Welcome Anonymous !

Over de Arrestatieteams en andere speciale politie-eenheden.

Minister wil taser voor alle agenten

Algemene onderwerpen omtrent de politie, BPZ e.d.

Moderators: --X--, Doggieman

Berichtdoor Bleu_E1000 » za sep 29, 2012 9:59

AMSTERDAM - Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) wil dat alle agenten worden uitgerust met een stroomstootwapen.

Dat meldt het AD zaterdag. De taser zou een ideale tussenoplossing zijn om agressieve personen te bedwingen, wanneer pepperspray en wapenstok niet volstaan en een vuurwapen niet is geoorloofd.

Uit een onderzoek in opdracht van de minister zou blijken dat negen van de tien agenten graag een stroomstootwapen in hun standaarduitrusting willen hebben.

Arrestatieteams van de politie werken er al mee en zouden er positieve ervaringen mee hebben. Een proef moet aantonen of gewone agenten er ook mee uit de voeten kunnen.

Omstreden

Stroomstootwapens zijn omstreden. Mensen met hartproblemen en mensen die drugs hebben gebruikt zouden extra vatbaar zijn voor complicaties na toediening van een schok.

Volgens Amnesty International zijn er door gebruik van het wapen door Amerikaanse agenten de afgelopen tien jaar al meer dan vijfhonderd mensen om het leven gekomen. De meeste slachtoffers waren volgens de mensenrechtenorganisatie niet eens een serieuze bedreiging.

Bron: http://www.nu.nl/politiek/2921736/minis ... nten-.html
"Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dode drijven mee."
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor PatF » za sep 29, 2012 12:51

Goeie zaak ! Liever gisteren dan vandaag ! :lol:

dat geneuzel over de "gevaren" van de taser voor mensen met hartklachten of dergelijke, moet eens afgelopen zijn. Je kan altijd luisteren naar het bevel je over te geven.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor Bleu_E1000 » za sep 29, 2012 18:38

De vraag is: Waar laat je hem? Koppel is al zo lekker vol.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Six » za sep 29, 2012 18:47

Prachtig! We roepen het al jaren, fijn dat ze het in de politiek nu ook door hebben.

Plek aan een koppel is echt geen probleem: cross-draw op de zwakke kant, als je geen ruimte hebt voor een Taser doe je wat fout.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor SideWolf » za sep 29, 2012 19:24

Six schreef:Plek aan een koppel is echt geen probleem: cross-draw op de zwakke kant, als je geen ruimte hebt voor een Taser doe je wat fout.

Mee eens. Volgens mij is daar wel een plek voor te verzinnen. Daarnaast lopen er nog wel wat collega's rond die een groter koppel hebben.. :lol:
--Tough Ain't Enough--
SideWolf
Surveillant

Berichtdoor JanZwolle » za sep 29, 2012 19:36

PatF schreef:Goeie zaak ! Liever gisteren dan vandaag ! :lol:

dat geneuzel over de "gevaren" van de taser voor mensen met hartklachten of dergelijke, moet eens afgelopen zijn. Je kan altijd luisteren naar het bevel je over te geven.

Nou, inderdaad! Een 9mm is ook niet gezond voor iemand; (hartklachten of niet) in principe zou een non-lethal weapon juist kunnen voorkomen dat er een potentieel gevaarlijker geweldsmiddel moet worden ingezet...

Een VE die zich bijtijds overgeeft, heeft idd zowiezo de beste kansen, onbeschadigd uit de "strijd" te komen...

Die dingen hadden allang std. uitrusting moeten zijn...

Greetzzz Jan
When all is said and done, a hell of a lot more is said then done...
JanZwolle
Commissaris

Berichtdoor GlockCop » za sep 29, 2012 20:43

als je geen ruimte hebt voor een Taser doe je wat fout.

bullshit Six. Ik wil mijn rug vrij dus met boeien, porto, mes, patroonhouder, lamp en handschoenen zit links vol en rechts gsm, pepper, walther, multitool zit rechts ook aardig vol.
Maar al moet ik een piercing door mijn eikel slaan om hem aan te hangen, ik vind wel ruimte.
In de VS dragen ze hem ook wel aan het Bovenbeen

Nu nog een lang wapen en houten wapenstok 8)
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Bleu_E1000 » za sep 29, 2012 21:55

GlockCop schreef:

bullshit Six. Ik wil mijn rug vrij dus met boeien, porto, mes, patroonhouder, lamp en handschoenen zit links vol en rechts gsm, pepper, walther, multitool zit rechts ook aardig vol.
Maar al moet ik een piercing door mijn eikel slaan om hem aan te hangen, ik vind wel ruimte.

Wat de wapenstok betreft: onlangs mogen spelen met een uitschuifbare. Eigenlijk niks anders dan een uitschuifbare stalen buis met een coating. Die mag ook wel. Komt ook lekker aan... :wink: Steekt lekker weg in bijvoorbeeld de broekzak en toch een lange lat tot je beschikking. En dan had ik nog wel het middelmaatje gepakt. Simpele polsbeweging laat hem uitschuiven. Handig ding.
Mr. L. Einthoven
Bleu_E1000
Commissaris

Berichtdoor Six » zo sep 30, 2012 9:48

Ja, da's waar Glock, het kan wel snel oplopen natuurlijk. Ik hou mijn wapenhand zo leeg mogelijk dus links is mijn koppel al vrij vol.
Tijd voor een soort veiligheids/opsvest dus. (Serieus!)

Het beenholster gaat er vrij vlot uit bij de uniformdienst in de VS ivm het trekken van het verkeerde wapen. Op een opsvest of koppel cross draw is een beetje de standaard aan het worden.

Maar al met al vreselijk goed nieuws.
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor GlockCop » zo sep 30, 2012 10:25

Precies en ik ben ook voor een cross draw. Nu maar hopen dat het ook gebeurd...
People sleep peaceably in their beds at night only because rough men stand ready to do violence on their behalf.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor PatF » zo sep 30, 2012 18:18

GlockCop schreef:

Nieuw combitool mes/multitool aan sinterklaas vragen en dat scheelt al weer een item Glock ! :lol: Daarnaast mag voor mij de peper wel van de koppel verdwijnen. Daar heb ik meer last van dan gemak.

Ik heb mij aangemeld voor de winkelsessie voor het nieuwe vest. Nu maar hopen dat ik uitverkoren word en dan eens zien wat men te bieden heeft.
PatF
Hoofdinspecteur

Berichtdoor GlockCop » zo sep 30, 2012 19:00

Ik heb bewust een snel openend mes links omdat alle bewapening rechts zit voor dichtbij.
Pepper moet zeker niet weg. Taser werkt maar 50/50 en dan is pepper handig. Ik heb veel gepepperd en ik hoef hem niet kwijt.
Goeie ervaringen mee.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Berichtdoor Six » zo sep 30, 2012 20:04

+1 voor mes. Ik heb een multitool welke erg handig is maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Maar een mes wat je met één hand snel en makkelijk opent kan levensreddend (of -nemend, ligt eraan hoe je t bekijkt 8) ) zijn. Incl. ruitentikkert en gordelsnijder zonder handelingen. Ik hou d'r van! ;)

Valt me vaak op dat veel collega's niet/nauwelijks kijken naar een tactische inrichting van hun koppel. Als je maar goed en snel bij je smartphone kan om te WhatsAppen e.d. Toch?

In 't gesloten een keer een fototopic mbt koppels? Lijkt me leerzaam en ook gewoon leuk! :lol:
Arrestatieteam.nl

De Blauwe Baret
Eer, moed en kunne.
Six
Site Admin

Berichtdoor Ozcar » zo sep 30, 2012 20:29

Koppel topic ben ik voor. Wij hadden toevallig laatst een discussie over het mes aan de koppel. Ook ivm preventief fouilleren etc etc
You can never drive slow enough to please the citizens who don't need a cop, and you can never drive fast enough to please the ones who do.
Ozcar
Brigadier

Berichtdoor GlockCop » zo sep 30, 2012 20:57

Doen we.
Moet er nog bijzetten dat als ik op de motor zit ik achter de walther nog een setje boeien heb.
George Orwell
GlockCop
Hoofdcommissaris

Volgende

Keer terug naar Politie algemeen

Toon nieuwe berichten