door PatF » vr jun 15, 2012 9:35
Ik vind het maar een vreemde redenatie van Marcop dat DSP en DVP bij de regio ondergebracht moeten worden, zodat dat het KLPD geld scheelt.
Misschien ooit van budgetverdeelsysteem gehoord ? Dat zou betekenen dat het KLPD een groot deel budget in gaat leveren, wat bij de regio er bij gaat komen.
Als ik kijk naar het vastgoed van het KLPD (en dan richt ik mij even op het oosten van het land, omdat ik daar zicht op heb), dan is er de laatste jaren al heel wat afgestoten en is daar het einde nog niet van in het zicht.
Dat de regio veel meer taken van met name DSP over heeft genomen, is een combinatie van de opstelling van de leiding van de DSP:" het perron is een verlengde van de openbare weg !" en het feit dat korpschefs van de regio daar in getrapt zijn.
Daarnaast is het van groot belang om te beseffen dat DSP wat FTE's betreft flink uitgekleed is (ook weer met name in het oosten) en dat men "gecentraliseerd" is. Dat betekend dus dat men de dienst tegenwoordig in Arnhem moet beginnen. Tegen de tijd dat men dus bijvoorbeeld in Hengelo is, is het stoffelijk overschot bij wijze van spreke al begraven.
Nee, laat die diensten gewoon waar ze horen.