Voor het gemak wordt door het COC maar aangenomen dat iedereen die hier een bericht plaatst een politieagent is. Scholieren, studenten, mariniers, burgers, et cetera vallen kennelijk ook onder dat begrip. Wist niet dat 141 Sv was gewijzigd, maar goed...
Lees even wat men zegt:
http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=2333
De maat is vol’, dat schrijft Frank van Dalen, voorzitter van COC Nederland, vandaag in een brief aan de Raad van Hoofdcommissarissen naar aanleiding van de politieactie op een homo-ontmoetingsplaats bij Tilburg en andere recente voorvallen. ‘De politie moet nu echt werk gaan maken van het homobeleid’, zegt Van Dalen die dit deze week ook aan de orde zal stellen tijdens een bijeenkomst van de Diversiteitsraad van de politie.
‘De Utrechtse agent die een homofobe posting plaats op de site van De Telegraaf bevestigd dat beeld, want zulke uitingen zijn zeker geen incidenten. Dat blijkt ook uit de postings op een politiesite als www.arrestatieteam.nl waar homo’s belachelijk gemaakt worden en ongegeneerd in denigrerende taal betwijfeld wordt of homo’s wel ‘echte kerels’ zijn’.
En in een ander artikel:
http://www.ad.nl/utrecht/2337359/Forse_kritiek_van_COC_op_politie.html
Directeur Frank van Dalen van COC Nederland ziet de homofobe uitspraken van de agent als het topje van de ijsberg. Zo stuitte hij onlangs op de site, www.arrestatieteam.nl, waar politieagenten onderling praten over politiezaken en over geweld tegen homo’s. Van Dalen: ,,Bij sommige teksten vraag ik me af of die agenten niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden.’’
Lijkt mij een behoorlijk gemist kans om iets aan de kaak te stellen wanneer je dan met zo een belabberd voorbeeld komt en deze website en zijn leden publiekelijk aanvalt. Laten we de zaak vooral in de context houden. Ik nodig iedereen uit om de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken op de term "homo" om te zien hoe afschuwelijk jullie allemaal zijn.
Er veranderd verder niet hier op de site. Dezelfde regels die al jaren gelden blijven dat doen, gewoon fatsoen.
Toch is het goed om te weten dat mensen lezen wat hier gebeurd en kennelijk aannemen dat een ieder hier van de politie is. Dat dit dom is, dat is een tweede, het is wel wat men denkt.
Reacties?