Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

1st SFOD-Delta

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Chef » do feb 07, 2008 9:23

Andy, die conventie wordt door alles en iedereen naast zich neergelegd. Dat zegt helemaal niets.

Voorbeeld:
De conventie van geneve zegt dat iedereen die deelneemt aan de strijd zich niet opzettelijk mag verplaatse in burgerkleding. Hij zij moet duidelijk zichtbaar als ""combatant".

Laten nou verschillende SF eenheden in irak en afghanistan zich juist daarom in burger kleding verlplaatsen.

Dat er bepaalde verboden in die conventie staan, wil niet zeggen dat het dan ook niet gebeurt..
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Sine Pari » do feb 07, 2008 12:04

Andy schreef:http://www.theboxotruth.com/docs/bot23.htm
zo goed doen die ES kogels het niet, en militairen schieten niet met expanderende kogels door 1 of andere conventie

Andy die testen zien er leuk uit maar er word niet op wanden/muren geschoten maar op mensen. Bij mensen is de penentratie ongeveer 4/5" dus zo als ik al zei, geen through penetration. En als de Tango zich niet aan een conventie/afspraak houd waarom zou de operator het dan wel moeten doen? Het gaat in bv. CT om levens reden, niets meer en neits minder.
Chef schreef:Andy, die conventie wordt door alles en iedereen naast zich neergelegd. Dat zegt helemaal niets.

Voorbeeld:
De conventie van geneve zegt dat iedereen die deelneemt aan de strijd zich niet opzettelijk mag verplaatse in burgerkleding. Hij zij moet duidelijk zichtbaar als ""combatant".

Laten nou verschillende SF eenheden in irak en afghanistan zich juist daarom in burger kleding verlplaatsen.

Dat er bepaalde verboden in die conventie staan, wil niet zeggen dat het dan ook niet gebeurt..
De conventie van Geneve werkt enkel als dezedoor alle parijen word ingehouden, maar voor LIC's is hij totaal achterhaald. Als men zich in bv. de GOT (LIC) aan de regels zou houden bereikt men nooit wat. Het is goed dat er regels en afspraken zijn, maar het is ook goed er af en toe van af te wijken.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Chef » do feb 07, 2008 17:27

Helemaal mee eens.

p.s. LIC? GOT? leg uit :roll: :lol:
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Andy » do feb 07, 2008 17:35

Sine Pari schreef:
Andy schreef:http://www.theboxotruth.com/docs/bot23.htm
zo goed doen die ES kogels het niet, en militairen schieten niet met expanderende kogels door 1 of andere conventie

Andy die testen zien er leuk uit maar er word niet op wanden/muren geschoten maar op mensen. Bij mensen is de penentratie ongeveer 4/5" dus zo als ik al zei, geen through penetration. En als de Tango zich niet aan een conventie/afspraak houd waarom zou de operator het dan wel moeten doen? Het gaat in bv. CT om levens reden, niets meer en neits minder.

als je verder klikt zie je dat ze ook op water hebben geschoten (als alternatief op ballistische gelatine)
Andy
Hoofdagent

Berichtdoor Sine Pari » do feb 07, 2008 19:26

Andy schreef:p.s. LIC? GOT? leg uit :roll: :lol:
LIC = Low Intensity Conflict en GWOT = Global War on Terrorism. Sorry had W vergeten.
Andy schreef:als je verder klikt zie je dat ze ook op water hebben geschoten (als alternatief op ballistische gelatine)
Ja joh, goed dat je het zegt. :wink: :lol:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor 26 » vr feb 08, 2008 17:09

@ sine pari,
het lijkt erop dat je door de DWOT alle regels wetten en afspraken overboord wilt gooien... doel heiligt de middelen??? :shock:
26
Aspirant

Berichtdoor -LN- » vr feb 08, 2008 17:32

Denk dat om je eigen vormen en waarden te verdedigen, het voor kan komen dat je deze soms zelf overboord moet zetten.
Ik doel hiermee wel op uitzonderlijke situaties, zoals die in geval van oorlog voor kunnen komen. Over het algemeen niet op onze reguliere binnenlandse rechtsstaat van toepassing.

Als we de conflicten die in het verleden voor onze vrijheid zijn uitgevochten met de hedendaagse politieke correctheid hadden benaderd, zouden we deze mate van vrijheid nooit hebben bereikt.
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Sine Pari » za feb 09, 2008 5:18

26 schreef:@ sine pari,
het lijkt erop dat je door de DWOT alle regels wetten en afspraken overboord wilt gooien... doel heiligt de middelen??? :shock:
Ik denk niet dat ik hier een discussie moet of wil voeren met iemand die denkt dat het welzijn en de privacy van een terrorist belangerijker is dan de veiligheid en het welzijn van de onschuldige burger die door dezelfde word bedrijgt. Die spelletjes speel je maar op het eenvandaag forum met je radicale vriendjes. :wink:

"Yes, making mock o' uniforms that guard you while you sleep" - Rudyard Kipling
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor 26 » za feb 09, 2008 12:43

Sine Pari schreef:
26 schreef:@ sine pari,
Ik denk niet dat ik hier een discussie moet of wil voeren met iemand die denkt dat het welzijn en de privacy van een terrorist belangerijker is dan de veiligheid en het welzijn van de onschuldige burger die door dezelfde word bedrijgt. Die spelletjes speel je maar op het eenvandaag forum met je radicale vriendjes. :wink:

"Yes, making mock o' uniforms that guard you while you sleep" - Rudyard Kipling

het invullen wat de mening is van een ander gaat je blijkbaar goed af, net als het ridiculiseren van iemand... "beetje jammer", en je knipoog kan die zwakte niet verbergen... :roll:

het welzijn en de privacy van IEDERE wereldburger is belangrijk. en iedereen is ONSCHULDIG tot het tegendeel is bewezen. Als iemand vervolgens schuldig is bevonden, dan nog heeft zo iemand bepaalde rechten, ondanks dat andere rechten hem ontnomen worden.
die rechten worden voor iedereen beschermd door middel van wetten.
de WarOnTerror mag dan wel in gang zijn gezet, maar ik zie geen reden dat dit een legitieme basis vormt om de wetten te mogen overschrijden.

ik vind het belangrijk dat er geheime diensten zijn die hun werk naar behoren kunnen uitvoeren. ook vind ik het belangrijk die dat er eenheden zijn die dergelijke diensten op executief gebied kunnenbijstaan. maar ik zie geen heil in het overschrijden van wetten, zoals bijvoorbeeld het martelen van een "terrorist", of nog beroerder, een "vermeende terrorist". of "vermeende terroristen" jaren lang vast zetten zonder enig uitzicht op een eerlijke rechtzaak.
en dan heb ik het nog niet eens over discutabele "covert actions", zoals je vrienden van de CIA ze in het verleden veelvuldig hebben uitgevoerd. ;)

die wet is er niet voor niets, de verdragen zijn er niet voor niets. :idea:
als je nu gaat toestaan dat men enigszins die wetten mag breken onder bepaalde omstandigheden, dan voorzie ik een uitholling van ons gerechtelijk systeem. en daar ben ik zwaar op tegen!
de welbekende "glijdende schaal"...

gevolg daarvan is dat bevoegdheden steeds verder gaan. en uitendelijk tast dit de vrijheid en privacy van de GEWONE burger aan. terwijl dit in eerste instantie er juist voor was bedoeld om deze verworven vrijheden van de burger te beschermen.

dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt, heb ik in een ander topic uiteengezet.
http://www.arrestatieteam.nl/forum/view ... 6882#76882
mensen als oud bvd/aivd directeuren Kuipers en van Hulst, hoogleraar terrorisme/contra terrorisme Bob de Graaff en BVD historics Dick Engelen hebben hier belangrijke dingen over gezegd. Ook oud BVD-er Frits Hoekstra heeft zich hier duidelijk over uitgelaten. ofwel, genoeg mensen met serieus verstand van zaken die deze visie met mij delen, daar zijn geen "radicale" vriendjes voor nodig :roll:
26
Aspirant

Berichtdoor Sine Pari » za feb 09, 2008 16:32

26 Ik word zo scheitziek van je pseudo rechtvaardigheid voor iedereen en je IWAB mentaliteit, waarom hou je niet eens gewoon je stomme smoel, of wel je vingers van het toetsenboord. Je schijnt enkelt te kunnen reageren als je je op je stokpaardje van het boze westen en in bijzonder de Amerikaan kan zetten, en je verkapte theorien ter besten kan geven.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor 26 » za feb 09, 2008 16:41

Sine Pari schreef:26 Ik word zo scheitziek van je pseudo rechtvaardigheid voor iedereen en je IWAB mentaliteit, waarom hou je niet eens gewoon je stomme smoel, of wel je vingers van het toetsenboord. Je schijnt enkelt te kunnen reageren als je je op je stokpaardje van het boze westen en in bijzonder de Amerikaan kan zetten, en je verkapte theorien ter besten kan geven.

sterke INHOUDELIJKE reactcie weer :roll:

zou je ook kunnen reageren zonder persoonlijke aanvallen? of is dat niet aan jouw besteed? als je het wederom in een soortgelijk jasje gaat gieten als bovenstaande post, dan mag je het achterwege laten...

je wilt dus aangeven dat de rechten niet voor iedereen van toepassing zijn?
voor wie dan wel en voor wie dan niet?
ennogmaals de vraag of de volgende stelling past bij jouw visie?:
"het doel heiligt de middelen"
26
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » za feb 09, 2008 16:53

26 schreef:
Sine Pari schreef:26 Ik word zo scheitziek van je pseudo rechtvaardigheid voor iedereen en je IWAB mentaliteit, waarom hou je niet eens gewoon je stomme smoel, of wel je vingers van het toetsenboord. Je schijnt enkelt te kunnen reageren als je je op je stokpaardje van het boze westen en in bijzonder de Amerikaan kan zetten, en je verkapte theorien ter besten kan geven.

sterke INHOUDELIJKE reactcie weer :roll:

zou je ook kunnen reageren zonder persoonlijke aanvallen? of is dat niet aan jouw besteed? als je het wederom in een soortgelijk jasje gaat gieten als bovenstaande post, dan mag je het achterwege laten...

je wilt dus aangeven dat de rechten niet voor iedereen van toepassing zijn?
voor wie dan wel en voor wie dan niet?
ennogmaals de vraag of de volgende stelling past bij jouw visie?:
"het doel heiligt de middelen"

Het doel heiligt in SOMMIGE gevallen naar mijn mening inderdaad de middelen, maar dan ook alleen als andere wegen/manieren/maatregelen geen uitkomst bieden/resultaat geven, dit is per situatie verschillend. Natuurlijk heb ik persoonlijk ook zoiets van: "de terrorist heeft maar één recht..en dat is het recht op een schietgebedje", maar het is de kunst om daar boven te staan en de terroristische organisaties het goede voorbeeld te geven en de terrorist humaan te behandelen en een eerlijk proces te bieden, zonder marteling, executie e.d.
En wat de aantasting van de privacy betreft: doe dat alleen bij diegenen, waarbij er een groot vermoeden bestaat, dat hij/zij iets "rottigs" van plan is, zodat andere onschuldige burgers er geen last van hebben.

@ Sine pari: Iedereen heeft een eigen mening, daar moeten we respect voor hebben, ookal vindt je dat die mening niet deugd, of wat dan ook. En laat diegene dan gewoon in zijn/haar waarde als je vindt dat de mening van de ander een hoog BS-gehalte heeft.. We leven in een vrij en democratisch land en dat moeten we zo houden. Met alle respect, maar jou post getuigt niet echt van dat respect voor andermans visie.
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op za feb 09, 2008 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Sine Pari » za feb 09, 2008 16:59

Kijk en dat is nu juist wat ik bedoel en wat bij mij dus de kots reflexen oproept. Je bent gewoon een DICKHEAD die met aannamen komt waar je geen balle de verstand van hebt. Is opvallend dat je je op alle fora hebt aangemeld waar iets te vinden kan zijn over CT en Intell en dit zogenaamd doet met de veronderschuldiging omdat je dit voor onderzoek doet of wat dan ook, en uit elk draadje probeert een discussie te maken die de zogenaamde verstoten tegen de rechten van de mens aantasten. Je lacht je waarschijnlijk rot als je je PLO vrienden weer eens bezoekt. Ga liever in Nijmegen muren bespuiten onder de noemer kunst.

PS na een echte persoonlijke aanval zou zou je niet meer in staat zijn om te type. En begin nu maar te huilen dat ik je bedreigt heb. OETLUL!!! :evil:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Sine Pari » za feb 09, 2008 17:16

@emile, ik heb respect voor iedereens persoonlijke menig maar deze troll hangt nu al een tijdje op diverse defensie/politie fora rond en verzoekt met zijn pseudo wettenschappelijke discussies elk draadje naar de knoppen te helpen en zijn gal te spugen. Het komt steeds weer op het zelfde neer. Het westen schend de mensen rechten en de rechten op vrije meningsuiting etc. Hij schijnt uit het oog te verliesen dat er diverse wetten zijn waar defensie en justitie zich aan heeft te houden en dat er enkel die middelen ter bestrijding van terorisme gebruikt worden die wettelijk zijn toegestaan. Maar dat gaat deze man zelfs te ver. Licht er waarschijnlijk aan omdat hij vriendjes in het midden oosten heeft zitten. Ik hou er daarom in dit draadje ook over op, want het is nu lekker off topic.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Bleu_E1000 » za feb 09, 2008 17:17

Sine Pari schreef:@emile, ik heb respect voor iedereens persoonlijke menig maar deze troll hangt nu al een tijdje op diverse defensie/politie fora rond en verzoekt met zijn pseudo wettenschappelijke discussies elk draadje naar de knoppen te helpen en zijn gal te spugen. Het komt steeds weer op het zelfde neer. Het westen schend de mensen rechten en de rechten op vrije meningsuiting etc. Hij schijnt uit het oog te verliesen dat er diverse wetten zijn waar defensie en justitie zich aan heeft te houden en dat er enkel die middelen ter bestrijding van terorisme gebruikt worden die wettelijk zijn toegestaan. Maar dat gaat deze man zelfs te ver. Licht er waarschijnlijk aan omdat hij vriendjes in het midden oosten heeft zitten. Ik hou er daarom in dit draadje ook over op, want het is nu lekker off topic.

Ok, maar geef iemand dan een uitbrander in een PB, zodat andere forumgangers (ondergetekende) er geen last van hebben. En niks tegen Nijmegen (kom er ook vandaan), er wonen niet alleen maar geitenwollen sokken... :roll: En er zijn waarschijnlijk ook nog minderjarige lezertjes... Dit kan nogal het imago schaden van het forum. Back :arrow: on-topic.
Laatst bijgewerkt door Bleu_E1000 op za feb 09, 2008 18:09, in totaal 2 keer bewerkt.
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon nieuwe berichten