Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Opleiding generalist (allround, niv. 4) - Amsterdam-amstelland

Algemene zaken omtrent het Arrestatieteam.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Collin » di aug 30, 2005 12:13

Beste allemaal,

Omdat ik nieuw ben zal ik mijzelf eerst even voorstellen.
Ik ben Collin, reeds 18 jaren jong (over iets meer dan anderhalve maand 19) en heb afgelopen jaar mijn HAVO diploma behaald met profiel Natuur & Techniek met als vrij vak Economie 1. Volgende week maandag begin ik in Leiden aan de opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening en ik heb er best wel zin in.

Ik heb mij gister opgegeven via de site van de Politie AA voor de selecties (iig gesolliciteerd) en was benieuwd of iemand mij wat meer kan vertellen over het geheel.

Is het, net als bij de Landmacht/Mariniers, zo dat je eerst een psychologische test hebt en dan een sporttest? En wat zijn gewenste resultaten bij de sporttest om goedgekeurd te worden?
En de opleiding, die is toch 5,5 jaar en dan afwisselend werken en leren?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind dat er weinig over te vinden is, minder dan over opleidingen bij de Landmacht etc.
Collin

Berichtdoor NW » di aug 30, 2005 13:12

Hai Collin,

Allereerst begrijp ik niet de toevoeging AA? Ik ga er dan maar even vanuit dat je een Bachelor of Masteropleiding gaat doen, ook gezien je vooropleiding.

Maakt in feite qua antwoord op je vragen niet zo heel veel uit. Die testen zijn over het algemeen wel het zelfde voor de meeste functie's. Het bestaat uit twee dagen (op verschillende data). De eerste dag krijg je een soort psygologische/capaciteiten test op de computer, een sporttest en een rollenspel. De tweede dag staat voornamelijk in het teken van het gesprek met een psygoloog. Kan zijn dat die indelingen van die dagen tegenwoordig weer iets anders is hoor, weet het niet zeker. Maar de onderdelen zijn nog steeds het zelfde.

Van al die elementen wordt een rapport opgemaakt met een advies naar het korps waar je hebt gesolliciteerd en die nemen de beslissing om de procedure verder met jou te doorlopen.

Voor wat betreft die sporttest. Als je zelf regelmatig iets aan sport doet, dan is dit echt geen probleem. Wat precies de vereisten zijn, wordt nooit gezegd. Maar het gaat om wat sprinten, armkracht (optrekken aan een rekstok), sprongkracht, coordinatietest (oefening wordt 1x voorgedaan en dan zelf zoveel mogelijk na proberen te doen) en de bekende schuttel run met die piepies. Loop je trap 8 of hoger, dan zit je zeker weten goed!

Maar het wordt moeilijker voorgedaan dan dat het is hoor, vaak krijg je zelfs nog herkansingen als het nodig is.

Gr. NW
NW

Berichtdoor NW » di aug 30, 2005 13:15

Oh ja, de opleiding bestaat tegenwoordig uit werken en leren. Drie maanden school, drie maanden werken. Bij niveau 3 is het laatste jaar meer werken dan school dacht ik. Bij niveau 4 en hoger blijft het de hele opleiding zo als ik het goed heb.

Succes!
NW

Berichtdoor Nick » di aug 30, 2005 15:06

Guest schreef:Hai Collin,

Allereerst begrijp ik niet de toevoeging AA? Ik ga er dan maar even vanuit dat je een Bachelor of Masteropleiding gaat doen, ook gezien je vooropleiding......

Gr. NW

AA staat voor Amsterdam-Amstelland

mvgr

Nick

Edited By Nick on 1125407245
Nick
Surveillant

Berichtdoor NW » di aug 30, 2005 15:24

Oke, ik heb hem door.... Bedankt Nick!
NW

Berichtdoor Collin » di aug 30, 2005 15:35

Bedankt voor alle snelle replies!

Voor NW: Ik wil geen bachelor opleiding doen want ik wil op straat werken, en meer echt 'het werk' doen, en niveau 4 (generalist/allround politiemedewerker) sluit ook beter aan bij het Arrestatieteam denk ik mocht ik dat halen tegen die tijd.

Verder zijn de replies erg nuttig en ik weet nu goed waar ik aan toe ben, hartstikke bedankt!
Als er nog vragen bij me opkomen zal ik ze stellen.
Collin

Berichtdoor Ozcar » di aug 30, 2005 17:25

Guest schreef:Voor wat betreft die sporttest. Als je zelf regelmatig iets aan sport doet, dan is dit echt geen probleem. Wat precies de vereisten zijn, wordt nooit gezegd. Maar het gaat om wat sprinten, armkracht (optrekken aan een rekstok), sprongkracht, coordinatietest (oefening wordt 1x voorgedaan en dan zelf zoveel mogelijk na proberen te doen) en de bekende schuttel run met die piepies. Loop je trap 8 of hoger, dan zit je zeker weten goed!

Deze intest is naar mijn weten veranderd dit staat trouwens allemaalop www.politie-werving.nl. Maar er is tegenwoordig een hindernisbaan die gelopen moet worden. Hij is ongeveer vereglijkbaar met 1500 meter hardlopen (dat is naar mijn idee hoor). Succes met je sollicitatie. Gr Oz.
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor Pendec » wo aug 31, 2005 2:02

Guest schreef:Bedankt voor alle snelle replies!

Voor NW: Ik wil geen bachelor opleiding doen want ik wil op straat werken, en meer echt 'het werk' doen, en niveau 4 (generalist/allround politiemedewerker) sluit ook beter aan bij het Arrestatieteam denk ik mocht ik dat halen tegen die tijd.

Verder zijn de replies erg nuttig en ik weet nu goed waar ik aan toe ben, hartstikke bedankt!
Als er nog vragen bij me opkomen zal ik ze stellen.

sta ik ook altijd wel achter .. eerst ervaring opdoen alvorens door te groeien naar een leidinggevende functie ..

desalnietemin .. ik ken een voorval waarin een persoon de niveau 4 functie wou doen, terwijl hij eigenlijk ook een niveau 5 of 6 mocht ..
viel VIES tegen, vond het nix voorstellen en is dus ook gestopt ..
is natuurlijk heel persoonlijk, maar onder je niveau werken is ook niet altijd goed.

PLUS, arrestatie team moet je niet eens aan DENKEN!!
als je het op je weg heel mischien tegenkom en mee kan pakken zou het mooi zijn.

ik zou lekker deze opleiding afmaken, en daarna een niveau 5 functie ambieëren ..

succes!!
Pendec
Brigadier

Berichtdoor E.H. » do sep 01, 2005 23:03

Pendec schreef:PLUS, arrestatie team moet je niet eens aan DENKEN!!
als je het op je weg heel mischien tegenkom en mee kan pakken zou het mooi zijn.

Waarom mag je daar niet aan denken? Ik denk niet dat de mensen die thans bij het AT zitten er nooit over gedacht of gedroomd hebben. Dit is namelijk een van de weinige jobs waarbij de wil een belangrijke factor is.
Als je iets wilt, dan kun je daarnaar toewerken. Tuurlijk kom je niet zomaar bij het AT, maar als er geen wil is dan is er ook nooit een weg. En de wil ontstaat alleen als je er aan denkt!

Een functie bij het AT pak je niet zomaar even mee...

Of zeg ik nu heel iets raars???
E.H.

Berichtdoor Sungkit » vr sep 02, 2005 0:05

Guest schreef:

Waarom mag je daar niet aan denken? Ik denk niet dat de mensen die thans bij het AT zitten er nooit over gedacht of gedroomd hebben. Dit is namelijk een van de weinige jobs waarbij de wil een belangrijke factor is.
Als je iets wilt, dan kun je daarnaar toewerken. Tuurlijk kom je niet zomaar bij het AT, maar als er geen wil is dan is er ook nooit een weg. En de wil ontstaat alleen als je er aan denkt!

Laat ik het zo zeggen. De meeste zielen die nu in de At's zitten hadden toen ze solliciteerden bij de politie geenzins het idee om naar het AT 'toe te werken' zoals je het zelf aangeeft. Ze zijn er overigens wel hoor...van ik ga ervoor, ik laat 'r alles voor en het is m'n droom. En die het ook nog gelukt zijn. Maar geloof me alsjeblieft..dat is maar een HEEL klein percentage en zijn de echte bikkels.
..SUNGKIT..
Sungkit
Hoofdagent

Berichtdoor Pendec » vr sep 02, 2005 3:03

Sungkit schreef:
Guest schreef:

Laat ik het zo zeggen. De meeste zielen die nu in de At's zitten hadden toen ze solliciteerden bij de politie geenzins het idee om naar het AT 'toe te werken' zoals je het zelf aangeeft. Ze zijn er overigens wel hoor...van ik ga ervoor, ik laat 'r alles voor en het is m'n droom. En die het ook nog gelukt zijn. Maar geloof me alsjeblieft..dat is maar een HEEL klein percentage en zijn de echte bikkels.

amen :)
Pendec
Brigadier

Berichtdoor Collin » vr sep 02, 2005 14:50

Ik denk toch dat 80% van de mensen bij het AT dat al wilden toen ze solliciteerden... Maarja das mijn mening, tuurlijk zijn het pittige gasten, maar het zijn gewoon normale jongens en jij maakt een soort goden van ze vind ik, beetje overdone, niet? :oops:
Collin

Berichtdoor Pendec » vr sep 02, 2005 15:02

en wij VERTELLEN je dat het dus niet zo is :)

hahahaha jongentje jongentje toch :)
nu laat je je fantasie een beetje gaan hoor ;)

Edited By Pendec on 1125666372
Pendec
Brigadier

Berichtdoor Collin » vr sep 02, 2005 17:05

Ja hoor meneer...
We zullen zien of het fantasie is, dus AT'ers zijn stuk voor stuk enorm stoeren binken en in de verste verte geen normale mensen.. Ow ow ow, volgens mij gaat JOUW fantasie op hol. Het zijn NORMALE mensen, nuchter, en ze zijn topfit. That's it. Volgens mij zit jij met de film Rambo in je hoofd, wake-up.

Mijn wil is er iig, en ik leef volgens het motto waar een wil is, is een weg. Of geld dat niet als je een normaal mens bent? Kan je mij dan vertellen waar ik God kan worden :???:
Collin

Berichtdoor Chef » vr sep 02, 2005 17:19

Collin,

Met alle respect kerel, maar reageer je niet ''netjes''.

Ze proberen je hier alleen voor een ''fout'' te behoeden.

Zij/ik zullen de laatste zijn die zeggen dat je je dromen niet na moet jagen, sterker nog, ik moedig het iedereen aan. Dit om de simpele reden, dat niemand anders het voor je doet.

Maar zoals ik al heb gezegd, ze willen je alleen waarschuwen.
Er komen hier zo veel mensen met het id van: ik ga bij de politie, en binnen 4 a 5 jaar loop ik met een blauwe baret rond.
Zo gaat het dus niet, en dat willen ze je uitleggen.

En wat betreft dat Aters ook maar normale mensen zijn, denk niet dat je dat aan de meeste hier hoeft uit te leggen.. ;)

Edited By Chef on 1125674406
"If you can't remember, the Claymore is pointed towards you.."
Chef
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar Arrestatieteam

Toon onbeantwoorde berichten

Toon nieuwe berichten