Arrestatieteam.nl De Blauwe Baret: Het Nederlandse Arrestatieteam en de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten Foto's, informatie, de wapens, de uitrustingen, de inzetten, kortom, alles over het Politie Arrestatieteam
Geplaatst: Do Jun 24, 2010 14:42 Onderwerp: Informatie persoonsbeveiliging?
Een goede middag
Ik ben op dit moment Sld 1 van Spanje 22 jaar en werkzaam bij de Luchtmobielbrigade
Ik ben 4 weken gelden terug gekomen van uitzending met een blessure.
Mijn contact loopt binnen kort af en ben nu aan het rond kijken wat ik verder wil
En het persoonsbeveiliging trek mij wel lijkt me een heel mooi beroep
Nu heb ik al wat rond gezocht maar ik hoor verschillende verhalen.
1.ben je veel van huis (vergelden met het werk wat ik nu doe)
2.wat voor vooropleidingen heb je daar voor nodig
3.zijn er veel door groei mogelijk heden
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen
Misschien zit ik daar voor wel helemaal verkeerd hier maar dan hoor ik het ook graag
Alvast bedankt
Je vraag is van veel dingen afhankelijk.
Ik neem aan dat je met de persoonbeveiliging de DKDB bedoeld?
Hier draai je gewoon je 40-urige werkweek ( of 36/3.
Natuurlijk zal het gebeuren dat je overuren moet maken, de mate waarin dit gebeurt zou je aan een insider moeten vragen.
Ook zal het gebeuren dat je af en toe mee moet op buitenlandse klussen.
Als je bij LMB altijd intern heb gezeten, zal je bij de DKDB meer thuis zijn, zo niet dan ben je bij de DKDB minstens net zo veel weg.
En ik weet niet waar je woont, maar het concentreert zich natuurlijk wel veel op Den haag.
En wat betreft je blessure, je moet echt wel 100% fit zijn om te solliciteren bij de DKDB. (Volgens mij is 1 eis tijdens de keuring ook 3000m op de coopertest). Ik zou zeggen veel succes en onderschat het niet.
Je vraag is van veel dingen afhankelijk.
Ik neem aan dat je met de persoonbeveiliging de DKDB bedoeld?
Hier draai je gewoon je 40-urige werkweek ( of 36/3.
Natuurlijk zal het gebeuren dat je overuren moet maken, de mate waarin dit gebeurt zou je aan een insider moeten vragen.
Ook zal het gebeuren dat je af en toe mee moet op buitenlandse klussen.
Als je bij LMB altijd intern heb gezeten, zal je bij de DKDB meer thuis zijn, zo niet dan ben je bij de DKDB minstens net zo veel weg.
En ik weet niet waar je woont, maar het concentreert zich natuurlijk wel veel op Den haag.
En wat betreft je blessure, je moet echt wel 100% fit zijn om te solliciteren bij de DKDB. (Volgens mij is 1 eis tijdens de keuring ook 3000m op de coopertest). Ik zou zeggen veel succes en
onderschat het niet.
Hallo
Ik woon in Flevoland. Almere
Ik snap dat ik 100% inzetbaar moet zijn dat lijkt me niet meer dan logies
Ik heb mijn kuitbeen gebroken en me enkel banden afgescheurd
Ik moet 100% herteld zijn voordat ik pas mijn onderdeel mag verlaten en conditioneel ben ik dan ook weer helemaal 100%
En die opdrachten in het buiten waar moet ik dan aan denken (ik ben een wild vreemde op dit gebied)
je bent te laat met solliciteren. er zijn op dit moment geen vacatures meer. Ben net de gehele keuringstraject doorlopen, maar er waren te weinig opleidingsplekken om in te stromen . De eerst volgende opleiding zal dan ook pas in 2011 zijn (die van november 2010 zit ook al vol.)
voor de rest van je vragen kun je op hun site kijken, kom werken bij de klpd.
je bent te laat met solliciteren. er zijn op dit moment geen vacatures meer. Ben net de gehele keuringstraject doorlopen, maar er waren te weinig opleidingsplekken om in te stromen . De eerst volgende opleiding zal dan ook pas in 2011 zijn (die van november 2010 zit ook al vol.)
voor de rest van je vragen kun je op hun site kijken, kom werken bij de klpd.
Ik heb nu toch een blessure en daar moet ik een jaar van revalideren
Dus ben gewoon een beetje aan het rond kijken
en nog bedankt voor die site ik zal daar ff gaan rond kijken
Geplaatst: Zo Jun 27, 2010 8:47 Onderwerp: Re: BSB
splinter schreef:
mocht de DKDB niks voor je zijn, dan kan je ook bij de BSB van de KMAR eens kijken.
suc6
Is de BSB niet het zelden als het arrestatie team van de politie ?
Want bij de politie is het zo als er geen werk is voor het arrestatie team dan worden ze gewoon in gezet als politie
Dus eigenlijk is het een neven taak …?
Emile Hoofdinspecteur
Geregistreerd op: 13-12-2007 Berichten: 924 Woonplaats: Ergens op 'n plekje van de wereld
Geplaatst: Zo Jun 27, 2010 11:35 Onderwerp: Re: BSB
spanje88 schreef:
splinter schreef:
mocht de DKDB niks voor je zijn, dan kan je ook bij de BSB van de KMAR eens kijken.
suc6
Want bij de politie is het zo als er geen werk is voor het arrestatie team dan worden ze gewoon in gezet als politie
Dus eigenlijk is het een neven taak …?
Quote:
Vacature
De Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten (BSB), onderdeel van de Koninklijke Marechaussee, voert zelfstandig acties uit maar kan ook samen met politie of militaire teams optreden. Binnen de BSB opereren o.a. observatie- en arrestatieteams. Het personeel, dat een gerichte training heeft gevolgd, is voor een breed scala van opdrachten inzetbaar, variërend van het binnendringen in gebouwen en het beveiligen van objecten en personen tot het herkennen van (geïmproviseerde) explosieven.
Bij deze brigade zijn momenteel meerdere vacatures voor:
Onderofficier speciale opdrachten BSB. (belast met persoonsbeveiliging)
Hiervoor is de KMar op zoek naar:
* Wachtmeesters van de KMAR of sergeanten van de Landmacht, Luchtmacht of Marine;
* Korporaals van het Korps Commandotroepen of de Luchtmobiele brigade of mariniers 1 van het Korps Mariniers;
Leden van deze eenheden moeten op het moment van solliciteren nog in werkelijke dienst zijn.
Geboden wordt:
Aanstelling voor onbepaalde tijd (FPS Fase 3) conform richtlijnen Ministerie van Defensie. Opleiding tot algemeen opsporingsambtenaar bij de Koninklijke Marechaussee
Wat vragen wij:
Voor iedereen geldt dat zij moeten voldoen aan de vooropleidingseisen gesteld voor de wachtmeesteropleiding der KMar.
Dit zijn:
* Nederlandse nationaliteit,
* bril of contactlenzen maximaal -2 of +2;
* bij aanvang opleiding niet ouder dan 28 jaar;
* diploma VMBO kaderberoepsgerichte leerweg of vergelijkbaar;
* zwemdiploma.
En AT-er bij de politie was toch gewoon 'n full time job? _________________ "If your wife doesn't like the aroma of your cigar, change your wife." - Zino Davidoff
Geplaatst: Ma Jun 28, 2010 12:07 Onderwerp: Re: BSB
Dus eigenlijk is het een neven taak …?[/quote]
dit is grote onzin.
je bedoelt de AE, das anders dan het AT.
AT is gewoon een fulltime job.
AE is een neventaak.
ik denk persoonlijk dat de PB van de BSB meer bij je past als je van groen komt.
BSB verzorgt de PB taken van VIPS in oorlogs gebieden (Denk aan ministers/kroon prins/ect die in Afhanistan komen kijken). Ook zijn ze verantwoordelijk voor buitelandse VIPS die naar Nederland komen. Ook verzorgen ze o.a. de beveiliging voor zware boeven welke verplaatst moeten worden en hebben ze nog tal van neven taken.
De korte link met het AT en het OT maakt het een leuke club om bij te werken. Er zitten veel rooie barretjes (& kctérs en marns) dus denk dat je er helemaal thuis zult voelen.
Ik zou zeggen, ga er zeker je info winnen om de jobs tegen elkaar af te wegen.. Zeker als groen je trekt zit je daar op zijn plek...