Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Police Overreaction

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Eklips » di sep 15, 2009 22:46

Overreaction indeed als je t mij vraagt: http://www.snotr.com/video/2140

en nog een mooie amerikaanse aanhouding :wink: http://www.snotr.com/video/1595
Eklips
Aspirant

Berichtdoor bas238 » wo sep 16, 2009 11:40

Eklips schreef:Overreaction indeed als je t mij vraagt: http://www.snotr.com/video/2140

en nog een mooie amerikaanse aanhouding :wink: http://www.snotr.com/video/1595

Dat eerste filmpje is inderdaad iets te veel van het goeie!
bas238
Aspirant

Berichtdoor Wouter » wo sep 16, 2009 15:20

Het eerste filmpje is inderdaad erg overdreven. Het tweede filmpje is niet zo heel handig gedaan... :lol:
Wouter
Hoofdagent

Berichtdoor --X-- » wo sep 16, 2009 19:10

Weer lekker Amerikaans.

Prutsers !!!
er was eens!!!!!!.....................en die was te laat!!!!
--X--
Inspecteur

Berichtdoor Jinx01 » wo sep 16, 2009 19:24

--X-- schreef:Weer lekker Amerikaans.

Prutsers !!!

Helemaal mee eens. Eerste filmpje is totaal belachelijk. Moetens ze maar blaasaparaatjes invoeren, als ze vinden dat de test geen duidelijke uitkomst heeft, en oma pepperen. Ik zou me niet meer durven vertonen op het bureau :oops:

Tweede filmpje was een beetje ongelukkig. Zeker dat de collega geraakt werd. Hou er wel mee dat de vd net een bankoverval gepleegd heeft. En ja ze hebben een andere werkwijze in Amerika.

Ik heb redelijk veel afleveringen van COPS gekeken en daar laten ze regelmatig zien dat ze wel weten hoe het moet.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor Eklips » wo sep 16, 2009 22:26

Ze moeten daar inderdaad die blaasapparaten maar is invoeren, en misschien moeten ze maar niet iedere agent een tazer geven.. of een betere opleiding daarvoor geven, want dit soort dingen zie je vaker

Maarja in Amerika hebben ze ook wel een andere werkwijze nodig..
Eklips
Aspirant

Berichtdoor PatF » vr sep 18, 2009 14:11

Ik krijg het idee dat jullie je wel erg laten leiden door het commentaar onder het filmpje. Ik denk dat de zender of web-site een soort geen-stijl is, waarin men er een hobby aan heeft om de politie belachelijk te maken. Waarom worden bijvoorbeeld alleen de agenten ondertiteld ? En die vent is zo onvast ter been als maar kan, dus hij heeft de test echt niet doorstaan dit in tegenstelling tot hetgeen de commentator zegt. Daarnaast heb ik niet kunnen verstaan wat die vent allemaal gezegd heeft en kennen we wel alle informatie ? Misschien is het wel een bekende geweldpleger, dan staat het optreden al geheel in een ander licht. Ze staan er immers niet zomaar met 6 dienders.

Ik zeg niet zomaar dat het prutsers zijn en dat het een overtrokken optreden is. Lekker makkelijk om een oordeel op basis van alleen dit filmpje te vormen.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Jinx01 » vr sep 18, 2009 17:06

PatF schreef:Ik krijg het idee dat jullie je wel erg laten leiden door het commentaar onder het filmpje. Ik denk dat de zender of web-site een soort geen-stijl is, waarin men er een hobby aan heeft om de politie belachelijk te maken.

Ik zeg niet zomaar dat het prutsers zijn en dat het een overtrokken optreden is. Lekker makkelijk om een oordeel op basis van alleen dit filmpje te vormen.

Als een filmpje op een website als geenstijl staat betekent dit toch niet automatisch dat het een slecht filmpje is. Tuurlijk is er sprake van stemmingmakerij. Maar ik ben toch zeker van mening dat er sprake is van verkeerd optreden. Hiermee zeg ik niet dat het prutsers zijn.

Je geeft zelf aan dat ze met 6 man zijn. De vd is al gecontrolleerd op wapens. Tevens zag ik de vd geen vreemde onverwachte bewegingen maken. Dan denk ik dat een stroomstoot niet nodig is.

De oma rechts in beeld vond ik er niet echt bedreigend uitzien. Ik moet toegeven dat je niet zo goed zicht op haar had maar ik had niet het idee dat ze bewapend was. Je zou toch denken dat een paar getrainde profesionals haar wel onder controle moeten kunnen krijgen zonder pepperspray?

Maar je hebt gelijk ik was er niet bij en achteraf is het makkelijk oordelen.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor --X-- » vr sep 18, 2009 17:45

PatF schreef:Ik krijg het idee dat jullie je wel erg laten leiden door het commentaar onder het filmpje. Ik denk dat de zender of web-site een soort geen-stijl is, waarin men er een hobby aan heeft om de politie belachelijk te maken. Waarom worden bijvoorbeeld alleen de agenten ondertiteld ? En die vent is zo onvast ter been als maar kan, dus hij heeft de test echt niet doorstaan dit in tegenstelling tot hetgeen de commentator zegt. Daarnaast heb ik niet kunnen verstaan wat die vent allemaal gezegd heeft en kennen we wel alle informatie ? Misschien is het wel een bekende geweldpleger, dan staat het optreden al geheel in een ander licht. Ze staan er immers niet zomaar met 6 dienders.

Wees gerust ik weet uit ervaring hoe die amerikanen kunnen reageren zodoende mijn reactie........ ik zet het niet voor niets neer. Dus mijn commentaar is gebasseerd op mijn eigen ervaring(en) met USA en dat filmpje....(heb niet eens het geuid aangehad).
Maar ik snap wat je bedoeld.

gegroet strijder :marn:
--X--
Inspecteur

Berichtdoor GlockCop » za sep 19, 2009 0:10

--X-- schreef:
PatF schreef:Ik krijg het idee dat jullie je wel erg laten leiden door het commentaar onder het filmpje. Ik denk dat de zender of web-site een soort geen-stijl is, waarin men er een hobby aan heeft om de politie belachelijk te maken. Waarom worden bijvoorbeeld alleen de agenten ondertiteld ? En die vent is zo onvast ter been als maar kan, dus hij heeft de test echt niet doorstaan dit in tegenstelling tot hetgeen de commentator zegt. Daarnaast heb ik niet kunnen verstaan wat die vent allemaal gezegd heeft en kennen we wel alle informatie ? Misschien is het wel een bekende geweldpleger, dan staat het optreden al geheel in een ander licht. Ze staan er immers niet zomaar met 6 dienders.

Wees gerust ik weet uit ervaring hoe die amerikanen kunnen reageren zodoende mijn reactie........ ik zet het niet voor niets neer. Dus mijn commentaar is gebasseerd op mijn eigen ervaring(en) met USA en dat filmpje....(heb niet eens het geuid aangehad).

Maar als iemand in Nederland zegt dat alle Nederlandse agenten klootzakken zijn omdat hij een keertje onterecht is aangehouden, naar zijn mening, en wat filmpjes op Youtube heeft gezien? Dan heeft ie dus gelijk???
Lekker kortzichtige opmerking van je.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor --X-- » za sep 19, 2009 10:30

GlockCop schreef:
--X-- schreef:

Maar als iemand in Nederland zegt dat alle Nederlandse agenten klootzakken zijn omdat hij een keertje onterecht is aangehouden, naar zijn mening, en wat filmpjes op Youtube heeft gezien? Dan heeft ie dus gelijk???
Lekker kortzichtige opmerking van je.

Ja daar heb je dan wel weer een punt. Maar ik neem aan dat je ook wel snapt wat ik bedoel. Ik had het iets anders neer kunnen zetten ja.

Fijn dat je er weer bent jongen.

gegroet strijders :marn:
--X--
Inspecteur

Berichtdoor GlockCop » za sep 19, 2009 11:34

Ik snap je wel. Wat jij bedoeld is dat er genoeg rotte appels overal ter wereld bij de politie zitten die het voor de rest verpesten.

Mij werd vroeger geleerd dat voor elke 10 goeie dingen die je als diender deed die prutser in je groep maar 1 ding hoefde te doen om het allemaal weer te verpesten.
Dus moesten wij 10 keer zo hard werken.
En dat is wereldwijd.

Gr!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Chef » za sep 19, 2009 11:51

Mij werd vroeger geleerd dat voor elke 10 goeie dingen die je als diender deed die prutser in je groep maar 1 ding hoefde te doen om het allemaal weer te verpesten.
Dus moesten wij 10 keer zo hard werken.
En dat is wereldwijd.

Wat een wijsheid Glockie, maar wel waar idd.
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Berichtdoor GlockCop » za sep 19, 2009 14:15

Ik heb ff die filmpjes gekeken. Ik ben het met PatF eens.
Als je het geluid van die Engelse ( :shock: ) commentator uitzet en ziet dat vrijwel de hele test weggeknipt is zie ik een vervelende, niet meewerkende pisvlek.
Het stukje test dat uitgezonden wordt (lopen over lijn) haalt bij lange na niet. Ook zijn rijgedrag is verdacht.
Daarna loopt hij alleen maar te zeuren over welke voet enz enz.
Volgens mij moet hij gewoon die test doen. En zijn zonnebril afdoen.

Hij haalt die test dus niet en wordt aangehouden. Hij werkt niet mee, rukt zich los, volgt de bevelen niet op. Hij verzet zich dus.
Dan wordt hij gedreigd met taser. Gaat liggen en als je kijkt zie dat zodra 1tje hem wil afboeien hij zich weer losrukt. Dan wordt hij getazed.
Eigen schuld. Oh en dat ze met zijn zessen zijn......En? Meer agenten is minder geweld nodig om het verzet te doen staken.
Oh oh de agent moet 1 op 1 met hem want dat is eerlijk zeg je?
Dan moet de agent dus meer geweld gebruiken, meer gezeik van de internet helden. En vergeet niet: wie eerlijk vecht verliest meestal...

En wat hadden jullie liever gezien dan die Taser? Dat hij paar rossen met de lat krijgt? Een high kick tegen zijn slaap? 6 agenten die hem tegen de grond rammen en klappen geven? Dan had je wat te zeuren gehad. Nu krijgt hij paaar seconden spierspasmen en dan is het klaar. Geen pijn daarna, geen letsel aan beide zijde.
Nooit gehoord van de geweldsspiraal??? duwen trekken/pepperspray/vuisten en voeten/wapenstok/hond/vuurwapen??
In Nederland was hij dus gepepperd als je het volgens het boekje doet.

Die moeder was ernstig overdreven. Tenzij ze een wapen heeft kun je een oudere vrouw niet tegen de grond gooien. Terrecht of niet, dat doe je gewoon niet.

Dat tweede filmpje...........2 rennen heen en weer over straat en agent in auto verremd zich. En? Dat gebeurd hier nooit???? Doe me een lol.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor -LN- » za sep 19, 2009 16:35

Ben het grotendeels met Glock eens. Vraag me alleen af of (men is toch met 6 man) knietje in de nek en eentje de benen fixeren niet net zo goed werkt. Tazer is beproefd middel, maar niet geheel zonder risico.

Als ik dergelijke filmpjes zie, maar ook docu's over het Amerikaanse gevangeniswezen, krijg ik het idee dat men veel eerder naar less-lethal grijpt dan iets met de handen op te lossen. Waar men bij ons met een aantal man de cel invliegt bij een vervelende arrestant, spuit men daar een lading pepper naar binnen. (bij wijze van)

Andere landen, andere gebruiken hè
-LN-
Commissaris

Volgende

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten