Arrestatieteam.nl forum index
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret: Het Nederlandse Arrestatieteam en de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten
Foto's, informatie, de wapens, de uitrustingen, de inzetten, kortom, alles over het Politie Arrestatieteam

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Oefening schiphol oost - 737 onder attack

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Arrestatieteam.nl forum index -> Arrestatieteam
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
groenehorzel
Gast

Naar boven
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag net een oefening van de marrechaussee by een boeing,
een soort van kaapings oefening?, ik zag de heeren zo bezig, en vraag my toch wel eens af of ze ook zo te werk gaan als de motoren draaien?ik heb hier verders geen verstand van(ben zelf motormonteur vliegtuigen) en weet dat er een vry grote gevaren zone zit om de motor.(het zal niet de eerste keer zijn ,dat wij iemand uit een motor mogen plukken)

Verders best spannend om te zien! BBE-Mariniers

Edited By groenehorzel on 1100810942

Chef
Hoofdcommissaris

Naar boven
BerichtGeplaatst: Do Nov 18, 2004 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik zag net een oefening van de marrechaussee by een boeing,
een soort van kaapings oefening?, ik zag de heeren zo bezig, en vraag my toch wel eens af of ze ook zo te werk gaan als de motoren draaien?ik heb hier verders geen verstand van(ben zelf motormonteur vliegtuigen) en weet dat er een vry grote gevaren zone zit om de motor.(het zal niet de eerste keer zijn ,dat wij iemand uit een motor mogen plukken)

Verders best spannend om te zien!

Hoi groenehorzel,

Kapings oef door de Kmar? Waren het niet de BBE-Mariniers ers?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
groenehorzel
Gast

Naar boven
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik niet zeker, ze reden met voertuigen van de Kmar(pantser)

Doggieman
Hoofdcommissaris

Naar boven
BerichtGeplaatst: Vr Nov 19, 2004 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

groenehorzel schreef:
Dat weet ik niet zeker, ze reden met voertuigen van de Kmar(pantser)

Ik heb zelf ook een viertal jaren op Schiphol gewerkt, en we hadden regelmatig oefeningen op Schiphol-Oost, zoals het ontruimen van een toestel, bestormen van een toestel, etc. etc..

Doggieman Wink

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Mms
Aspirant

Naar boven
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Het was inderdaad een oefening van de BBE, met werkelijk alles erop en eraan. Mooie Boeing 747, 150 tal gijzelaars, 6 groepen BBE'ers, stewardessen, IED's, Mp5's, revolvers en ga nog maar even door. Genoeg om de BBE even flink te lijf te gaan Razz. Niet alleen was het een oefening, tevens ook een demo voor een 100 tal genodigden (allemaal hoge piefen van kmar, marns, politie, dsi en vast nog wel wat andere instanties) die tevens als VIP's aan boord van het vliegtuig zaten tijdens de kaping. Het was dus in eerste instantie de bedoeling dat het er allemaal mooi en soepel uitzag, vandaar dat wij - als kapers - een showtje moesten opvoeren in het vliegtuig zelf (je kent het wel, beetje brullen, schelden, boos kijken, rond lopen etc etc.)

De BBE kwam idd aan met YPR's van de Kmar, met daarop dat uberlelijke (Razz) trappetje.

Het was mijn 3e BBE oefening, maar zomaar even op donderdagavond een vliegtuig kapen met alles erop en eraan is toch wel ERG vet Cool

Groetjes,
Sld1 XXXX
XXXXXXXXXXXX

Ujku
Commissaris

Naar boven
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Question

Laatst aangepast door Ujku op Za Jun 28, 2008 13:45, in totaal 2 keer bewerkt

Mms
Aspirant

Naar boven
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Soms moet je jezelf eens wat promoten he Razz
Maar ik snap het verder wel hoor, no hard feelings.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Arrestatieteam.nl forum index -> Arrestatieteam Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: