Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Politievrouwen

Zaken omtrent eenheden uit binnen- en buitenland plaats je hier.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Gylls » zo jan 21, 2007 2:35

het is duidelijk hè HONDENGELEIDER hoe de rest hierover denkt.
tijd voor een ...... of nog niet :?:
Gylls
Surveillant

Berichtdoor J.Wiersma » di aug 05, 2008 1:02

Russo schreef:Hondengeleider: Ik mag aannemen dat jij niet met alle dames, ongeacht geaardheid, hebt gewerkt. Dat jij een waardeoordeel gebaseerd op jouw ervaringen wilt vellen is jouw goed recht maar als ik heel eerlijk ben vind ik het nogal een bekrompen standpunt. Naar mijn mening moet je met eenieder samen kunnen werken ongeacht de situatie en ongeacht de collega. En wat betreft kleinzerig en durf, ik denk zelf dat dat geen ene r**t met sexuele geaardheid te maken heeft.

Hondengeleider schreef:voorzover ik zie heb ik nergens rook gezien dus ik weet niet over welk vuur je het hebt.

Ozcar schreef:Doe je dit om olie op een nog NIET gemaakt vuurtje te gooien of niet?????

[Cruyff]Geen vuur staat gelijk aan geen rook. Maar dat is logisch[/Cruyff]

Uit.

tijdje terug iets gelezen dat mensen die kwaad of aggressief gedrag tonen en dan met name mannen sneller rustig worden wanneer ze aangesproken worden door een agente dan door een agent. hiervan ben ik ook wel overtuigd.

edit: ook zal een man minder snel een agente aanvallen of kwaad doen al is dit iets wat in Nederland ook steeds minder vaak voorkomt.
J.Wiersma
Aspirant

Berichtdoor Snake Doc » di aug 05, 2008 1:19

J.Wiersma schreef:edit: ook zal een man minder snel een agente aanvallen of kwaad doen al is dit iets wat in Nederland ook steeds minder vaak voorkomt.

Zo denk jij erover, maar er zijn helaas genoeg oetlullen die er anders over denken.
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor J.Wiersma » di aug 05, 2008 2:14

Snake Doc schreef:
J.Wiersma schreef:edit: ook zal een man minder snel een agente aanvallen of kwaad doen al is dit iets wat in Nederland ook steeds minder vaak voorkomt.

Zo denk jij erover, maar er zijn helaas genoeg oetlullen die er anders over denken.

ik had het er daar idd niet zo handig geformuleerd beetje laat ook al he :P ik ga nu ook pitten.

maar ik bedoelde dus dat het steeds vaker voorkomt dat mannen ook vrouwen slaan.
ik ben van mening dat een echte man geen vrouwen slaat. maar dat is net zoiets dat er tegenwoordig niet meer iets uitgevochten word met de vuist maar met wapens.
Uiteraard ben ik van mening dat je het altijd moet proberen uit te praten maar er zijn altijd mensen die op vechten oid uit zijn helaas.
J.Wiersma
Aspirant

Berichtdoor -=BE=- » di aug 05, 2008 10:26

J.Wiersma schreef:
Snake Doc schreef:

ik had het er daar idd niet zo handig geformuleerd beetje laat ook al he :P ik ga nu ook pitten.

maar ik bedoelde dus dat het steeds vaker voorkomt dat mannen ook vrouwen slaan.
ik ben van mening dat een echte man geen vrouwen slaat. maar dat is net zoiets dat er tegenwoordig niet meer iets uitgevochten word met de vuist maar met wapens.
Uiteraard ben ik van mening dat je het altijd moet proberen uit te praten maar er zijn altijd mensen die op vechten oid uit zijn helaas.

Zijn dan nog maar weinig echte mannen. Komt in het uitgaansgebied toch vaker voor de een verdachte met een agente op de vuist/in gevecht gaat.
Avoid the fight if you can, but if there is a fight, be in it to win.
-=BE=-
Agent

Berichtdoor Kevin_ » di sep 02, 2008 10:39

ALs je kijkt naar de huidige maatschappij zie je inderdaad steed vaker dat er meer en grover geweld wordt gebruikt door burgers. Niet zomaar een paar hoeken heen- en weer maar meteen een mes in je rug. Uiterraard geld dit niet voor de hele maatschappij, maar voor veelal 'onze' probleemkinders. (lees: veelal verslaafde veelplegers met een strafblad waar je u tegen zegt)

Dat is één. Een tweede zaak is nog steeds het alcohol- en drugsgebruik onder stappers. Ik weet niet of iemand het protocol veilig uitgaan kent, maar in de praktijk kan hier bijna niet mee gewerkt worden. Dat is weer het gevolg van weinig politie personeel en horecaportiers die over het algemeen voor het 'matten' komen, dan te zorgen voor de veiligheid van de gast. Waar wil ik heen...

Geweld wordt steeds vaker gebruikt tegen hulpverleners. Handen Af Van Onze Helpers, is een project specifiek gericht daarop. Als de politie een stap doet ik het kader van de rechts- of openbare orde, bestaat er altijd een kans dat betrokkene het er niet mee eens is. Als er dan klappen vallen is dat veelal gericht tegen het uniform. Niet tegen jou als persoon. Drank, drugs, onvoorspelbaarheid en een keur aan emoties en problemen kunnen daar de oorzaak van zijn. Het is dus niet specifiek op man of vrouw gericht

Dames bij de politie vind ik een uitstekende keuze. Niet omdat het veel fijner werken is als eenheid man/vrouw. Maar omdat een vrouw vaak andere meer specifieke kwaliteiten heeft dan een man. Dit is over het algemeen gezien dus een fikse verbetering. Feit blijft wel, dat alle dames dezelfde opleiding krijgen als politiemannen. Dit is toe te juichen. Wat er onder collega's weleens wordt gezegd is dat vrouwen terughoudener zijn en minder actiegericht. Ik ben het daar helemaal mee oneens. Mannen zijn vaak 'eerste lijns denkers'. Meteen het incident in, er moet toch gewerkt worden. Vrouwen zijn liever van het eerst bekijken van de situatie en dan overleggen en dan het incident in. Ik zeg niet dat mannen niet overleggen en de situatie niet overzien, maar die doen dat in mindere mate. Vrouwen zijn over het algemeen ook emotioneel beter ontwikkeld en kunnen daarmee veel meer bereiken dan mannen. Kanttekening moet worden gemaakt dat mannen fysiek vaak weer wat sterker zijn dan vrouwen.

Als ik een vechtpartij in zou komen kom ik daar in praktijk graag ter plaatse met mannen zowel vrouwen. We kunnen namelijk elkaars kwaliteiten goed benutten. Dus ja, vrouwen bij de politie vind ik een top idee!
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor 52 » do sep 04, 2008 16:24

Applaus... Mooie uitleg.. :D
52
Aspirant

Berichtdoor Wouter » do sep 04, 2008 16:43

Vrouwen bij de politie? Waarom niet! Hun beschikken vaak over eigenschappen die de man wat minder/ niet heeft. Altijd handig om elkaar te helpen waar dat nodig is.
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor Doggieman » do sep 04, 2008 17:07

Wouter schreef:Vrouwen bij de politie? Waarom niet! Hun beschikken vaak over eigenschappen die de man wat minder/ niet heeft. Altijd handig om elkaar te helpen waar dat nodig is.
Euhmmmm, welke eigenschappen :D :D :wink:
In God we trust, all others are suspects
Doggieman
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Kevin_ » do sep 04, 2008 17:43

Iets met rond en vormen?! :D :D :roll:
"It is not the danger that makes us afraid...it is the fear of danger."
Kevin_
Hoofdagent

Berichtdoor Wouter » do sep 04, 2008 17:46

Als je het door een ander brilletje bekijkt komt het ook heel fout over inderdaad, maar zet eventjes de goede bril op. :lol:
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor Snake Doc » do sep 04, 2008 17:57

Dat was toch de goede? :P . haha J/K
Snake Doc
Brigadier

Berichtdoor Wouter » do sep 04, 2008 19:39

Kies je brilletje maar, ik kies deze: 8)
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor 52 » vr sep 05, 2008 9:31

ach sommige mannen moeten altijd zeuren over vrouwen net zoals van die vrouwen die altijd over mannen zeuren..

Ikzelf kan heel goed met mensen opschieten of het nou een man of vrouw is of van welke afkomst en religie dan ook...

Je hebt van allemaal wel sterke en zwakke er tussen zitten dit geld ook voor mannen.
Dat er vrouwelijke polieties zijn in islamitische landen bewijst maar weer dat mensen die zeggen dat vrouwen niks mogen in de islam, dat ze thuis moeten zitten niks doen het helemaal verkeerd hebben..

Die boerkas hebebn trouwens wel 2 voordelen ze kunnen niet goed zien wie het zijn, dus als er van die klojos zijn die iemand terug willen pakken krijgen ze het ergggg moeilijk 8)
en het 2e voordeel als iemand wilt schieten kan best zijn dat ze mis schieten door al dat stof er omheen..
maar ja doe mij maar gewoon een broek en een shirt..
52
Aspirant

Berichtdoor b-boy » vr sep 05, 2008 20:16

52 schreef:ach sommige mannen moeten altijd zeuren over vrouwen net zoals van die vrouwen die altijd over mannen zeuren..

Ikzelf kan heel goed met mensen opschieten of het nou een man of vrouw is of van welke afkomst en religie dan ook...

Je hebt van allemaal wel sterke en zwakke er tussen zitten dit geld ook voor mannen.
Dat er vrouwelijke polieties zijn in islamitische landen bewijst maar weer dat mensen die zeggen dat vrouwen niks mogen in de islam, dat ze thuis moeten zitten niks doen het helemaal verkeerd hebben..

Die boerkas hebebn trouwens wel 2 voordelen ze kunnen niet goed zien wie het zijn, dus als er van die klojos zijn die iemand terug willen pakken krijgen ze het ergggg moeilijk 8)
en het 2e voordeel als iemand wilt schieten kan best zijn dat ze mis schieten door al dat stof er omheen..
maar ja doe mij maar gewoon een broek en een shirt..

Kan je een beetje op je spelling letten?;) Politie kan je toch wel goed typen..
THE MORE YOU SWEAT IN TRAINING, THE LESS YOU BLEED IN COMBAT.
b-boy
Brigadier

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige eenheden

Toon onbeantwoorde berichten

Toon nieuwe berichten