Arrestatieteam.nl De Blauwe Baret: Het Nederlandse Arrestatieteam en de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten Foto's, informatie, de wapens, de uitrustingen, de inzetten, kortom, alles over het Politie Arrestatieteam
Geplaatst: Di Jun 22, 2010 8:34 Onderwerp: als hoofdagent direct bij het at
Hallo,
Na vele uren surfen op het internet is mij één ding nog niet helemaal duidelijk.
Ik las dat je politieagent moest wezen met twee ervaring OF hoofdagent. Bedoelen ze met of hoofdagent dat je na je vier jaar durende opleiding gelijk bij het at mag?
Ik las ergens dat je op het minst Agent moet zijn met 2 jaar werkervaring. Maar dat wilt niet zeggen dat je aangenomen wordt.
Het zelfde met het feit dat je op je 17,5 jaar kan solliciteren bij de politie. Dat wilt nog niet zeggen dat je aangenomen wordt, ze gooien het dan op levenservaring. Gewoon een aantal jaren Noodhulp draaien en vervolgens bikkelen voor het Arrestatie Team. Tenzij je zover boven alles uit schiet tijdens de testen.
Tuurlijk geniet ervaring de voorkeur, maar door het nijpende te kort aan mensen maak je denk ik wel een kans. Als je natuurlijk aan de eisen voldoet! En dan bedoel in niet alleen lichamelijk maar ook mentaal.
powerpeet Aspirant
Geregistreerd op: 23-6-2009 Berichten: 12 Woonplaats: Koud en Natte plek
Tuurlijk geniet ervaring de voorkeur, maar door het nijpende te kort aan mensen maak je denk ik wel een kans. Als je natuurlijk aan de eisen voldoet! En dan bedoel in niet alleen lichamelijk maar ook mentaal.
Wat volgens mij nog weleens veel mensen vergeten is JUIST het mentale gedeelte het belangrijkste. Uit zeer betrouwbare bron is je lichamelijke conditie uiteraard wel belangrijk en maakt de testen enigzins dragelijk; je doorzettingsvermogen , stressbestendigheid , professionaliteit en daadkracht maken je uiteindelijk tot een goede kandidaat.
Zorg dus dat je niet alleen de fitness induikt om aan die biceps te werken, maar ga ook de uitdaging met jezelf aan. Zoek eens wat leuke roadwork-parcours op, kijk op het crossfit-forum, duik een week de bossen in of wees creatief. _________________ Pik op 't dek; en dames, jullie toch wel met je platgereden egel..
Gebruik je vrienden. Organiseer een avondje bbq-en, met een man of 10.
Alleen bepalen je vrienden hoelaat ze je wakker maken voor de eerste fysieke onderdelen. (Zwemmen in het kanaal, met je grote vriend De Balk op pad) Om daarna eens lekker naar One Fly Over The Cuckoo's Nest te gaan kijken. Jij blijft wakker, terwijl je in een lekkere stoel zit. En je schrijft alle voornamen op van de spelers in de film.
Laat alles aan bod komen. Ook zeker Me(n)taal.
Goeie dienst. _________________ --Tough Ain't Enough--
snipernl Hoofdagent
Stel je hebt eerst een aantal bij de marechaussee gewerkt en daarna bij de politie gaat als hoofdagent, dan is dit allemaal wel mogelijk.Het is zoals meerdere al zeggen een pré om eerst een aantal jaren werk ervaring op te doen voor sollicitatie.
gegroet _________________ Wachten op einde vacature-stop Kmar...