Arrestatieteam.nl De Blauwe Baret: Het Nederlandse Arrestatieteam en de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten Foto's, informatie, de wapens, de uitrustingen, de inzetten, kortom, alles over het Politie Arrestatieteam
Ik zag net een oefening van de marrechaussee by een boeing,
een soort van kaapings oefening?, ik zag de heeren zo bezig, en vraag my toch wel eens af of ze ook zo te werk gaan als de motoren draaien?ik heb hier verders geen verstand van(ben zelf motormonteur vliegtuigen) en weet dat er een vry grote gevaren zone zit om de motor.(het zal niet de eerste keer zijn ,dat wij iemand uit een motor mogen plukken)
Verders best spannend om te zien!
Edited By groenehorzel on 1100810942
Chef Hoofdcommissaris
Ik zag net een oefening van de marrechaussee by een boeing,
een soort van kaapings oefening?, ik zag de heeren zo bezig, en vraag my toch wel eens af of ze ook zo te werk gaan als de motoren draaien?ik heb hier verders geen verstand van(ben zelf motormonteur vliegtuigen) en weet dat er een vry grote gevaren zone zit om de motor.(het zal niet de eerste keer zijn ,dat wij iemand uit een motor mogen plukken)
Verders best spannend om te zien!
Hoi groenehorzel,
Kapings oef door de Kmar? Waren het niet de ers? _________________ "The difrence between sports and combat is that in combat you burry the one who comes last..."
Dat weet ik niet zeker, ze reden met voertuigen van de Kmar(pantser)
Ik heb zelf ook een viertal jaren op Schiphol gewerkt, en we hadden regelmatig oefeningen op Schiphol-Oost, zoals het ontruimen van een toestel, bestormen van een toestel, etc. etc..
Doggieman _________________ In God we trust, all others are suspects
Het was inderdaad een oefening van de BBE, met werkelijk alles erop en eraan. Mooie Boeing 747, 150 tal gijzelaars, 6 groepen BBE'ers, stewardessen, IED's, Mp5's, revolvers en ga nog maar even door. Genoeg om de BBE even flink te lijf te gaan . Niet alleen was het een oefening, tevens ook een demo voor een 100 tal genodigden (allemaal hoge piefen van kmar, marns, politie, dsi en vast nog wel wat andere instanties) die tevens als VIP's aan boord van het vliegtuig zaten tijdens de kaping. Het was dus in eerste instantie de bedoeling dat het er allemaal mooi en soepel uitzag, vandaar dat wij - als kapers - een showtje moesten opvoeren in het vliegtuig zelf (je kent het wel, beetje brullen, schelden, boos kijken, rond lopen etc etc.)
De BBE kwam idd aan met YPR's van de Kmar, met daarop dat uberlelijke () trappetje.
Het was mijn 3e BBE oefening, maar zomaar even op donderdagavond een vliegtuig kapen met alles erop en eraan is toch wel ERG vet