Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Police Overreaction

Topic met de mooiste foto's en interessantste video's over de politie, arrestatieteams of andere hulpdiensten.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Jinx01 » za sep 19, 2009 16:41

GlockCop schreef:Ik heb ff die filmpjes gekeken. Ik ben het met PatF eens.
Als je het geluid van die Engelse ( :shock: ) commentator uitzet en ziet dat vrijwel de hele test weggeknipt is zie ik een vervelende, niet meewerkende pisvlek.

Ben ik met je eens, maar vervelend doen lijkt me geen reden tot een stroomstoot.

GlockCop schreef:Het stukje test dat uitgezonden wordt (lopen over lijn) haalt bij lange na niet. Ook zijn rijgedrag is verdacht.
Daarna loopt hij alleen maar te zeuren over welke voet enz enz.
Volgens mij moet hij gewoon die test doen. En zijn zonnebril afdoen.

Hij haalt die test dus niet en wordt aangehouden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die testen van ze niet al te best vindt. Dat ik het filmpje zag had ik het idee dat dit een vd is welke op het randje zit van het toegestane promillage. Heb je een blaasapparaat dan krijg je een duidelijke uitkomt. Of hij geeft een "P" of je gaat mee.

GlockCop schreef:Hij werkt niet mee, rukt zich los, volgt de bevelen niet op. Hij verzet zich dus.
Dan wordt hij gedreigd met taser. Gaat liggen en als je kijkt zie dat zodra 1tje hem wil afboeien hij zich weer losrukt. Dan wordt hij getazed.

Zelf denk ik dan aan proportioneel gebruik van onze geweldsmiddelen. Bij IBT zouden ze dan voor fixeren gaan en een controletechniek aanleggen.
GlockCop schreef:Eigen schuld. Oh en dat ze met zijn zessen zijn......En? Meer agenten is minder geweld nodig om het verzet te doen staken.
Oh oh de agent moet 1 op 1 met hem want dat is eerlijk zeg je?
Dan moet de agent dus meer geweld gebruiken, meer gezeik van de internet helden. En vergeet niet: wie eerlijk vecht verliest meestal...

En wat hadden jullie liever gezien dan die Taser? Dat hij paar rossen met de lat krijgt? Een high kick tegen zijn slaap? 6 agenten die hem tegen de grond rammen en klappen geven? Dan had je wat te zeuren gehad. Nu krijgt hij paaar seconden spierspasmen en dan is het klaar. Geen pijn daarna, geen letsel aan beide zijde.
Nooit gehoord van de geweldsspiraal??? duwen trekken/pepperspray/vuisten en voeten/wapenstok/hond/vuurwapen??
In Nederland was hij dus gepepperd als je het volgens het boekje doet.

Absoluut dat er zes agenten waren was een goede optie. Dit zou moeten leiden tot minder geweld, daarom blijf ik van mening dat de tazer niet nodig is. Zoals ik eerder aangaf lijkt fixeren en een controletechniek een goede optie. Deze hoort volgensmij in de geweldspiraal onder "duwen en trekken."

Paar secondes spierspasmen en dan is het klaar. Tazer zorgt er voor dat alle spieren tegelijk een soort van kramp krijgen. Dit kan leiden tot spierscheuringen en in uitzonderlijke gevallen een hartstilstand.
Zodra de pepperspray uit je ogen gewassen is staat je huid misschien nog even in de fik, maar laat in de meeste gevallen geen letsel achter. Blijf er bij dat er ook geen rede was om te pepperen in dit geval.

GlockCop schreef:Dat tweede filmpje...........2 rennen heen en weer over straat en agent in auto verremd zich. En? Dat gebeurd hier nooit???? Doe me een lol.

Zoals ik al eerder zei, dit was gewoon ongelukkig.
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » za sep 19, 2009 17:02

LN en Jinx. Helemaal mee eens. Maar vergeet niet dat Amerika het land van de aanklachten is.
Leg je een knietje in zijn nek zit ie over een week bij de rechter met een nekkraag om zielig te zijn. Taser is een goedgekeurd geweldmiddel en ze leren daar om dat eerst te doen. Vind ik ook onzin maar goed.
Sowieso zie je in NL ook steeds meer dienders die het gevecht niet aandurven maar dat is een hele andere discussie.
Als je het gewoon zwart wit volgens het boekje bekijkt doen ze met die vent weinig tot niets fout.

Nederland is gelukkig nog niet zo ver en zoals LN zei ander land andere gebruiken.
Maar aan de andere kant zie ik wel zo een rotterdam hooligan voor me die stoer staat te schreeuwen en een seconde later getased kwijlend op de grond ligt. Hmmmmm. :wink:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Jinx01 » za sep 19, 2009 17:30

GlockCop schreef:Maar aan de andere kant zie ik wel zo een rotterdam hooligan voor me die stoer staat te schreeuwen en een seconde later getased kwijlend op de grond ligt. Hmmmmm. :wink:

Ik moet zeggen dat zie ik ook wel voor me :lol:
Tijdje terug bij het programma futureweapons ook een shotgunslug gezien waarin een tazer zat. Ding kan je over 45 meter afstand afvuren en blijft 25 seconde een schok toedienen. :twisted:
Jinx01
Surveillant

Berichtdoor GlockCop » za sep 19, 2009 22:49

http://www.taser.com/products/law/Pages/TASERXREP.aspx

Yup. Staat op mijn kerst verlanglijstje. Oe das een leuk idee voor een topic in de kantine trouwens..........

http://www.youtube.com/watch?v=9bzTJbMBuxk&feature=related
Dit is de mooiste. Stel je voor dat Nederland eens meeging de 21ste eeuw in en een paar van deze schatjes had staan in bv HvanH.
Had mogelijk/waarschijnlijk een boel narigheid gescheeld. En letsel.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PatF » zo sep 20, 2009 17:18

Ik ben dat linkse geneuzel over de gevaren van (in dit geval weer de tazer) echt spuug zat. Als er niet eerst gewaarschuwd zou worden, dan valt er nog wat voor te zeggen. Maar er wordt duidelijk en op niet mis te verstane wijze meerdere keren gewaarschuwd voor de inzet van een specifiek geweldsmiddel. Je hebt dan toch echt zelf de keus om volledig mee te werken, doe je dat niet dan zijn de gevolgen voor je zelf.

In Nederland mogen we inderdaad blij zijn dat we nog iemand om z'n kop kunnen pakken, zonder dat we later in een civiele zaak tegenover Moskowitz staan.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Sine Pari » wo sep 23, 2009 18:15

Ik sluit me bij GlockCop aan. Er ontbreekt 13 minuten video material, in welke niet word getoond hoe herhaddelijk zowel de bestuurder als ook zijn "moeder" de aanwijzingen van de officers van de Greenwood Police Department niet worden opgevolgt. De commentator gaat ook voorbij aan het feit dat er buiten de bestuurder en de zoganaamde ouder "moeder" er nog twee andere passagieren in de auto aanwezig waren. Dat ivm het gedrag van zo wel de bestuurder, de "moeder", als ook door de uitspraken van de andere inzittende er om versterking was gevraagt. Noch komt uit dit filmpje hervoor dat de bestuurder al eerder ivm verboden middelen was aangehouden. Het gaat hier dus lekker om stemmings makerij, onder de noemer "Amerikanen zijn allemaal gestoord". Zum Kotzen! :evil:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor S. » za sep 26, 2009 3:24

Sluit me ook volkomen bij Glock, PatF en Sine aan.
Heb tot nu toe op al mijn tripjes naar de VS wel contact met de lokale politie gehad. En over het algemeen een hele correcte en nette manier van doen bespeurd, strak, dat zeker, maar wel fair.

De naam van het programma (neem ik aan) spreekt ook boekdelen over hun insteek in het verhaal...

OT:
Sine: Greenwood PD als in Greenwood South Carolina? (grappig> kom net teruggevlogen uit Charleston... heb boven NC nog even gezwaaid ;) )

Groet,

S.
S.
Agent

Berichtdoor Sine Pari » zo sep 27, 2009 22:47

S. schreef:Sine: Greenwood PD als in Greenwood South Carolina?

Ja precies Greenwood South Carolina.
S. schreef:(grappig> kom net teruggevlogen uit Charleston... heb boven NC nog even gezwaaid ;) )
Goh was jij dat, dacht al, wie is dat toch die daar als Forrest Gump achter het raampje zit te zwaaien. :wink: :lol: :lol: :lol:
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
Sine Pari
Agent

Berichtdoor Jinx01 » wo sep 30, 2009 12:32

GlockCop schreef:http://www.taser.com/products/law/Pages/TASERXREP.aspx

Yup. Staat op mijn kerst verlanglijstje. Oe das een leuk idee voor een topic in de kantine trouwens..........

http://www.youtube.com/watch?v=9bzTJbMBuxk&feature=related
Dit is de mooiste. Stel je voor dat Nederland eens meeging de 21ste eeuw in en een paar van deze schatjes had staan in bv HvanH.
Had mogelijk/waarschijnlijk een boel narigheid gescheeld. En letsel.

http://www.youtube.com/watch?v=dQHai-MkDkM

Dit is de 12ga shell waar ik het over had. Wie weet is het wat voor de NL AOE. Zeker als de test met de tazer slaagt. Deze kunnen afgevuurd worden met de mossbergs waar ze nu de beanbag mee afvuren.
Jinx01
Surveillant

Vorige

Keer terug naar Foto en video

Toon nieuwe berichten