werkzaam bij de politie mag blijven.
Veel succes.

Snake
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Feerce » za feb 09, 2008 13:46

HonDenTraiNer schreef:Ik kan je verder alleen dringend de tip geven en zeggen: Zodra jij in Nederland met een van je wapens, of het nu keurig in een koffertje in je auto ligt of gewoon thuis en wie weet nog in een kluis ligt ook gepakt wordt... Dan heb je een gigantische probleem. Al je wapens worden in beslag genomen en je bent dan officieel verdachte wegens overtreding van de wet wapens en munitie. Ook krijg je een strafblad voor verbodenwapen bezit en een onherroepelijk ontslag bij de Politie.

Dus als het werk bij de Politie je lief is zou ik je de tip willen geven, stop met deze hobby, hoe jammer het ook is.

Leuk gezegd, maar misschien bewaart Daan zijn wapens wel in een kluisje in België?

F
PHM
Feerce
Hoofdagent

Berichtdoor b-boy » za feb 09, 2008 19:41

En in belgië is het wel legaal:).
Welkom iedereen.
B
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

Berichtdoor daanvs » di feb 12, 2008 18:00

inderdaad, ik bewaar al mijn wapens in belgie bij de shurgard in antwerpen op een volledig legale manier. toch bedankt voor de waarschuwing. Elke averantwoordelijke airsofter is op de hoogte van de wetgeving. Binnen de airsoft community word het smokkelen van wapens ook zwaar veroordeeld. :)

Het is jammer maar dit is nu eenmaal hoe het werkt. Alles netjes opslaan in belgie :)

Afbeelding
daanvs
Agent

VorigeVolgende

Keer terug naar De kantine

Toon nieuwe berichten