Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Jumpersknie, iemand persoonlijk ervaring mee?

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Noodhulper » wo apr 27, 2011 23:41

Google heb ik al gebruikt, sportfysio etc. ook.

Ik heb een jumpersknie, overbelasting van peesaanhechting. Momenteel ook flink ontstoken. Zodra de ontsteking (door rust) weg is, mag wat meer gaan oefenen, tot dan alleen een beetje hinkelen...

Is er iemand die hier zelf ook ervaring mee heeft, hoe deed jij dat met werk? Ik zie het niet zitten om weken (of maanden...slik) binnen te zitten..
-= Sociaal waar het kan =-
-= Duidelijk waar het moet =-
Noodhulper
Aspirant

Berichtdoor TV87 » do apr 28, 2011 14:47

Ik heb wel ervaring met een lopersknie. Dat is pijn aan de buitenzijde van je knie. Namelijk een soort van ontsteking aan een pees.

Ik heb alles geprobeert. Rust, rek oefeningen, ijs erop, aangepaste schoenen, krachttraining, injectie, MRI scan, fysiotherapie. Allemaal geen resultaat.

Tot ik sinds kort bij een sportfysiotherapeut een shockwave behandeling heb laten doen. Dan gaat men met een apparaatje over de aangedane plek. Dat apparaatje geeft allemaal korte schokken/tikken op de bewuste plek. Hierdoor ontstaat er als het ware een soort van letsel, wat het lichaam oproept om zichzelf te herstellen. Tot nu toe heeft het bij mij geholpen. Ik bouw weer rustig op. Ben momenteel op ongeveer een half uur hardlopen en heb nog geen last gehad, terwijl ik dat eerder wel had.

Wie weet kun je er iets mee. Google maar eens op shockwave behandeling.

Gr Thijs
pl2100
TV87
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » do apr 28, 2011 19:42

Lijkt veel op de bikers knee. Daar heb ik eens last van gehad.

Destijds (naar eigen inzicht) rustig aan gedaan, maar wel in beweging gehouden door lichte oefeningen en deze langzaam op te voeren. Dat heeft - bij mij - geholpen. Of dat in jou geval ook het devies is, daar moet je voor naar de fysio.

En ja, die bikers knee had ik destijds opgelopen onder werktijd (en ik daarnaast in de sportschool vaak Ass to the grass squats deed :roll: ).
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Noodhulper » za apr 30, 2011 0:54

Vandaag derde fysio gehad. Ontsteking is weg (kruidenthee en reiki in plaats van pilen, ik zweef zo de kamer uit..).

Oefening erbij gekregen en dit voelt beter aan. Intreden van de pijn blijft langer weg en hersteltijd neemt af, marginaal maar wel een teken dat het werkt. Voorlopig nog 1 a 2 weken rust en licht oefenen dan zien we verder.
Sowieso, tot volledige genezing minimaal maanden...

@Thijs, shockwave gezien, werkt mijn fysio niet mee, maar er zijn er genoeg die dat wel doen, mocht ik die kant op willen.

@BLue, heeft idd wel wat weg van de bikersknee. Heb het zelf niet opgelopen onder werktijd, maar puur door te veel sporten en te veel met links als standbeen te doen wardoor de rechter in ontwikkeling is achtergebleven.
-= Sociaal waar het kan =-
-= Duidelijk waar het moet =-
Noodhulper
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » za apr 30, 2011 13:15

Bleu_E1000 schreef:En ja, die bikers knee had ik destijds opgelopen onder werktijd (en ik daarnaast in de sportschool vaak Ass to the grass squats deed :roll: ).

Natuurlijk bullshit dat je dat hebt gekregen door diepe squats.
Tenzij je slechte vorm had en/of meer gewicht gebruikte dan je aan kon natuurlijk.....
En bedoel je dat je politie biker bent Emile......?
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » za apr 30, 2011 13:54

GlockCop schreef:
Bleu_E1000 schreef:En ja, die bikers knee had ik destijds opgelopen onder werktijd (en ik daarnaast in de sportschool vaak Ass to the grass squats deed :roll: ).

Natuurlijk bullshit dat je dat hebt gekregen door diepe squats.
Tenzij je slechte vorm had en/of meer gewicht gebruikte dan je aan kon natuurlijk.....
En bedoel je dat je politie biker bent Emile......?

Ass to the grass had ik destijds inderdaad een minder goede vorm in. :oops: Iets met de stand/plaatsing van de voeten... :oops:

Nope, ik ben/was geen politie biker zoals je weet. Ik werkte destijds bij TNT. Je hebt het notabene zelf een keer hier op 't forum gezet. :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » za apr 30, 2011 14:10

Maar dingen veranderen Emile. Dus ik denk: ik vraag het even!
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » za apr 30, 2011 14:14

Zit wat in. Ik ga zo maar eens squats doen. Maar dan op de juiste wijze. :wink:
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Betty Blue » ma jan 09, 2012 11:52

Ik trek ook een nummertje met een lopersknie..

Hou niet zo van blessures, heb zo nog wel mijn FMV testje
op de academie. Ben beniieuwd of ik er een beetje doorheen kan bijten.

Morgen naar sportfysio.
Mislukken in je voorbereiding is voorbereiding van je mislukking.
Betty Blue
Agent

Berichtdoor -=BE=- » ma jan 09, 2012 20:03

Noodhulper schreef:Google heb ik al gebruikt, sportfysio etc. ook.

Ik heb een jumpersknie, overbelasting van peesaanhechting. Momenteel ook flink ontstoken. Zodra de ontsteking (door rust) weg is, mag wat meer gaan oefenen, tot dan alleen een beetje hinkelen...

Is er iemand die hier zelf ook ervaring mee heeft, hoe deed jij dat met werk? Ik zie het niet zitten om weken (of maanden...slik) binnen te zitten..

Ook last van gehad. Vanalles geprobeerd om er vanaf te komen. Uiteindelijk shockwave therapie gehad. Ben het rennen nu weer langzaam op aan het bouwen en sinds 4 jaar ren ik nu pijn vrij.
Gelukkig wel mijn conditie met wielrennen, mountainbiken en spinnen op peil kunnen houden.
Avoid the fight if you can, but if there is a fight, be in it to win.
-=BE=-
Agent

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten