Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Crossfit

Over sporten, trainen en zweten. Een record gelopen, hulp nodig bij vooruitgang? Praat er hier over.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Bleu_E1000 » vr sep 04, 2009 16:15

GlockCop schreef:Sportscholen gebruiken machines, Crossfit maakt ze.

Crossfit is een allround trainingsysteem ontwikkeld voor topatleten, politie en defensie. Wordt nu ook gebruikt door iedereen die het uiterste van zichzelf kan vergen en ook op die manier wil trainen.
Het traint in functionaliteit. Niet in de mooiste biceps kweken maar om in het echte leven dat zware object op te tillen enz.

Alle conventionele dingen die je hebt geleerd over rusttijden, spieren niet gelijk trainen, isolatie trainingen enz kun je overboord gooien.
Ook het feit dat je vroeger makkelijke trainingen had waarbij je lekker anderhalf uur in de sportschool rondhing.
Crossfit geeft je een tussen de 2 en ongeveer 30 minuten pijn, afzien en zweten feestje waarbij je ook nog wel eens wat kotst.
Ook is het de enige sport (Crossfit is namelijk een sport, niet een fitness schema) samen met wielrennen waarbij rhabdo voorkomt.
Google het maar voor volledige info maar in het kort: je gaat dood.

Klinkt absurd en onzinnig. Waarom zou je het doen? Omdat sommigen dat juist zoeken. Omdat het je voorbereid op alles wat je kan tegenkomen. Stuk sprinten achter een verdachte aan over schuttingen heen, trappen op en dan even paar minuten voluit vechten? Geen probleem, een 3 minuten Fran training is zwaarder.

Alleen als ik kijk naar de resultaten die ik in korte tijd heb gehaald ermee kan ik niet anders dan zeggen dat voor mij het het beste trainingsysteem is. Vooral in combinatie met vechtsporten.
Amerikaanse mariniers hebben het inmiddels ingevoerd als standaard training evenals enorm veel politieacademies en SWAT teams.

Het werkt door op de site de training van de dag (WOD) te bekijken. Wat daar staat is Rxed, het zwaarste niveau. Je gaat dan naar "start here"en dan het kopje "brandx scaled workouts". Dat is het forum van BrandX een Crossfit centrum. Die zetten daarop de afgeschaalde versies neer en mensen zetten hun score neer zodat je kan zien wat je ongeveer moet halen voordat je verder kunt opschalen.
Kies een niveau uit wat je denkt aan te kunnen en 3.2.1 GO!
Schrijf als je WOD's op en vergelijk je scores als ze weer langskomen.
Je gelooft niet hoe snel je vooruit gaat.

De gemeenste WOD's hebben meisjes namen en degene waar je het zwaarst op stuk gaat zijn vernoemd naar gesneuvelde militairen, politie en brandweer. Hero workouts.
Onder excercise demos kun je enorm veel filmpjes zien hoe het moet.

Probeer het 2 weken of een maand. Is het voor jou dan merk je het vanzelf. Vind je het niets, heb je het geprobeerd.
Het wordt door veel vergruisd en door veel opgehemeld. Probeer het zelf want dat is het enige dat telt.

Filmpjes:
Fran: http://www.youtube.com/watch?v=IVBgKB4Gnsw
Marines: http://www.youtube.com/watch?v=C21FzJ9Q9kY&feature=related
Tabata something else: http://www.youtube.com/watch?v=hNlkqhB3t9o
Cindy 28 rounds RXed: http://www.youtube.com/watch?v=q7pIXE12vNo&feature=related
DE killer WOD "Murph" http://www.youtube.com/watch?v=wFWr0MdiEl0&feature=related

Cindy is een leuke om te proberen als je nog nooit Crossfit hebt gedaan.
in 20 minuten zoveel mogelijk rondes van 5 pull ups 10 push ups en 15 squats zonder gewicht.

Site: www.crossfit.com
Forum: http://www.crossfitbrandx.com/index.php/forums/

Kortom: DE sport voor de meeste leden van dit forum :!: :roll:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nette tijd had je met Elizabeth!
GlockCop schreef:Ik heb vandaag ook Elizabeth gedaan. Pack. Maar Emile heb je echte ring dips gedaan? Dus met ringen?

Ja, met ringen, fitnessruimte en gym-/turnzaal zitten naast elkaar, dus dat scheelt... Hoef ik geen vervangende oefening te zoeken.
GlockCop schreef:Zal ik maar een Crossfit topic beginnen trouwens? Gooien we alle info in 1 topic. Crossfit Infidels!

Bij dezen heb ik dat dus al gedaan. :roll:
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Sport Addicted » ma sep 07, 2009 13:00

Toppie, een crossfit topic.

Training voor vandaag 7 sept 2009:
“CrossFit Total”
Back squat, 1 rep
Shoulder Press, 1 rep
Deadlift, 1 rep
Post total to comments.

Normaliter staan er alternatieve gewichten voor "puppies" etc bij, nu niet. Althans, ik zie ze niet.
Welke gewichten hebben jullie gebruikt? Je max gewicht voor 1 herhaling? Ga hem vd week doen, vanmorgen maar weer een keer body pump gedaan. Was effe geen andere mogelijkheid....

Vind de trainingen tot dusver echt TOP
Sport Addicted
Aspirant

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma sep 07, 2009 13:13

Sport Addicted schreef:Toppie, een crossfit topic.

Training voor vandaag 7 sept 2009:
“CrossFit Total”
Back squat, 1 rep
Shoulder Press, 1 rep
Deadlift, 1 rep
Post total to comments.

Normaliter staan er alternatieve gewichten voor "puppies" etc bij, nu niet. Althans, ik zie ze niet.
Welke gewichten hebben jullie gebruikt? Je max gewicht voor 1 herhaling? Ga hem vd week doen, vanmorgen maar weer een keer body pump gedaan. Was effe geen andere mogelijkheid....

Vind de trainingen tot dusver echt TOP

Ik zal zo ff kijken of ze er nu wel bij staan. Meestal komen die wat later erbij te staan. Ga vanmiddag Nancy doen.

EDIT: "Everyone is a Big Dawg today" Dus of allemaal rxed-niveau of op je eigen maximum...ik gok 't tweede. Glock?

----------------
Now playing: Labelle - Voulez vous couchez avec moi
via FoxyTunes
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma sep 07, 2009 18:27

"Nancy"
Niveau: Pack
5 rondes:
400 meter rennen
30 kg Overhead Squat, 15 reps

Tijd: 18:33

Wel 'n pittige tante hoor. Dacht eerst dat ze vooral m'n benen zou slopen. Niet dus! :roll: Die Overhead Squats zorgen er echt goed voor dat ze vooral je schouders en rug sloopt...
----------------
Now playing: The Rolling Stones - Street Fighting Man
via FoxyTunes
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » di sep 08, 2009 23:44

Even wat resultaten plaatsen:

Clean & Jerk 1-1-1-1-1-1
70 kg. Viel beetje tegen.

6 rounds for time of:
Run 400 meters
25 Burpees
33:06 min.
Die 400m rondes gingen goed, maar die smerige burpees weer... Kreeg het niet voor elkaar om elke keer een 30cm hoog punt aan te tikken.

"CrossFit Total"
Back squat, 1 rep
Shoulder Press, 1 rep
Deadlift, 1 rep

M'n 1RM weer beetje opgepoetst. Heb bankdrukken erbij gedaan, daardoor viel de press wat tegen denk ik.
SQ: 135 kg
BP: 117,5 kg
DL: 150 kg
SP: 65 kg
-LN-
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » wo sep 09, 2009 8:52

Crossfit total is je max op de drie. Dus ga door tot je je 1 rep max hebt en ga dan naar volgende.
1-1-1-1-1-1-1 is hetzelfde maar dan heb je 7 pogingen. Gemiste pogingen tellen ook.

Bij WOD's als Cindy waarbij "squat" staat is het zonder gewicht.

Clean Jerk kwam ik ook uit op 70 LN. Voor mij een PR dus ik was erg happy.
De 400m en burpees heb ik op pack gedaan.
Dan was het 4x400 meter en 15 burpees. 16 minuten hel.
33 minuten is te lang, dan ben je niet meer intensief bezig maar aan het slepen. Terugschalen is de sleutel.

Ik ga nu mijn total doen. Maar jouw scores ga ik niet halen LN. Erg netjes!
MAAR, doe ze op de voorgeschreven volgorde en doe volgende keer bench als laatste.
Ik doe regelmatig een 3x5 of soms zelfs 5x5 bench press na Crossfit. Gewoon om het bij te houden.

EDIT
Crossfit total:
SQ: 120
SP: 65
DL: 150.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » za sep 12, 2009 18:49

Mijn workout van vandaag:
WERKEN...zijnde van 10.00 tot 17.00 in de weer geweest.
Afwisselend op de fiets met ongeveer 50 kg in de fietstassen en lopen met ongeveer 6 kg in de schoudertas...

----------------
Now playing: canned heat - on the road again
via FoxyTunes
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » zo sep 13, 2009 15:46

CrossFit is a strength and conditioning program. We were talking about intensity today at the Brand X Health and Fitness Challenge. Intensity is where we get the best adaption. Intensity is what sets us apart from other strength and conditioning programs. Intensity can be measured by our power output. Power is defined as force times distance divided by time and is written, P = F X D/ T. You are the engine that provides the power. Long slow workouts have a low power output. They are not intense. Short, furiously paced workouts have a high power output. Guess what, when you stomp on the gas pedal and tell your body to produce more power it is uncomfortable, painful even. How much of that discomfort you can handle will be directly related to how much intensity you can bring to the workout. Now its fine to occasionally move through one of the named WODs slowly at the required weight. But the CrossFit Girls are not just about moving the Rx’d weight they are about moving the required weight, over the proscribed range of motion efficiently, effectively, safely, and FAST. That my friends is a CrossFit workout as Rx’d. Diane at 15 minutes has missed the point. Fran at 12 minutes with 95 pounds has missed the point. The posts should probably read “I did the required weight for this workout really, really slowly with little metabolic impact.“ Pursue discomfort. Scale the WOD’s so that the pursuit is a sprint, headlong, lungs gasping, heart hammering, muscle quaking, vision blurring. That’s where you will find the Girl as Rx’d.

Today we are doing Diane. Diane at a good clip is an under 6:00 workout. A great time is under 4:00. World class is under 2:00.

Quote van "Garddawg" op http://www.crossfitbrandx.com/index.php/forums/viewthread/8032/
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » ma sep 14, 2009 11:50

Denk dat ik vandaag annie doe... :wink:
Kan alleen geen touw (of vervangende oefening) voor de double under vinden. :?

EDIT: Ga anders ff 'n bril aanschaffen ofzo... Staat gewoon op brandX...
Garddawg schreef:Big Dawgs
As rx’d

Pack:
35-25-20-15 and 10 rep rounds of:
Double unders
Sit-ups

Puppies:
25-20-15 and 10 rep rounds of:
Double unders
Sit-ups

Buttercups:
20-15 and 10 rep rounds of:
Single unders
Sit-ups

If you cannot do double unders, sub tuck jumps.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » di sep 15, 2009 10:16

Ik ben in intensiteit teruggezakt naar pack. Dit na het stukje wat ik eerder had gepost. Erg verfrissend. Erg zwaar. Probeer eens. Gewoon 1 stapje lager dan je denkt je zou kunnen en probeer aan 1 stuk door te gaan.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo sep 16, 2009 12:17

Maar dan ga je in feite toch niet tot het uiterste - wat toch de bedoeling is - als je 'n niveau lager gaat? :? Of zie ik dat nou verkeerd? :?
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor -LN- » wo sep 16, 2009 13:00

Dat zie je nou verkeerd :wink:

Het is de bedoeling dat je zowel kracht als uithoudingsvermogen traint. Is het gewicht te laag maak je enorm veel herhalingen/rondes met weinig nadruk op spierkracht. Is het gewicht te hoog kun je bij bepaalde WOD's maar zo weinig herhaingen maken dat het conditiegedeelte deels verloren gaat.

Snapte?
-LN-
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » wo sep 16, 2009 17:55

Gesnopen.

----------------
Now playing: Bob Dylan - Don't Think Twice, It's All Right
via FoxyTunes
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » do sep 17, 2009 16:00

Vandaag doe ik de WOD; " Daniel" in Pack

For time:
25 Pull-ups
400 meter run
65 pound Thruster, 21 reps
800 meter run
65 pound Thruster, 21 reps
400 meter run
25 Pull-ups

Tijd volgt nog...
EDIT: De tijd was 16:54. Had sneller gekund. Maar ben ook nog m'n kisten aan 't inlopen en dacht dit wel ff te combineren met m'n crossfit-workout... :oops: Maar ze zijn nu wel goed ingelopen en maar 1 blaar(tje).

Waarom ik de afgelopen dagen niet mijn resultaten heb gepost: Omdat ik die leuke griepvariant onder de leden had... :(

Aanstaande dinsdag mag ik trouwens weer als tegenspel optreden bij 'n ME-oefening (Midden en West Brabant). Schijn 'n open dag of zoiets voor de familie van die heren (en dames) te zijn. Dus denk dat ik de komende dagen maar WOD's met het onderdeel hardlopen doe... :roll: :lol: :wink:

----------------
Now playing: William Orbit - The Story of Light
via FoxyTunes
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » vr sep 18, 2009 23:20

Vandaag stuk gegaan op Diane pack. Brrrrrrr wat een ellende. 6.25.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar De sportschool