Arrestatieteam.nl De Blauwe Baret: Het Nederlandse Arrestatieteam en de Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten Foto's, informatie, de wapens, de uitrustingen, de inzetten, kortom, alles over het Politie Arrestatieteam
Gewapende mannen 'bevrijden' arrestant
AMSTERDAM - Vijf gewapende mannen hebben maandag een arrestant meegenomen die een medische behandeling onderging in het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam. Dat heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Amsterdam bevestigd.
Het OM wil voorlopig alleen kwijt dat de arrestant David K. heet en in voorlopige hechtenis zat. Hij verliet het ziekenhuis samen met twee begeleiders toen zij door vijf gewapende mannen werden overvallen. Of er iemand is gewond geraakt, kon de woordvoerster nog niet zeggen. David K. droeg een zogenoemde broekstok, die er voor zorgt dat arrestanten moeilijk kunnen lopen.
Waarvoor de man in hechtenis zat en waar, wilde de woordvoerster niet zeggen. De politie is nog op zoek naar David K. en de vijf overvallers. _________________
:S dat vind ik nou geen leuk nieuws....
Maare verder wel schrikken natuurlijk als jij arrestate bewaker bent. krijg je ineens allemaal (vuur)wapens naar je gericht. _________________ iedereen Dubbelfrissssssss
Niet alleen als arrestantenbewaarder zit je in het ziekenhuis
Boeier zit bij het IBT, en boeier zit ook regelmatig in het ziekenhuis.
Boeier vindt dit zeker geen prettig bericht.
Misschien word het tijd om IBT´ers uit te rusten met andere bewapening.
IBT´ers onder ons mail me op de private mail wat jullie er van vinden.
Boeier AKA zeo tollerance
Tsja,... hoe lullig het ook is; imho was dit dus te verwachten... Ik vrees dat ook het optreden van criminelen zal gaan verharden.
Hoewel ik Boeiers wens snap, zou inwilliging een nieuw risico inhouden; ik kan me voorstellen dat lieden die gewapend een maatje bevrijden, wanneer ze weten dat de bewaking gewapend is, reeds uit voorzorg zullen schieten... Met alle risico's voor bewa's en omstanders van dien...
Laten we eerlijk zijn; criminaliteit is oorlog! En wie wint een oorlog? Juist! diegene met de beste wapens en de minste scrupules... We weten allemaal wie dat in deze kruideniersnatie in ieder geval niet zijn... :crazy: :crazy: :crazy:
Sterkte voor de bewa's en uiteraard...GEZOND WEER THUISKOMEN!!!
Greetzzzz Jan
Edited By JanZwolle on 1133831912 _________________ Ware woorden zijn zelden mooi,.... mooie woorden zelden waar!
zag laatst zon bewaker nonchelant in een stoel onderuit hangen met de h&k bungelend op zijn lijf.
denk niet dat dat protocol is maar ja .
maar wrom gaan bandieten en outlaws naar het hospitaal?
laat ze verotten en behandel ze in een kamertje gewoon in de marwei of andere bajes.
niks privileges, het zijn criminelen immers.
Ontsnapte door ouders teruggebracht
De gedetineerde man die maandagmiddag door vijf gewapende kornuiten werd bevrijd, zit weer achter de tralies.
David K. is maandagavond door zijn ouders teruggebracht naar de politie. Het onderzoek naar het vijftal dat de man bevrijdde, gaat door.
De gedetineerde had een bezoek gebracht aan de polikliniek van het AMC. De man ontsnapte buiten, op flinke afstand van de hoofdingang. Bezoekers, patiënten en personeel hebben er niets van gemerkt. _________________
laat ze verotten en behandel ze in een kamertje gewoon in de marwei of andere bajes.
niks privileges, het zijn criminelen immers.
Door het juist wel netjes te doen sta je boven die criminelen.. Ook de criminelen zijn ten slotte burgers die 'beschermd' moeten worden.. Dus laten we niet afzakken naar dat 'crimineel' niveau. :crazy:
Verder is het natuurlijk te belachelijk voor woorden, verharding van samenleving zal het wel heten..
Maar gelukkig geen slachtoffers, en ouders weten wat goed is voor de jongen. Nu nog even zoeken naar die andere idioten
Pcies Myck, helemaal gelijk mijns inziens.
Overigens wel een prachteinde aan dit verhaal, de ouders brengen de bandiet naar het bureau _________________ Arrestatieteam.nl
Dat de ouders hun criminele zoon hebben teruggebracht is te danken aan de dienders en de districtchef Ad Smit van D3 Amsterdam. De speurtocht die werd ingezet door de dienders leidde tot overgave van de ontsnapte gevangene. De druk van de politie werd voor de gevangene te groot. Door de ouders te bezoeken en te confronteren inclusief het uitkammen van de buurt bleek z'n waarde te hebben.
Maar we zijn nog niet klaar.
Ook naar de vijf bevrijders wordt in heel D3 druk gezocht. Ze komen aan de beurt en we zullen niet rustten totdat we ze alle vijf hebben aangehouden.
Semper Horstius _________________ SAKO TRG 21 + NightForce 12 - 42 x
Glock 34
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik weet dat den haag toestemming heeft gegeven om ibt met pepperspray uit te rusten ( niet dat dat helpt tegen vuurwapens ) en dat het aan de P.I. ´s zelf is of ze het daadwerkelijk in zetten. Bij ons willen ze dat dus niet, wat ikzelf de grootste onzin vind. In een cel zal het niet echt handig zijn, maar wel weer als de dreiging zo hoog is dat men liever niet naar binnen gaat kan het door het celluije gebruikt worden.
Wat betreft ziekenhuis bewakingen of transporten vind ik het wel weer handig, denk maar aan een situatie dat de ged. b.v. een opereer mesje weet te bemachtigen dan zou ik graag pepperspray hebben.
Hoe denk ik over een vruuwapen bij het IBT.
Ik vind dat er per Cluster een paar IBTérs een vuurwapen opleiding moeten krijgen zodat deze personen ingezet kunnen worden bij ziekenhuis bewakingen, Ik zat vorige week zelf bij een categorie A+ omdat er niks anders was, in eerste instantie kan het LBB niet komen bij een spoed transport, wij moeten altijd zelf de eerste bewaking oplossen mocht er spoed zijn. dus ook bij een A+.
Mag ik even vragen wat jullie verstaan onder een IBTer? In Rotterdam Rijnmond is IBT intergrale beroeps training of iets dergelijks en dit word gegeven door IBT docenten die gewoon agenten zijn dus gewapend?
Mag ik even vragen wat jullie verstaan onder een IBTer? In Rotterdam Rijnmond is IBT intergrale beroeps training of iets dergelijks en dit word gegeven door IBT docenten die gewoon agenten zijn dus gewapend?
Groetjes Snoeike
Intern BijstandsTeam van justitie _________________
Ook wij van het IBT zijn regelmatig belast met de eerste bewaking van A+ ers bij justitie als ze naar het ziekenhuis moeten.
Onze opleiding is wel beter geworden in die richting, we krijgen rijopleidingen en pepperspray opleiding. Hebben betere communicatie middelen en nauwe banden met politie en beveiliging als er een transport plaatsvind, vaak d.m.v een meerijdende poltie voertuig.
Nu alleen nog de pepperspray, lol, maar dit is bijna een feit.
Alleen tegen een gewapende overmacht kan toch echt niks gedaan worden.
Of het een oplossing is om bepaalde IBT'ers met een wapen uit te rusten weet ik ook nog niet.
Wel kan hier over nagedacht worden als er meer bekend word over een landelijk inzetbaar of regionaal inzetbaar IBT.
Voor nu moeten we het toch hebben van onze lief ogende gezichten en geheimhouding.
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2