Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

A.C.T. Seminar

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Is een realistische mesaanval echt af te weren?

Poll eindigt op za aug 04, 2012 21:39

Ja.
2
25%
Nee.
2
25%
Met Krav maga, Kapap, SPEAR of Systema.
0
Geen stemmen
Nee, ik raak waarschijnlijk gewond maar bepaal waar.
4
50%

Totaal aantal stemmen : 8

Berichtdoor edge-solutions » zo mei 06, 2012 21:39

Dit bericht wordt geplaatst omdat wij denken dat leden van deze site (helaas) regelmatig in contact komen met geweld. Deze seminar is zeker een toevoeging op jullie skillsset en willen wij jullie daaromniet onthouden

Edge-Solutions is trots de introductie van Armed combat & tactics in Nederland te mogen verzorgen.

A.C.T. is een full contact weapons fighting system
ontstaan in Israël en ontwikkeld door Alexander Zheleziak en Noah Gross.
A.C.T. streeft naar een maximaal realistische benadering van mesvechten en verdediging en is daardoor uitermate geschikt als aanvulling voor systemen zoals Kapap en Krav Maga.
A.C.T. technieken bestaan uit het afweren van aanvallen met mes, kapmes, stokken, kobutan en veel meer.

Waarschuwing: Beschermbrillen (goggles) zijn verplicht. Handbescherming (MMA handschoenen) is aan te bevelen.

Wanneer u interesse heeft om deel te nemen aan deze unieke introductie seminar door de grondlegger, Alexander Zhelezniak, zelf dan kunt u zich aanmelden bij edge-solution te Breda.

Wij hopen u te mogen verwelkomen op 1 of 2 september in Breda.
Met sportieve groet,

Mario Loeffen
edge-solutions
Aspirant

Berichtdoor PatF » ma mei 07, 2012 19:08

Beetje jammer dat je voor reclamedoeleinden dit forum misbruikt, zonder je aan 1 van de belangrijkste fatsoensnormen (en niet alleen op dit forum) te houden.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Groene kikker » ma mei 07, 2012 19:40

Zo goed gesproken Patf.
Ik zie niet in wat we nu weer met een of andere nieuwe vorm van joodsstraatvechten (Krav maga) moeten.
Niemand moet zich persoonlijk aangesproken voelen.....
Verbaas je niet, verwonder je slechts!
Groene kikker
Aspirant

Berichtdoor edge-solutions » ma mei 07, 2012 19:45

PatF schreef:Beetje jammer dat je voor reclamedoeleinden dit forum misbruikt, zonder je aan 1 van de belangrijkste fatsoensnormen (en niet alleen op dit forum) te houden.

Beste PatF,
Ik heb de hele site doorgenomen en ben niets tegen gekomen waarom mijn reactie ongepast is of, zoals u aangeeft, een fatsoensnorm overschrijdt.
Misschien dat ik onder "fatsoensnormen" iets anders begrijp dan U.
Ik kom postings tegen van Krav Maga, SPEAR, Thai Boxing vandaar dat dit onderwerp ook bij het hoofdstuk Sportscholen geplaatst is.
Ik begrijp ook uw reactie niet goed omtrent "en niet alleen op dit forum", natuurlijk wordt dit evenement ook op andere plaatsen vermeld maar daar is het net ook op ingericht.

Mogelijk dat de Moderator hier een mening over heeft. Indien deze het bericht ook ongewenst vindt dan wordt deze gewoon verwijderd.

Met vriendelijke groet,
"Experience is a brutal teacher, but you learn. My god do you learn" C.S. Lewis
edge-solutions
Aspirant

Berichtdoor Groene kikker » ma mei 07, 2012 20:13

Tja het is dus heel moeilijk om je voor te stellen?
Zoals (bijna) iedereen hier doet stelt hij of zij zich eerst even voor.
Hiervoor is een speciaal stukje gemaakt op het forum.

Daarbij vind ik het persoonlijk heel raar dat je reclame maakt voor een training of dienst ( weet even niet meer hoe het op je site staat) voor dit messen vecht systeem.

Het kan aan mij liggen maar volgens mij is het nu toch wel duidelijk?

Groeten
Verbaas je niet, verwonder je slechts!
Groene kikker
Aspirant

Berichtdoor edge-solutions » ma mei 07, 2012 20:54

Ok dat is klare taal.
Je hebt helemaal gelijk, dit is mij helemaal ontschoten en dat komt inderdaad erg onbeschoft over van mijn zijde. Mijn welgemeende excuses hiervoor ook aan PatF.

Ik ben een oud KMar en ben daarna de beveiligingsbranche ingegaan dus ik weet niet of dit aansluit bij de meeste actieve leden vandaar.

Waarom ik het A.C.T. seminar onder jullie aandacht wilde brengen heeft geen commerciële insteek (klinkt vreemd maar is echt waar)
Ik haal Alexander naar Nederland, niet om weer een Israëlische sport te introduceren maar om een ondersteuning aan te reiken aan o.a. de diverse IBT docenten die bij het seminar aanwezig zullen zijn. Deze kunnen het vervolgens oppikken en in hun trainingen implementeren.
Ik heb geen sportschool dus ga het ook niet wekelijks doceren aan de weekend commando's. Dus daar heb ik al geen baat bij.
Slaat het aan dan en het netwerk heeft er wat aan dan ben ik tevreden.
Ik heb heel veel gedaan met realistische zelfverdediging maar op het gebied van mesaanvallen schiet eigenlijk alles tekort.
Ik probeer professionals te bereiken die in de praktijk daadwerkelijk met steek en slagwapens in contact kunnen komen. Ik weet dat veel burgers niets ophebben met Politie maar ik ben echt van mening dat jullie goed werk verrichten en leef echt mee als er weer een agent sneuvelt terwijl hij zijn werk verricht (of buiten diensttijd optreed)
Hopelijk licht dit mijn M.O. een beetje toe. Dus ik bedoelde geen dis-respect en heb enkel de beste intenties.
edge-solutions
Aspirant

Berichtdoor GlockCop » ma mei 07, 2012 21:06

Nu je je, enigszins, hebt voorgesteld: welkom!
Ik snap wat groene bedoelt maar ik heb totaal geen bezwaar tegen dit soort posts.
Ik vind, hoop, dat dit forum anders is dan infopolitie, hv forum enz.
Hier zit net even een ander kaliber diender.
Daar is dit een voorbeeld van. Nu maar hopen dat je daar ook niet hebt lopen posten edge.....
Ik denk dat hier nog wel lui te vinden zijn die interesse hebben.
Bij de vest controle laatst vonden ze in mijn rug plaat een mes indent.....
Maar Breda is te ver voor mij. Voor degene die wel kunnen edge..wat was de korting die ze kregen bij het gebruik van de promotiecode atforum? :wink:
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor edge-solutions » ma mei 07, 2012 21:31

Gelukkig maar want ik bedoelde er echt niets verkeerd mee.

Ik heb het evenement via Facebook gepromoot en heb de flyer doorgemaild naar mijn netwerk. Ik weet natuurlijk niet waar die hem posten maar ik doe het onder Edge-Solutions.

Ik kwam toevallig bij jullie uit omdat wat ex-collega's mij hier op wezen dus heb nog niets gepost bij de andere sites.

Zoals ik al aangaf wil ik zeker de professionals bereiken en tot nu toe komen er al IBT docenten, politie agenten, docenten landmacht, PI IBT-ers, oud KCT en vermoedelijk ook actieve KCT-ers, Luchtmacht OGRV maar ook Krav Maga en Kapap beoefenaars waarvan er ook veel actieve collega's zijn.

Daarom sta ik ook niet toe dat er tijdens het seminar onderlinge haat en nijd uitgesproken wordt. Ik weet uit ervaring dat blauw en groen botst maar dat zie is als gezonde competitie drang. Hetzelfde geldt voor de diverse vechtsystemen en Justitie onderdelen. Er zijn al teveel eilandjes!
IBT/BOT/DKDB/AT en alle andere acroniemen zijn voor mij gelijk.
Ik waardeer ieder advies die ik krijg en zal overal iets van leren.
Net als van mijn stomme introductie op jullie site ;-)

Omtrent kortingen, de prijzen zijn scherp omdat ik kosten dekken hoop te zijn en ook een beperkt aantal deelnemers kan toelaten om de kwaliteit en toezicht te borgen. Maar ik ben benieuwd of er veel leden van dit forum interesse hebben en dan kan ik daar altijd nog iets op loslaten :P
edge-solutions
Aspirant

Berichtdoor PatF » di mei 08, 2012 17:39

No hard feelings. Ik sta zeer zeker ook open voor andere disciplines, welke een goede aanvulling op mijn vaardigheden kunnen zijn. Ik weet echter dat de doorsnee diender te weinig vaardigheden heeft om deze handvatten te snappen, laat staan toe te kunnen passen. Deze collega's kun je alleen wijzen op hun onmogelijkheden en beperkingen. Sinds enige tijd maken onze IBT-docenten gebruik van een stroommes bij de trainingen. Nou, ik heb al menig collega zien dansen.

Helaas, Breda is voor mij ook te ver weg. Desalniettemin veel succes met de seminar.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor edge-solutions » di mei 08, 2012 19:15

Werken jullie met de shockblade, dat is mooi.
Helaas kunnen wij hier niet mee trainen i.v.m. de wapenwet want het is zeker een mooi middel om de training realistischer te maken. Bij rubberen messen nemen cursisten vaak veel meer risico's dan dat zij in het echt zouden moeten doen.

Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn. Ik hou wel van praktijk uitwisselingen.

P.s. vinden jullie dat ik mij alsnog even voor moet stellen op de introductie pagina. Gezien mijn niet actieve status.
edge-solutions
Aspirant

Berichtdoor SasRelic » di mei 08, 2012 19:19

Lijkt mij interessant, maar helaas ook voor mij te ver weg.

In Breda loopt er wel een toekomstige cursist rond. :D

http://nos.nl/artikel/370780-steekparti ... breda.html
SasRelic
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » di mei 08, 2012 20:43

Je bent van harte welkom om vaker te posten edge dus stel je gerust voor.
Er zitten hier actieve maar ook "exen" van van alles.
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Six » wo mei 09, 2012 16:51

Deels off-topic: ik zal de proberen om ECHT eens goed tijd te maken voor de site en het forum en dan neem ik ook de forumregels eens goed onder handen om het voor nieuwe leden wat duidelijker te maken wat van ze wordt verwacht.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor GlockCop » wo mei 09, 2012 19:00

Gewoon zoals in het bureau. Handje schudden en je voorstellen.
Dan koffie en gebak uitdelen.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor edge-solutions » do mei 10, 2012 10:18

Ik heb inmiddels mijzelf voor gesteld op het kantine deel van de site.

Koffie en gebak wordt natuurlijk lastig maar ik sta open voor suggesties.
edge-solutions
Aspirant

Volgende

Keer terug naar De sportschool

Toon nieuwe berichten